Arhiva

FOTO Most preko rijeke Drave kod Petrijevaca u sklopu budućeg koridora 5c

    Objavljeno 29.07.2015
    OsijekNews redakcija

    Kada bude završen most preko Drave kod Osijeka bit će najduži  hrvatski most, zapravo bit će iste dužine kao i vijadukt Drežnik pokraj Karlovca – 2485,04 m.

    Most preko rijeke Drava na koridoru Vc, na  dionici  Beli  Manastir – Osijek  autoceste  Beli  Manastir – Osijek – Svilaj – Ploče  gradi  se  prema  idejnom  rješenju i idejnom projektu koji je izradio Institut IGH  d.d.  iz  Zagreba,  a  autori  su  idejnog  projekta  građevinski  inženjeri  dr. sc.  Petar  Sesar  i  mr.  sc.  Damir  Tkalčić. Autor je glavnog projekta Damir Tkačić, inače direktor Instituta za infrastrukturu i zamjenik direktora Instituta IGH.

    Značajke novog mosta preko Drave na smještaj, dužinu i izgled mosta  preko rijeke Drave na autocesti prema Belom Manastiru utjecalo je nekoliko ključnih   čimbenika, ponajprije uvjeti  plovidbe rijekom Dravom koja je plovna u dužini od 90 km – od ušća do mjesta  Čađavice u Virovitičko-podravskoj  županiji.  Plovni  je  profil  uzvodno od  Osijeka  na  neki  način  prilično  neodređen  iako  se  od  projektanata  mosta zahtijevala  širina  od  50  m  i  visina  5,25m,  a  rijeka  je  na  mjestu  prijelaza  za normalnog  vodostaja  široka  približno 180  m.  Most  prelazi  rijeku  istočno  od područja   grada   Osijeka,   kroz   općinu Petrijevci,  gdje  je  plavište  (inundacija) široko 3100 m nedaleko od ušća Karašice  odnosno  Vučice  u  Dravu.  Na  projektiranje je utjecalo i korito rijeke, ali i eksploatacija  šuma  na  osječkoj  strani gdje plavne površine završavaju prirodno povišenim reljefom.

    Iako se  u  projektu  navodi  kao  jedinstvena građevina, sa svake strane rijeke grade se  dvije  istovjetne  armiranobetonske građevine za lijevi i desni trak autoceste, a nad rijekom se spajaju s glavnom rasponskom čeličnom konstrukcijom koja je ovješena o dva armiranobetonska A-pilona visine 75 m.

    Širina je mosta u priobalju 2 x 13,2 m, a iznad rijeke 28 m. Jedan se kolnik autoceste sastoji od rubnog traka (0,5 m), dva vozna traka (po 3,75 m) s rubnim trakom (0,2 m) i zaustavnim trakom (2,5 m) tako da je ukupna širina jednog kolnika autoceste 10,7 m. Prometna je ploha na mostu proširena sa svake  strane  (0,5  m), a potom slijedi rubnjak i dio betonske staze (širok 0,25 m) i zaštitna čelična ograda za vozila (široka  0,4  m). Kako na mostu nije  predviđen pješački promet, staza završava monolitnim betonskim vijencem  (80  x  35  cm) i manjom pješačkom stazom (75 cm).

    Most se sastoji od 12 betonskih dilatacijskih cjelina i glavnoga raspona, a priobalni je dio na baranjskoj strani dug 1074,5 m, na osječkoj 990,5 m, dok je glavni raspon 420 m.

    Trenutno u radovima na mostu sudjeluje 120 stalnih radnika, a u određenim fazama rada je bilo čak i do 500 radnika angažiranih na radovima vezanim za ovaj most. Čelična konstrukcija je teška 4,5 tisuća tona, 250 tisuća tona betona je ugrađeno u most, a sama armatura je teška 20 tisuća tona.

    Most bi trebao biti gotov do 4. mjeseca 2016. godine.

    Pogledajte veliku fotogaleriju s gradilišta!

    FOTO: Filip kos

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Požega je upitao kako je moguće da i dalje, u uvjetima kada nas Vlada uvjerava da je ekonomska situacija u državi stabilizirana, zaposlenost u rastu, a nezaposlenost u padu, radne snage sve više nedostaje, a ljudi i dalje iseljavaju?

    Most NL: „Koliko kuna iznosi potrošačka košarica danas u Hrvatskoj – mogu li građani sa svojim plaćama normalno živjeti?”

    Danas, 22. svibnja 2019., na konferenciji za medije nazočile su saborska zastupnica i kandidatkinje za EU parlament Sonja Čikotić i Ružica Vukovac te prof.dr.sc. Željko Požega, Više…

    VIP Smartica – pametno iskustvo prijevoza

    Jedna od zanimljivih i korisnih novosti za naše građane je VIP SMARTICA, mobilna aplikacija za kupovinu, aktivaciju i validaciju putnih Više…

    Crtalica u Mallu

    Još jedan vikend kada Mall Osijek ostvaruje dječje snove. Ako želite na jedno poslijepodne postati omiljena životinjica, super heroj, princeza Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Novac vrijedi sve manje jer inflacija smanjuje realnu kupovnu moć novca. Stoga za isti iznos možemo kupiti sve manje robe u trgovini, a o cijenama goriva i drugih energenata da i ne govorimo...

    Troškovi života sve su veći, ali Osječani do gotovine dolaze na ovaj brz i jednostavan način!

    Veliki Božićni sajam u Čepinu na kojem nas očekuju mnoga iznenađenja i koncert Nine Badrić

    Spektakularni Božićni sajam u Čepinu + koncert Nine Badrić