Kako će odsad izgledati treniranje u zatvorenim sportskim objektima?
Morat ćete paziti na mnogo stvari i dogovarati se sa svojim trenerima oko detalja...
HZJZ je u sklopu treće faze opuštanja mjera donio preporuke koje se odnose na obavljanje sportsko-rekreativnih aktivnosti u zatvorenim sportskim objektima, a primjenjuju se na fitness centre, rekreacijske centre i sportsko-rekreacijske centre, uključujući teretane i sve oblike sportskih dvorana.
1. Prostorno-organizacijski uvjeti objekta
Organizacija treninga i sportsko-rekreativnih aktivnosti – Ttreba osigurati najmanje 7 m2 neto površine poda po osobi odnosno 10 m2 bruto površine. Broj osoba pritom uključuje i trenere, instruktore, voditelje odnosno sve osobe koje se nalaze u prostoru za trening ili sportsko-rekreativnu aktivnost.
Dezinficijens za ruke – U ulaznim prostorima, pultovima, radnom prostoru zaposlenika te na svakih 200 m2 u prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje dozatore s dezinfekcijskim sredstvom. Dezinficijens treba biti na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem i prikladnog za korištenje na koži.
Dezinficijens za opremu – Na svakih 50 m2 prostora potrebno je postaviti najmanje tri prenosiva dezinficijensa za opremu i rekvizite.
Odlaganje otpada – U svim prostorima unutar objekta preporučuje se postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.
Fizička udaljenost na recepciji – Potrebno je osigurati dovoljnu distancu između osoblja na recepciji i korisnika te djelatnika međusobno ili ako je moguće postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sličnog materijala). Regulira se i ograničava maksimalni broj osoba u prostoru recepcije sukladno mjerama fizičke udaljenosti od 1,5 metra.
Evidencija – Za svaki trening i organiziranu aktivnost uspostavit će se sustav vođenja evidencije prisutnih osoba radi naknadnog lakšeg epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze. Uz mjesto i datum održavanja treninga ili aktivnosti, u evidenciji se unose ime, prezime, telefonski broj te vrijeme dolaska i odlaska trenera, instruktora, voditelja, sportaša, korisnika, asistenata i eventualno ostalih uključenih osoba potrebnih za odvijanje aktivnosti. Evidencija će se voditi i za pojedinačne treninge s trenerom, za sve sportove.
Raspored – Treninzi i aktivnosti smiju biti održane samo sukladno rasporedu i s točno navedenim osobama uz prisustvo potrebnog tehničkog osoblja navedenog u rasporedu. Preporučuje se da se trajanje treninga svih korisnika ograniči na najviše sat i pol.
Plan i prioriteti – Ako za treninge i aktivnosti sportski objekt koristi više korisnika, prioritete će odrediti korisnik, zajedno s pravnom osobom koja upravlja sportskim objektom.
Aktivnosti na otvorenom – Preporučuje se i za sportove i aktivnosti koje se uobičajeno odvijaju u zatvorenim objektima da se treninzi i sportsko-rekreativne aktivnosti što je više moguće održavaju na otvorenom prostoru. U slučaju provedbe aktivnosti na otvorenome, maksimalni dopušteni broj osoba je 40, pri čemu razmak među njima mora biti najmanje 1,5 m.
2. Higijena prostora
Higijenski i sigurnosni uvjeti – U sportskom objektu moraju biti osigurani svi higijenski i sigurnosni uvjeti, za što su nadležne i odgovorne pravne osobe koej upravljaju objektom. Preporuke za čišćenje i dezinfekciju odnose se na sve prostore objekata (ulazni prostor, recepcija, trenažni prostor, sanitarni čvorovi, svlačionice i prostori za tuširanje).
Prozračivanje – Potrebno je redovito prozračivati sve prostore, osobito između svake aktivnosti, odnosno osigurati stalno prozračivanje kad god je to moguće.
Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju – Općenita preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava treba posebno pratiti stanje filtera i posvetiti pažnju održavanju pravilnog stanja brzine obnove zraka u zatvorenom prostoru.
