Društvene igre koje su nas zabavljale kada smo bili djeca

Čovječe, ne ljuti se!
Čovječe, ne ljuti se je zapravo vrlo jednostavna i planetarno popularna igra za dva do četiri igrača koji se bacanjem kocke natječu tko će prije napraviti krug svakom od svoje četiri figurice i poredati ih u takozvanu ‘kućicu’.
Povijest
Izvorna igra stiže od Indijanaca koji su je zvali Chaupar, zatim su je prihvatili Indijci i nazvali je Pachisi da bi se na kraju svatko na planeti imao svoje ime za istu igru. U Americi je patentirana davne 1874. pod istim imenom kao i u Indiji, 1896. patentirana je u Engleskoj pod imenom Ludo, a 1910. u Njemačkoj pod imenom Mensch ärgere dich nicht, što u prijevodu znači Čovječe, ne ljuti, pod tim imenom je poznata i kod nas.
Monopoly
Dok traje ova recesija barem možemo zamišljati da smo bogati i da su nam svi problemi riješeni tako da igramo najprodavaniju igru ikada. Igra Monopoly nazvana je po terminu iz ekonomskog rječnika koja predstavlja tržišnu dominaciju jedne tvrtke u određenoj branši.
Povijest
Monopoly je 1935. godine patentirao trgovac Charles Darrow. Darrow je prvi čovjek koji je zaradio milijun dolara kreiranjem društvene igre. Patent je kasnije otkupila tvrtka ‘Parker Brothers’ koja je inače vlasnik oko 1800 licenci. Igra prodana u više 200 milijuna primjeraka i prevedena na više od 25 jezika što ju čini najigranijom društvenom igrom ikada.
Battleship
Kod nas poznata kao ‘Potapanje brodova’, ova igra se sastoji od dvije površine, po jedna za svakog igrača. Površine su nevidljive vašem protivniku a na njih postavljate svoje brodove. Polja su označena brojevima i slovima (kao u šahu) i sve što je trebate napraviti je pogoditi na kojem se polju nalazi protivnički brod.
Povijest
Igra je inače 1931. predstavljena pod imenom Salvo i igrala se olovkom na papiru. Godine 1967. tvrtka Milton-Bradley osmislila je ime ‘Battleship’ igru u obliku u kakvom je svi znamo.
Trivial Pursuit
Inače ‘Trivial Pursuit’ nije bila nešto posebno popularna igra kod nas, ali smo je stavili na listu kao jednu od najprodavanijih u svijetu. Uglavnom ako znate veliku količinu trivijalnih podataka daleko ćete dogurati u ovoj igri. Trivial Pursuit je djelo dvojice novinara Scotta Abbotta i Chrisa Haneya.
Povijest
Igra je razvijana od 1979. pa sve do 1982. kada je doživjela i svoj vrhunac popularnosti. Samo u 1982. godini prodano je više 20 milijuna primjeraka. 1988. licencu otkupljuju ‘Parker Brothers’. Igra je prevedena na više od 20 jezika, a prodano više 90 milijuna primjeraka.