OSJEČANI

Erasmus+ projekt –”Let ‘s Make Our Own Business”

Cilj projekta je omogućiti učenicima stjecanje poduzetničkih vještina, a učenici su isti odradili u Alkmaaru (Nizozemska) u Srednjoj školi “OSG Willem Blaeu”

Objavljeno 13.12.2022
Darija Kovačić

U razdoblju od 8. listopada do 14. listopada 2022. petero učenika Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku  u pratnji profesorice Jasne Sudarić, koordinatorice projekta, i profesorice Ane Krmek u okviru Erasmus+ projekta „Let’s Make Our Own Business“ boravili su na mobilnosti u Alkmaaru (Nizozemska) u Srednjoj školi “OSG Willem Blaeu”.

  • Cilj projekta: omogućiti učenicima stjecanje poduzetničkih vještina.

Kako napisati poslovni plan?

Mentori iz zemlje domaćina predstavili su primjerak poslovnog plana kao primjer dobre prakse te uz pomoć smjernica vodili učenike u izradi njihovih poslovnih planova. Za uvodnu motivaciju učenici su dobili izmiješana pitanja o poslovnom planu na koja su odgovorili te ih potom složili pravilnim redoslijedom. Nakon toga, krenuli su u izradu  vlastitih poslovnih planova za ranije osmišljene tvrtke koji su morali sadržavati ključne dijelove: ciljeve, namjenu, planiranje, osoblje, financijske i materijalne zahtjeve, marketinške metode, rizike u poslovanju, trendove, pronalaženje poslovnih partnera i dr.

Poslovni planovi koje su učenici izrađivali morali su pokazati da je njihova ideja (projekt) održiva te da su sposobni nešto proizvesti, izvesti, izraditi te da za to postoji tržište koje je spremno financirati njihovu uslugu i ili proizvod po cijeni koja im omogućava proizvodnju istog.

Budući da je glavni cilj projekta razvijanje poduzetničkih kompetencija, na ovoj mobilnosti učenici podijeljeni u internacionalnim timovima učili kako izraditi poslovni plan. Dok su  metodom suradničkog učenja osmišljavali poslovni plan, učenici su razvijali kritičko mišljenje te raspravljačke i jezične vještine. Samopouzdanje pri javnom predstavljanju tvrtke  vrlo je bitna poduzetnička vještina koje su učenici razvijali kroz izlaganje prezentacija izrađenih poslovnih planova ostalim sudionicima mobilnosti.

Osim svakodnevnih tematskih radionica održanih u školi domaćina, posjetili su Gradsku vijećnicu grada Alkmaara gdje ih je ugostio pročelnik za odgoj i obrazovanje koji je održao nadahnjujući govor. Tijekom boravka u Nizozemskoj imali su mogućnost iskustvenog otkrivanja jedne nove kulture i običaja.

Petog dana boravka u Alkmaaru, posjetili su i tvrtku „Oudorp stadsfabriek“ te su upoznali organizirane male lokalne poduzetnike koji izrađuju različite proizvode od drveta u tvornici, a koja im ustupa strojeve i prostorije u najam. Posebno su bili oduševljeni životnom pričom voditelja tvrtke o tome kako započeti svoj posao od „od nule“ uz dobro organiziran timski rad, gdje svaki dionik svoj dio posla odrađuje kvalitetno i korektno uz međusobnu dobru suradnju. Budući da se tema projekta “Let ‘s Make Our Own Business”  odnosi na razvijanje poduzetničkih kompetencija,  učenici su se sa zanimanjem uključili u  razgovor o pisanju poslovnog plana, odabiru proizvoda, marketingu i istraživanju tržišta s timom malih udruženih poduzetnika ove tvrtke.

Među brojnim izvannastavnim aktivnostima učenici su se posebno obradovali jednodnevnim izletom u Amsterdam i posjetom životopisnomu gradiću Egmond aan Zee. 

Inače, u cijeli projekt, koji je zbog pandemije s dvije produžen na tri godine, uključeno je pet partnerski zemalja : Nizozemska, Italija, Turska, Grčka  i Hrvatska kao glavni koordinator projekta, a cilj projekta je razvijati poduzetnički duh i poduzetničke vještine kod učenika, uz primjenu brojnih inovativnih metoda.

Prva mobilnost održana je u Italiji u kojoj su učenici naučili kako istražiti tržište, osmisliti logo i slogan tvrtke. U Turskoj je ostvarena druga mobilnost na kojoj su učenici naučili kako predstaviti i dobro prodati proizvod, a zatim  je uslijedila i ova mobilnost u Nizozemskoj s temom „Kako napraviti poslovni plan?“

Uskoro, tijekom mjeseca prosinca,  Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića bit će domaćin mobilnosti na kojoj će se učenici posvetiti temi „Što je financijska pismenost?“

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

U sklopu Erasmus+ projekta  šest učenika i četiri učiteljice Osnovne škole „Grigor Vitez“, Osijek posjetili su Osnovnu školu Alfonso Garcia Lopez u Puriasu

Mobilnost učenika osnovne škole “Grigor Vitez” u Španjolsku

U sklopu Erasmus+ projekta  šest učenika i četiri učiteljice Osnovne škole „Grigor Vitez“, Osijek posjetili su Osnovnu školu Alfonso Garcia Više…

U odnosu na prošlu godinu iznos za stipendije smo podigli za 25 posto. Učeničke stipendije povećali smo s 800 na 1000 eura godišnje, a studentske s 1600 na 2000 eura godišnje

Dodijeljene 84 stipendije učenicima i studentima: Ovo je nagrada za njihov marljiv rad i motivacija za budućnost

Dodijeljene su ukupno 84 stipendije, od čega 51 za studente i 33 za učenike, a gradonačelnik je istaknuo kako su Više…

U Dvorani ,,Franjo Krežma” organizirana svečanost za 218 najboljih učenika i nastavnika osnovnih škola, kojima je na uspjesima čestitao osječki gradonačelnik Ivan Radić.

[FOTO] Nagrađeni najbolji osječki učenici, učitelji i osnovne škole. Gradonačelnik Radić: Težimo izvrsnosti u obrazovanju, za mjeru nagrađivanja osigurali smo 50 tisuća eura

Uz već ustaljene stipendije i potpore učenicima i studentima, Grad Osijek od ove godine dodatno nagrađuje učenike, nastavnike mentore te Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Kako bi naši maturanti što bolje otplesali Quadrillu, uz druženje i zabavu, potrebno je uvježbati korake plesa, pa se stoga u svim gradovima organiziraju probe

Počinju pripreme za Quadrillu 2025.

Glavni ciljevi mobilnosti bili su razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina, jačanje mentalnog zdravlja mladih i poticanje građanske svijesti i aktivnog sudjelovanja

Erasmus+ u Skopju i Ohridu: novo znanje, novi prijatelji i predivna iskustva

U prvom krugu sekcije matematike prisustvovalo je 149 timova sastavljenih od 447 učenika iz 33 škole od kojih je 28 najboljih timova prošlo u drugi krug natjecanja

MathOS cup 2025