ŽIVOT

Hrvati prošle godine na putovanjima ukupno potrošili 15,6 milijardi kuna

Lani je na privatnim višednevnim putovanjima bilo 1,87 milijuna ili 54 posto stanovništva Hrvatske u dobi od 15 i više godina, ili njih oko 1,9 milijuna

    Objavljeno 22.06.2020
    Ivona Amidžić

    Nešto više od polovice stanovnika Hrvatske starijih od 15 godina lani je išlo na bar jedno privatno putovanje po zemlji i u inozemstvo, dok ih je 9,2 posto išlo na poslovna putovanja, a na svima su ukupno potrošili 15,6 milijardi kuna, pokazuju podaci DZS-a o turističkoj aktivnosti stanovništva u 2019. godini.

    Od te ukupne potrošnje na sva putovanja u 2019., najviše su ili 9,3 milijarde kuna hrvatski građani izdvojili za privatna višednevna putovanja po zemlji i u inozemstvo, potom još oko 3 milijarde na poslovna višednevna putovanja, a 3,3 milijarde na jednodnevna privatna i poslovna putovanja.

    Po podacima DZS-a, lani je na privatnim višednevnim putovanjima bilo 1,87 milijuna ili 54 posto stanovništva Hrvatske u dobi od 15 i više godina, ili njih oko 1,9 milijuna.

    Nigdje nije putovalo 1,6 milijuna ili gotovo 46 posto stanovništva Hrvatske u dobi od 15 i više godina, najčešće zbog financijskih i/ili zdravstvenih razloga.

    Podjednako su u 2019. putovali i žene i muškarci, dok je među dobnim skupinama najviše bilo onih od 35 i 44 te od 15 do 24 godine, a najčešći motivi putovanja su posjet rodbini i prijateljima te odmor i kupanje na moru.

    Po Hrvatskoj putuju više, ali u inozemstvu više troše

    Prosječni izdaci po višednevnom putovanju bili su 1.800 kuna, od čega su u Hrvatskoj prosječno po putovanju trošili 1.314 kuna, a u inozemstvu 2.716 kuna.

    Od ukupno potrošenih 9,3 milijardi kuna na sva privatna višednevna putovanja po zemlji i u inozemstvu, 47 posto ili 4,3 milijarde kuna domaći su ostvarili u Hrvatskoj, dok su nešto više, 53 posto ili 5 milijardi kuna potrošili u inozemstvu, iako ih je u inozemstvo putovalo znatno manje nego po Hrvatskoj.

    Naime, od ukupno 1,87 milijuna osoba koliko je lani višednevno putovalo, većina je, nešto više od milijun bila samo po Hrvatskoj, dok ih je u inozemstvo privatno putovalo oko 350 tisuća, a na i jedno i drugo njih oko 477 tisuća.

    U inozemstvo su najviše privatno putovali u Bosnu i Hercegovinu, Njemačku, Italiju, Austriju, Sloveniju i Srbiju.

    Na jednodnevnim putovanjima potrošeno 3,3 milijarde kuna

    Stanovnici Hrvatske od 15 i više godina u 2019. su ostvarili i 8 milijuna jednodnevnih putovanja, od čega je većina, više od 89 posto ili 7,1 milijun tih putovanja bilo privatnih, a 845 tisuća ili 10,6 posto poslovnih.

    Ukupno su domaći na svim jednodnevnim putovanjima, privatnim i poslovnim, potrošili 3,3 milijarde kuna, od čega 2,7 milijardi kuna na privatna, a 559 milijuna kuna na poslovna, kojih je bilo 845 tisuća u 2019.

    (Hina)

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    London is calling! Vodimo vas na najraskošniji advent na svijetu!

    KRALJEVSKA AVANTURA U LONDONU: najraskošnija adventska pustolovina na svijetu

    Putujte iz Osijeka i Zagreba u London u organizaciji putničke agencije Zoom Zoom Putovanja za već od samo 635,00 eura.  Više…

    Ovoga puta vodimo vas na šetnju kroz najljepše adventske manifestacije diljem Europe — od romantičnih božićnih sajmova do raskošno okićenih trgova i mirisa kuhanog vina

    Đir po Adventu: Lokacije koje Hrvati najviše vole posjetiti u adventsko doba

    Ovoga smo ljeta uspješno đirali po obali, zatim osvajali planine, a sada, u adventsko doba, planiramo obići najčarobnije adventske destinacije. Više…

    Putovanje kroz sjever Italije u organizaciji agencije Zoom Zoom Travel

    Ne tražite dalje – ovo je najljepše putovanje po sjevernoj Italiji!

    Neka mjesta ne trebaju reklamu. Dolomiti su upravo to. Čim vidiš fotografiju znaš da želiš biti tamo. Ali ono što Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti

    Prvi Student Media Fest otvara prostor za rasprave, razmjene iskustava i dodatno unaprjeđenja znanja iz područja medija i komunikacija

    U natjecanju je sudjelovalo 14 timova različitih studijskih smjerova, a svi su se suočili s istim zadatkom: riješiti stvarni poslovni izazov globalno prepoznate osječke tehnološke kompanije Orqa

    [FOTO] Hackathon koji mijenja pravila igre: Orqa i EFOS spojili 50 mladih inovatora – pobjedničko rješenje oduševilo stručni žiri

    Iako smo glavobolje navikli povezivati s odraslima, posljednjih godina sve se više javljaju i kod djece starije dobi

    Zašto sve više tinejdžera ima glavobolje i što roditelji trebaju znati?