Fil Rouge Capital ulaže 9.225.000 kuna u akceleraciju 24 startupa u Hrvatskoj
Fil Rouge Capital odabrao je svoju prvu generaciju startupa za akceleraciju - Svaki od 24 odabrana tima osigurali su seed investiciju od 50 tisuća eura što ovu rundu čini najbrojnijom investicijom u startupe u Hrvatskoj
Fil Rouge Capital fond je rizičnog kapitala koji je ovog proljeća najavljen u sklopu Croatian Venture Capital inicijative, a koja je nastala kroz suradnju Vlade RH i EIF-a. Primarni cilj fonda je investiranje u mlade poduzetnike, startup i scaleup tvrtke kao i daljnje afirmiranje poduzetničkog ekosustava u Hrvatskoj, piše Netokracija.
Početkom ljeta otvoren je poziv za startupe koji će postati dio Fil Rouge Capital Summer 19 generacije, a nedavno je zaključen s 500 pristiglih prijava. O prijavljenima i odabranima, pred najavu ove više od 9 milijuna kuna vrijedne seed investicijske runde, imala sam priliku uputiti par pitanja i Stevici Kuharskom, koji je voditelj scoutinga tj. pronalaska novih startupa za FRC.
“Na Selection Days u srpnju smo pozvali 45 kandidata i izabrali priloženih 25 timova. Svaki od odabranih timova je poseban na svoj način, a njihovi osnivači u ovom trenutku pokazuju da su dovoljno zreli i spremni za ovaj korak. Akceleratorska investicija nije samo novac i program, već potvrda startupa i prepoznavanje u VC svijetu.”
Na razini akceleratorskog programa tako su svi odabrani startupi osigurali seedinvesticiju od 50.000 eura za što će rezervirati 8% udjela u tvrtki.
U naredne četiri godine održat će se još devet krugova akceleratorskog programa s dvadesetak tvrtki, što će ukupno iznositi oko 160 investicija do kraja 2023. No podsjetimo, kako je najavio direktor EIF-a Jacques Darcy, jedan od ključnih direktora EIF-a koji je zadužen za CVC inicijativu, sam fond mnogo je veći no što obuhvaća ova akceleracija startupa, a koja čini tek jednu od njegove tri razine ulaganja: inkubaciju, akceleraciju i rast.
Zadovoljni prvom generacijom?
Stevica ističe kako su svi zadovoljni brojem prijava i odabirom prve generacije. Osim toga što sad trebaju pripremiti prve odabrane startupe, još im je važnije i da se dobro pripreme za druge generacije koje slijede, a kojih će dio, nadaju se, činiti i oni koji ovaj put možda nisu prošli, a trebaju dodatno poliranje svojih rješenja.
“Potvrdila su se naša predviđanja kako u Hrvatskoj i regiji postoji velik broj startupa koji su spremni za primanje investicije. No, ono što nam je jednako važno, zahvalni smo osnivačima startupa koji su prepoznali naš potencijal i kredibilitet u investicijskom i startup svijetu. Prijaviti se za akceleratorski program nije lak korak i zato smo zahvalni svima koji su se prijavili, posebno onima koje nismo odabrali. Odabranim timovima tek predstoji težak posao, a onima koje nismo odabrali želimo da dodatno izbruse ideje, da nas pitaju za savjet kako doći u poziciju da osiguraju akceleratorsku investiciju. Isto vrijedi i za sve one timove koji se nisu prijavili. Fil Rouge Capital je tu za timove u koje investiramo, no naša uloga je daleko šira. Tu smo za sve timove koji traže investiciju, bilo da tek rade na ideji, traže prve korisnike i kupce, bilo da su u fazi međunarodnog širenja.”
Prijave za timove koji su u fazi ideje su uvijek otvorene, a isto vrijedi i za timove koji su u zrelijoj fazi, napominje Stevica. Idući akceleracijski program bit će na proljeće 2020. godine.
Novo investicijsko poglavlje
Sudeći po nedavnim investicijama i zabilježenom rastu mnogih hrvatskih startupa i scaleupa, očito je da
Osim sazrijevanja zajednice, i Fil Rouge Capital ulaganjem u 24 tima u Hrvatskoj definitivno otvara novo poglavlje u domaćoj startup priči. Njihova milijunska investicija podsjeća na prvi val ozbiljnijih seed investicija u domaće startupe unutar Hrvatske, poput Farmerona, a koji je nadošao s valom investicija iz UK-a, Bugarske i SAD-a.
S obzirom na to da su morali ekstenzivno “pročešljati” velik dio hrvatskih startupa, iskoristila sam priliku i da Stevicu pitam o tome što zaključuju o trenutnoj startup situaciji u Hrvatskoj.
