Instagram krenuo u znanstveno proučavanje emotikona
U prvom desetljeću 21. stoljeća krenuo je nagli rast popularnost različitih smajlova i smajlića. Sa svakim sljedećim modelom mobilnih telefona dobili bismo nove ikonice žutih čovječuljaka koji su se prvo smijali, a zatim izražavali čitavu lepezu različitih emocija. Drugo desetljeće, koje još uvijek traje, proširilo je koncept smajlija na emotikone, odnosno tzv. Emoji jezik koji po istraživanju Instagrama ne pokazuje znakove posustajanja.
Otkako je Apple predstavio Emoji tipkovnicu za iOS uređaje krajem 2011. godine, a Google za Androide sredinom 2013., emotikoni su doživjeli nagli rast, te ih po istraživanju Instagrama danas koristimo 40% više / češće nego smo to činili 2010. godine.
Podataka za Hrvatsku nema, no u korištenju emotikona vode Finci, kojima 63% objava na Instagramu uz tekst sadrži i poneki emotikon. Za njima slijede Francuzi, Britanci, Nijemci, Talijani, Rusi i Španjolci koji emotikone koriste u 40-50% slučajeva. Zanimljivo je kako su totalno različite kulture Japana i SAD-a po korištenju emotikona zapravo izjednačene.
Najkorišteniji Emoji označava smijanje do suza. Drugi je zaljubljeni emoji, a treći je srce koje predstavlja ljubav. Popularni „lajk“ odnosno palac gore je deveti najkorišteniji Emoji. Prvi Emoji koji označava neželjenu emociju – plakanje od jada – je jedanaesti rangirani Emoji.
Instagramovo istraživanje pokazalo je kako emotikoni sve više zamjenjuju riječi, prvenstveno internetski sleng. Umjesto tipičnog „haha“ ili „hehe“ sve češće se koristi 😀 ili ;D.
U Instagramu su ušli i u dublju analizu značenja emotikona, pokazavši kako se od njih može napraviti prava mala znanost. Ukoliko vas tema zanima, pročitajte više na Instagram blogu.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?