Arhiva

Infografika: Kupovne navike Hrvata na internetu

    Objavljeno 30.10.2012
    OsijekNews redakcija

    Prvi portal za kupovinu proizvoda i usluga namijenjen prvenstveno malom i srednjem poduzetništvu, BizDil.hr, proveo je istraživanje o kupovnim navikama Hrvata na internetu, koja je provedena među internetskom populacijom.

    Istraživanje prikazuje tipično ponašanje domaćeg kupca koji koristi mogućnosti online trgovine. Prema prikupljanim podacima, od ukupnog broja ispitanih, njih 91 posto ponekad ili redovito obavlja kupnju putem interneta, i to većinom u privatne, a ne u poslovne svrhe.

    Najčešći internetski kupac je žena, među ispitanom populacijom dame su prednjačile – njih je čak 55 posto. Može se zaključiti kako one lakše i brže donose odluku kod internetske kupovine.

    Iako velika većina ispitanika koji žive u gradovima kupuje online, njih 93 posto, ni stanovnici manjih mjesta ne zaostaju. Čak 86 posto ispitanika iz manjih mjesta izjasnilo se kako prakticira online shopping.

    Istraživanje je pokazalo kako su prosječni domaći ‘shoppingholičari’ 45 posto samci, dok je nešto manje roditelja s malom djecom koji internetskom trgovinom štede vrijeme prilikom kupovine.

    Što se tiče dinamike kupnje, ispitanici su podijeljeni. Malo više od trećine (34%) kupuje svakih nekoliko mjeseci, dok malo manje od trećine (26%) kupuje jednom mjesečno.

    Jednako su podijeljeni po potrošnji. Čak 38 posto ispitanika nije spremno izdvojiti za svoje online navike više od 500 kuna, dok trećina ispitanika priznaje kako su spremni potrošiti maksimalno tisuću kuna.

    Onih kojima iznosi nisu bitni je najmanje – tek 14 posto. S obzirom na to da velika većina nije spremna trošiti nekontrolirano na internetsku trgovinu, zanimljivo je kako najviše kupuju stalnozaposleni s prosječnim primanjima do pet tisuća kuna, te mladi koji nemaju značajna vlastita primanja.

    – Istraživanje se uvelike poklapa sa iskustvenim doživljajima korisnika interneta. Online kupovina je kod nas uglavnom orijentirana na traženje povoljnih ponuda i najisplativijih usluga. S obzirom na gospodarsko stanje u zemlji, takvo je razborito ponašanje sasvim opravdano“,  naglasio je Slavko Gazić, osnivač  i pokretač portala BizDil.hr .

    Što se tiče načina plaćanja, Hrvati podjednako preferiraju Internetska plaćanja PayPalom, plaćanje pouzećem, kreditnim karticama ili općom uplatnicom. Po kategorijama robe u on-line kupnji najzastupljenija je odjeća (34% ispitanika) i tehnička oprema poput računala i TV foto opreme (33% ispitanika).

    Relativno visoko mjesto, sa udjelom preko 15% ispitanika koji ih kupuju putem Interneta, imaju sljedeće kategorije proizvoda: Mobilni uređaji, Izdavaštvo, Zabava i igre, Nakit, Obuća, Proizvodi za zdravlje i ljepotu, Kolektivna kupnja i Sportska oprema.

    Izvor: Portal BizDil, www.bizdil.hr – Najbolje ponude za moj biznis

    >> kakva su vaša iskustva s kupovinom putem interneta? Kupujete li često, ili uopće ne kupujete? <<

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu - danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu na Twisti rukometni kviz!

    Rukometni kviz za mališane u Portanovi – Najbrži i najtočniji kvizaši osvajaju nagrade

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu – danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu Više…

    Portal posao.hr., nudi široku paletu poslovnih prilika. Pogledajte 10 pozicija koje su naglašene za vas ovog tjedna!

    Tražite posao, za vas imamo ponudu 10 novih slobodnih pozicija u OBŽ

    Bubanj-Niskogradnja d.o.o.  zapošljava Strojara na građevinskom stroju – kombinirki (m/ž).  Potrebna kvalifikacija je KV rukovatelj građevinskim strojem, najmanje 5 godina Više…

    Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i promidžbu u suradnji s Udrugom Svjetlost Fenjera

    Cipelcugom po Osijeku – storytelling ture

    Cipelcugom po Osijeku u listopadu. Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Rukometna euforija vlada, a ususret današnjem polufinalnom susretu - danas od 17 do 18 sati dovedite mališane u Twister igraonicu na Twisti rukometni kviz!

    Rukometni kviz za mališane u Portanovi – Najbrži i najtočniji kvizaši osvajaju nagrade

    Portal posao.hr., nudi široku paletu poslovnih prilika. Pogledajte 10 pozicija koje su naglašene za vas ovog tjedna!

    Tražite posao, za vas imamo ponudu 10 novih slobodnih pozicija u OBŽ

    Krećite se i uživajte na storytelling turama koje organizira ReActor obrt za kulturu, turizam i promidžbu u suradnji s Udrugom Svjetlost Fenjera

    Cipelcugom po Osijeku – storytelling ture