“Hrvatska je oduvijek imala kvalitetne timove i tehnički dobro potkovane osnivače. Danas vidimo sve čvršće poslovne modele i zdravije postavljene temelje. Osnivači shvaćaju kako je za osiguranje idućih investicijskih ciklusa potrebno biti aktivan na tržištu i ostvarivati prihod, a to je pravi znak sazrijevanja startupa. Još uvijek kaskamo za financijski razvijenijim tržištima, no s prilikama poput našeg akceleratorskog programa doskočit ćemo i tome.”
Što čeka startupe?
Akcelerator danas službeno počinje s radom, a čiji će se program odvijati u centralnom uredu FRC-a u Zagrebu. U iduća tri mjeseca startupi će sudjelovati u intenzivnom rasporedu kroz koji će imati priliku naučiti vještine i znanja potrebne za daljnji razvoj proizvoda, a najvažnije, priliku i ostvariti važne kontakte koji im u tome mogu pomoći.
Timovi će na početku programa postaviti listu ciljeva koje kroz vrijeme trajanja programa žele postići za svoja rješenja, a dužnost Fil Rouge Capital tima je da objektivno nadziru i prate taj napredak i mogućnost da ih i dostignu. Iako je FRC usmjeren na domaće startupe, uvjet za primanje investicije je da su tvrtke registrirane u Republici Hrvatskoj s većinom zaposlenika na području Republike Hrvatske, tako da ima i startupa čiji osnivači nisu iz Hrvatske.
Program završava Demo Dayom 28. studenog na kojem će startupi koji uspješno završe cijeli program dobiti priliku prezentirati svoje poslovne ideje nizu uglednih investitora.
Večere s osnivačima, konzultacije s mentorima
Kako smo već pisali u najavi akceleratora, osim edukativnog dijela poseban značaj Fil Rouge akceleracije ima dio mentorstva i povezivanja s uspješnim poduzetnicima. Tako će okosnicu samog programa činiti Večere s osnivačima koje će pratiti govor odabranih uglednih osnivača ili izvršnih direktora već etabliranih tvrtki. Oni će polaznicima podijeliti korisne savjete i vlastita iskustva pri vođenju uspješnih poduzeća. Večere se odvijaju jednom tjedno za cijelo vrijeme trajanja programa što je vrijedna prilika odabranim timovima da upoznaju izuzetne govornike i učvrste odnose unutar startup zajednice.
Drugi važan dio samog programa su Mentorski sati u kojem istaknuti mentori FRC-a dva puta tjedno održavaju individualne radne grupe s polaznicima. Tom prilikom im mentori prenose svoja iskustva, daju praktične savjete i lekcije o tome kako uspješno razviti svoj poslovni model, proizvod ili uslugu. Fil Rouge Capital partneri također imaju svoje “uredske sate” te su na raspolaganju akceleriranim timovima za konzultacije.
Prva generacija Fil Rougeovaca
Kako kažu iz Fil Rougea, odabarana 24 startupa prošla su detaljnu analizu i procjenu tijekom koje su dokazali poduzetnički potencijal i volju za rastom. Međutim, iako su se timovi dokazali spremni za akceleraciju, trebamo uzeti u obzir da je ovo najbrojnija investicija na hrvatskoj startup sceni. Za očekivati je da će tek manji broj ovih statupa uspjeti dokazati svoj poslovni model. Do Demo Daya ostaje nam vidjeti i tko će od prve generacije FRC akceleratora biti najuspješniji u tome:
- Albatross, njihova e-folija je daska za napuhavanje na električni pogon, a koja se koristi za Stand Up Paddling. Daska je pogodna za korištenje u slatkovodnoj i slanoj vodi za individualne potrebe ili za iznajmljivanje raznim tvrtkama koje se bave najmom opreme za surfanje.
- Froc, startup koji se diči specijaliziranim sjedalicama za djecu u segmentu tržišta koje je u stagnaciji posljednjih 40 godina. Taman su započeli međunarodno širenje prodaje.
- Influee, inovativna je platforma za suradnju koja omogućava top brendovima preciznije mjerenje i praćenje influencer marketinga i marketinških kampanja.
- Loomie.ai, na tržište alata i aplikacija za mjerenje produktivnosti unose remetilački faktor nudeći inovativan pristup upravljanju raznih zadataka uz pomoć virtualnog asistenta baziranog na umjetnoj inteligenciji.
- Worig, financijska je usluga koja omogućava vlasnicima nekretnina da procijene financijsku pouzdanost njihovih najmoprimaca.
- Beyond Seen Screen razvio je ExRay aplikaciju koja omogućava skeniranje video sadržaja koji u tom trenu gledate na svom pametnom telefonu ili uređaju te vam brzo i jednostavno dostavlja više informacija o njemu. Kažu, ko’ Shazam aplikacija za video sadržaj.
