Europski tjedan mobilnosti (European Mobility Week)
Sutra (22. rujna) u vremenskom razdoblju od 09:00 do 11:00 sati Grad Osijek u suradnji s partnerima i sponzorima po deseti put obilježit će Europski dan bez automobila, u sklopu Europskog tjedna mobilnosti, koji se počevši u 2000. održava od 16. do 22. rujna. U ovogodišnjem obilježavanju Europskog dana bez automobila uz Grad Osijek sudjelovat će i djeca iz DV Mak, učenici osnovnih škola A. Šenoa, A. Mihanović i F. Krežme kao i partneri: Gradska i sveučilišna knjižnica, MUP Osječko-baranjske županije, Karolina d.o.o. te gost iznenađenja.
Informacijski centar Europe Direct Osijek, koji djeluje pri Regionalnoj razvojnoj agenciji Slavonije i Baranje, u suradnji s Gradskim savezom za sportsku rekreaciju „Sport za sve“ Osijek, organizira biciklijadu koja će se također održati sutra s početkom u 17:00 sati.
Sva ova događanja odvijat će se u Školskoj ulici koja će od 08:00 do 19:00 sati biti zatvorena za promet.
Od 15:00 do 18:00 sati na Hipodromu će se održati i natjecanje u krosu osnovnih i srednjih škola koje organizira Školski športski savez grada Osijeka.
Europski tjedan mobilnosti (European Mobility Week) najveće je događanje posvećeno održivoj mobilnosti čiji je cilj podizanje svijesti javnosti o poboljšanju kvalitete života stanovnika europskih gradova, potrebi primjene akcija za smanjenje zagađenja u urbanim sredinama, promociji prava na zdravi život te edukaciji građana, a sve s ciljem poboljšanja kvalitete života.
Ovogodišnja tema događanja će se odvijati pod sloganom “Pametna mobilnost. Snažno gospodarstvo”. Prednosti pametnije mobilnosti mogu se primjenjivati u svim segmentima javnog i privatnog sektora, od društva pa do pojedinca. U ovoj godini Europski tjedan mobilnosti pokušava potaknuti javnost da pametnu i održivu mobilnost prepoznaju kao investiciju.
Jačanje lokalnog gospodarstva je globalno popularan cilj, no mnogima se čini da je izvan naše kontrole kao pojedincu ili zajednici. Međutim, istraživanja su pokazala da odabir pametnih mobilnih odluka može značajno povećati javne financije. Provedena istraživanja pokazala su da gradovi koji promiču održivi transport imaju značajne ekonomske prednosti nad onima koji preferiraju osobne automobile. Ljudi koji putuju aktivnim načinom prijevoza, kao što je hodanje ili vožnja biciklom ne samo da su produktivniji na poslu nego su također i manje na bolovanju te u prosjeku rjeđe imaju potrebu ići kod liječnika.
Istraživanje koje je provela Francuska biciklistička federacija i Nacionalni centar za znanstveno istraživanje pokazalo je da vozači automobila i putnici troše manje novaca od osoba koje putuju drugim prijevoznim sredstvima, što nije u skladu s uobičajenim strahom vlasnika tvrtki da će poticanje na hodanje i vožnju biciklom umjesto automobila uzrokovati smanjenje prihoda. Istraživanje je pokazalo da vozači automobila kao grupa troše najmanje – 53,7% iznosa koji potroše pješaci, dok biciklisti u odnosu na pješake troše 60,4%, a korisnici javnog prijevoza 55,5%. Europska biciklistička federacija procjenjuje da biciklisti godišnje pridonose sa 111 milijardi eura gospodarske aktivnosti u gradskim središtima i lokalnim trgovinama Europske unije.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?