FOTO Most preko rijeke Drave kod Petrijevaca u sklopu budućeg koridora 5c
Kada bude završen most preko Drave kod Osijeka bit će najduži hrvatski most, zapravo bit će iste dužine kao i vijadukt Drežnik pokraj Karlovca – 2485,04 m.
Most preko rijeke Drava na koridoru Vc, na dionici Beli Manastir – Osijek autoceste Beli Manastir – Osijek – Svilaj – Ploče gradi se prema idejnom rješenju i idejnom projektu koji je izradio Institut IGH d.d. iz Zagreba, a autori su idejnog projekta građevinski inženjeri dr. sc. Petar Sesar i mr. sc. Damir Tkalčić. Autor je glavnog projekta Damir Tkačić, inače direktor Instituta za infrastrukturu i zamjenik direktora Instituta IGH.
Značajke novog mosta preko Drave na smještaj, dužinu i izgled mosta preko rijeke Drave na autocesti prema Belom Manastiru utjecalo je nekoliko ključnih čimbenika, ponajprije uvjeti plovidbe rijekom Dravom koja je plovna u dužini od 90 km – od ušća do mjesta Čađavice u Virovitičko-podravskoj županiji. Plovni je profil uzvodno od Osijeka na neki način prilično neodređen iako se od projektanata mosta zahtijevala širina od 50 m i visina 5,25m, a rijeka je na mjestu prijelaza za normalnog vodostaja široka približno 180 m. Most prelazi rijeku istočno od područja grada Osijeka, kroz općinu Petrijevci, gdje je plavište (inundacija) široko 3100 m nedaleko od ušća Karašice odnosno Vučice u Dravu. Na projektiranje je utjecalo i korito rijeke, ali i eksploatacija šuma na osječkoj strani gdje plavne površine završavaju prirodno povišenim reljefom.
Iako se u projektu navodi kao jedinstvena građevina, sa svake strane rijeke grade se dvije istovjetne armiranobetonske građevine za lijevi i desni trak autoceste, a nad rijekom se spajaju s glavnom rasponskom čeličnom konstrukcijom koja je ovješena o dva armiranobetonska A-pilona visine 75 m.
Širina je mosta u priobalju 2 x 13,2 m, a iznad rijeke 28 m. Jedan se kolnik autoceste sastoji od rubnog traka (0,5 m), dva vozna traka (po 3,75 m) s rubnim trakom (0,2 m) i zaustavnim trakom (2,5 m) tako da je ukupna širina jednog kolnika autoceste 10,7 m. Prometna je ploha na mostu proširena sa svake strane (0,5 m), a potom slijedi rubnjak i dio betonske staze (širok 0,25 m) i zaštitna čelična ograda za vozila (široka 0,4 m). Kako na mostu nije predviđen pješački promet, staza završava monolitnim betonskim vijencem (80 x 35 cm) i manjom pješačkom stazom (75 cm).
Most se sastoji od 12 betonskih dilatacijskih cjelina i glavnoga raspona, a priobalni je dio na baranjskoj strani dug 1074,5 m, na osječkoj 990,5 m, dok je glavni raspon 420 m.
Trenutno u radovima na mostu sudjeluje 120 stalnih radnika, a u određenim fazama rada je bilo čak i do 500 radnika angažiranih na radovima vezanim za ovaj most. Čelična konstrukcija je teška 4,5 tisuća tona, 250 tisuća tona betona je ugrađeno u most, a sama armatura je teška 20 tisuća tona.
Most bi trebao biti gotov do 4. mjeseca 2016. godine.
Pogledajte veliku fotogaleriju s gradilišta!
FOTO: Filip kos
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?