- DGRoops unosi inovaciju u svijet grupnih putovanja omogućujući grupne rezervacije putničkim agencijama i hotelima putem specifične platforme osmišljene za grupna putovanja.
- Floornap. Kako je Airbnb postao sve skuplji, iza sebe je ostavio jedan potpuno nepokriveni segment couchsurfing tržišta. Floornap planira targetirati taj segment nudeći noćenje putem svoje platforme po cijeni ispod 15 eura po noćenju. Bazira se na sleeping bag pristupu tj. nudi povoljnost kampiranja pod tvrdim krovom.
- Nocturiglow želi reinterpretirati nezahvalno tržište noćnih posuda za muškarce. Imaju namjeru osvježiti neprivlačne posude unaprjeđujući njihov izgled pomoću modernog dizajna i elemenata koji svijetle u mraku.
- NOM NOM ima cilj unaprijediti klasično sučelje u segmentu ugostiteljstva pružajući opciju digitalnog menija kojem je pristup izravno dostupan korisnicima pametnih telefona i uređaja te samim time smanjuje potrebu za klasičnim izazovima u ugostiteljstvu od predugog čekanja na uslugu, nedostupnosti jela s menija te ostalih potrošačkih komplikacija.
- PlayerQuant želi reinterpretirati način na koji konzumiramo video igre poput Fortnitea nudeći nam opciju praćenja samo nama bitnog i relevantnog sadržaja.
- Timeqube na tržište plasira inovativni komad hardverskog rješenja koji na jednostavan i originalan način pristupa time managementu. Kocka za time management koristi tri boje semafora sukladno proteku zadanog vremena, a ima samo jedan gumb za postavke pet unaprijed definiranih perioda.
- Arming Guild proizveo je jedinstveno čvrstu, a istovremeno laganu kacigu za mačevanje obraćajući se svojim iznimnim proizvodom nišnom tržištu sportskog mačevanja.
- Blocknify planira unaprijediti tržište e-potpisa i potvrde dokumenata putem Blockchain aplikacije koja ne zahtijeva da dokumenti budu pohranjeni u cloudu.
- DynamicDivision razvio je osnovni tip robota za čišćenje industrijskih hala i prostora. Planiraju pozicionirati svoj proizvod kao “servis čišćenja” klijentima iz navedenih industrija po poslovnom modelu naplate po očišćenom kvadratnom metru.
- Miret je uspješno uskladio moderan stil s ekološki održivim tenisicama kako bi doprli do ekološki osviještenih kupaca. Ističu da su njihove tenisice ekološki najodrživija alternativa klasičnom mainstream proizvodu tenisica u svijetu.
- Sklopp je razvio jedinstveni putni kovčeg koji se vertikalno podešava tako da nudi opciju “polica” za putni sadržaj. Proizvod također nudi inovativna rješenja poput elektroničke sigurnosti, opciju praćenja i punjenja.
- Worcon, platforma koja spaja radionice u kojima se proizvode alati i dijelovi alata s njihovim naručiteljima.
- Equinox, platforma za plasiranje interaktivnog i dinamičnog sadržaja proširene stvarnosti.
- FoodIn je razvio mobilnu aplikaciju za nabavu namirnica koja istovremeno nudi uslugu “osobnog asistenta” pri biranju zdravih namirnica i pomoć pri očuvanju zdravih životnih navika. Korisnici pomoću aplikacije mogu birati koji recept će kuhati te im se sastojci za taj recept mogu dostaviti kod kuće.
- KIIMO, peer-to-peer sustav dostave baziran na ekonomiji dijeljenja. Većina dostava realiziranih putem online kanala zahtijeva novi pristup dostavnim rješenjima, a koja se mogu pronaći u već spomenutoj ekonomiji dijeljenja.
- KunaKviz dnevna je 15-minutna online televizijska igra koja na inovativan način kombinira mobilne aplikacije i TV igre. Interaktivan kviz koji se igra uživo, a pri kojem igrači koriste svoje znanje kako bi osvojili što više bodova te samim time i vrijedne nagrade unutar i izvan aplikacije.
- Mobile Games Development studio je za razvoj igara za mobilne platforme. ‘Space Towers’ jedna je od najpopularnijih igara studija.
- Honuline dizajnirao je i proizveo posebno prilagođen rezervni dio opreme za iPhone mobilne uređaje koji ih tehnološki unaprjeđuje te nudi poboljšano kućište uz dodatnu bateriju i bežično punjenje.
- SendBee nudi backend rješenja za optimizaciju marketinških kampanja i CRM-a nudeći brendovima opciju komuniciranja i odnošenja s kupcima putem WhatsApp aplikacije kao i upravljanje marketinškim aspektima kroz ovaj kanal komunikacije.
Ana Marija Kostanić (Netokracija)
foto: pixabay (ilustracija)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?