GOSPODARSTVO

Dvije trećine hrvatskih tvrtki već osjeća posljedice koronavirusa na poslovanje

Najviše tvrtki je prijavilo poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih i obavljanju postojećih poslova

    Objavljeno 03.03.2020
    Ivona Amidžić

    Anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK) pokazala je da dvije trećine (66 posto) hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice situacije s koronavirusom na svom poslovanju, a više od polovice njih (53 posto) je izjavilo da im je pao promet.

    Najviše su pogođene putničke agencije, tvrtke koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistika, a zasad male i srednje tvrtke osjećaju veći negativan utjecaj nego velike kompanije, objavio je u nedjelju HGK.

    “HGK je probleme s prelaskom granice koje su nam prijavili prijevoznici s terena odmah komunicirala prema Stožeru civilne zaštite RH, a njihovom promptnom reakcijom su riješeni u jednom danu. Nastavit ćemo osluškivati glas gospodarstvenika i raditi na tome da ova situacija u što manjoj mjeri utječe na njihovo poslovanje”, istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović i pozvao poduzetnike da i dalje javljaju probleme u poslovanju na za to otvorene stranice Komore.

    Detaljnija analiza ankete pokazuje da su djelatnosti u kojima više od 50 posto tvrtki izjavljuje kako ima jake i srednje posljedice na trenutno poslovanje – putničke agencije (69 posto), pružanje smještaja, priprema i posluživanje hrane (62 posto) te prijevoz i skladištenje (51 posto).

    Sektori u kojima je više od trećine tvrtki prijavilo jake i srednje posljedice na trenutno poslovanje su trgovina na veliko i malo, poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo, umjetnost, zabava i rekreacija te stale uslužne djelatnosti.

    Na pitanje kakve konkretno vrste problema ih muče, najviše tvrtki (30 posto) je prijavilo poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih (29 posto) i obavljanju postojećih poslova (28 posto).

    Uz to, gospodarstvenici imaju i poteškoće s transportom roba, otkazivanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, kongresima i događanjima te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu.

    Što se očekivanja za budućnost tiče, kratkoročne negativne posljedice zbog koronavirusa očekuje 75 posto tvrtki, pri čemu 15 posto očekuje jak utjecaj na poslovanje. Dugoročne negativne posljedice očekuje čak 82 posto tvrtki, pri čemu gotovo četvrtina (njih 24 posto) očekuje jak negativan utjecaj na poslovanje u dugoročnom razdoblju.

    Najpesimističniji su oni koji već osjećaju posljedice pa tako opet prednjače putničke agencije koje očekuju najsnažnije posljedice na dugoročno poslovanje. Čak 92 posto njih izjavljuje kako očekuju jake i srednje negativne posljedice na dugoročno poslovanje, a 62 posto na kratkoročno.

    Slijede tvrtke iz djelatnosti pružanja smještaja pripreme i usluživanja hrane (hoteli, odmarališta, kampovi, ostali smještaj, restorani i kafići) među kojima 76 posto očekuje dugoročno, a 71 posto kratkoročno jaki i srednji negativan utjecaj na poslovanje.

    Prema priopćenju HGK, zanimljivo je da u trgovini na veliko i malo kratkoročne snažne posljedice očekuje 38 posto, a dugoročne čak 55 posto tvrtki.

    Postoje i sektori koji ne predviđaju snažne kratkoročne posljedice, no na duže staze očekuju probleme – to su prije svega rudarstvo i vađenje te administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (leasing društva, djelatnosti zapošljavanja, zaštite, uređenja zgrada i okoliša i druge), ali i obrazovanje, stručne, znanstvene i tehničke djelatnosti, poslovanje nekretninama, financijske djelatnosti i građevina te IT sektor.

    Inače, u anketi HGK je samo u prva dva dana sudjelovalo više od 1000 tvrtki, a takav odaziv, ocjenjuje se, pokazuje da se radi o temi koja je gospodarstvu bitna i u vezi koje trebaju pomoć od HGK i ostalih nadležnih institucija.

    (Hina)

    foto: youtube (screenshot)

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    B2Run Osijek okupio je 842 sudionika iz preko 80 tvrtki što je porast od 20% u odnosu na godinu ranije

    B2Run Osijek: 20% više poslovnjaka na najvećem afterwork druženju

    Kada bismo morali u nekoliko riječi sažeti srž i smisao B2Runa to bi bilo: odlična energija, druženje, kolegijalnost i timski Više…

    Utvrđena je osnovana sumnja da je 50-godišnjak počinio kazneno djelo "Prijevara u gospodarskom poslovanju" kada je kao odgovorna osoba u pravnoj osobi, dogovorio prodaju električnih uređaja s 31-godišnjakom

    Prijevara u gospodarskom poslovanju

    Kriminalističkim istraživanjem policijskih službenika Sektora kriminalističke policije Policijske uprave osječko-baranjske utvrđena je osnovana sumnja da je 50-godišnjak počinio kazneno djelo Više…

    BOND je jedinstvena mreža različitih vrsta poduzetničkih potpornih institucija (PPI) čija je zadaća pružanje potpore poduzetnicima

    Mentoriranje poduzetnika kroz BOND mrežu mentora

    Edukacija i mentoriranje klijenata sastavni je dio svakog projekta na kojemu je tvrtka Ofir d.o.o. radila. Posebno se to odnosi Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Provjerite top 10 atraktivnih poslovnih prilika koje smo ovog tjedna izdvojili za vas

    Nova ponuda slobodnih radnih mjesta u OBŽ, pogledajte!

    Cilj ovog edukativnog projekta bio je povećati financijsku pismenost mladih te ih educirati o aktualnim trendovima i izazovima s kojima se suočava financijski sektor

    Održano je četvrto izdanje Financijske akademije

    Restoran u Osijeku pruža potpuno KFC iskustvo – od modernog interijera do vrhunske usluge i neodoljivog jelovnika koji uključuje najpopularnije proizvode poput Kentucky piletine, Grander i Zinger burgera te KFC košara

    [FOTO] KFC stigao u Osijek: Slavonija dobila svoj prvi restoran legendarne piletine!