Učestalo čišćenje i dezinfekcija – Tijekom dana potrebno je što češće dezinficirati zatvorene sportske objekte u kojima se provode treninzi (što obuhvaća sve dijelove objekta), a posebno nakon svakog treninga. Prostore centara u kojima se provode sportsko-rekreativne aktivnosti, poput teretana i fitness centara, potrebno je dezinficirati što češće tijekom dana te nakon svake grupne aktivnosti u slobodnom prostoru za vježbanje.
Dezinfekcija tijekom pauze – Za vrijeme obavezne pauze od sat vremena u sredini radnog vremena, na kraju radnog vremena, kao i između grupnih treninga, potrebno je temeljito dezinficirati i što češće provjetravati prostore. Posebnu pozornost treba obratiti na prostore svlačionica, prostore za tuširanje te sanitarne čvorove.
3. Preporuke za korisnike, sportaše i djelatnike objekta
Informiranost osoblja i korisnika – Prije početka rada potrebno je educirati zaposlenike o svim mjerama koje se provode. Prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima ili postaviti informacije sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama zaštite.
Dnevno mjerenje tjelesne temperature – Treneri, instruktori, voditelji, sportaši i korisnici trebaju prije dolaska u objekt izmjeriti svoju tjelesnu temperaturu. Ako je u jutarnjim satima viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti, osoba se treba javiti svom nadređenom i ne dolaziti na posao.
Fizički razmak – Tijekom treninga ili sportsko-rekreativnih aktivnosti u zatvorenom prostoru preporučuje se da se drži razmak od 2 metra, kao nužnu udaljenost za fizičku distancu. Za aktivnosti gdje nije moguće održavati fizičku distancu, preporučuje se da trening ili aktivnost odrade uvijek iste osobe. U dijelovima vježbališta zatvorenih prostora gdje se obavlja intenzivni aerobni trening preporučuje se razmak od 4 metra ili da se intenzitet treninga zadrži na umjerenoj razini.
Maske za lice – Zaposlenicima se preporučuje korištenje medicinskih maski ili maski za lice tijekom boravka u zatvorenim prostorima, osim u slučajevima kada to onemogućava obavljanje djelatnosti.
Navlake za obuću – Preporučuje se korištenje najlonskih ili medicinskih navlaka za obuću u objektima u kojima se na putu do svlačionice prolazi kroz prostor za vježbanje. Osim navlaka, moguće je i postavljanje specijalizirane dezinfekcijske podloge za obuću.
Zdravstveni djelatnici – U slučaju potrebe za prisustvom zdravstvenog djelatnika tijekom aktivnosti, on je pri bliskom kontaktu dužan koristiti odgovarajuću zaštitnu opremu, odnosno kiruršku masku kombiniranu s vizirom.
Dezinfekcija i higijena opreme – Nakon korištenja rekvizita, sprava za vježbanje i ostale opreme korisnik ili za to zadužena osoba dužni su ih dezinficirati odmah po završetku vježbe. Radi lakšeg održavanja fizičke udaljenosti i higijene treba onemogućiti da jedna jedina osoba istodobno zauzima više sprava i prostora za vježbanje. Prilikom vježbanja na spravama svaki korisnik mora imati vlastiti ručnik kojim se prekriva svaka podloga na kojoj se sjedi, leži ili vježba (strunjače, sprave, klupe, i sve vrste podnih obloga i podova). Preporučuje se korištenje ručnika većih dimenzija.
Konzumacija tekućina – Svakom se sportašu ili korisniku preporučuje da ima vlastitu označenu bocu s tekućinom kao i ostale potrepštine koje moraju biti u torbi označenoj imenom.
Zadržavanje u prostorima – Nakon aktivnosti korisnici ili sportaši ne zadržavaju se u prostorima dulje nego što je potrebno. Boravak u svlačionicama i prostorima za tuširanje treba svesti na minimum.
Dvosmjenski rad – Ako je moguće, treba organizirati rad dvokratno, na način da između prve i druge smjene bude barem sat vremena razmaka koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju prostora.
Primanje suradnih djelatnika – Dolazak drugih osoba (npr. majstora, kurira, dostavljača) treba organizirati na način da se prije dolaska te osobe telefonski najave. Tada se provjerava ima li osoba simptome COVID-19 i je li bila u kontaktu s oboljelima.
4. Ostale uslužne jedinice
Wellness i saune – Potrebno je ograničiti broj osoba, posebice u zatvorenim objektima (npr. wellness), u skladu s raspoloživim prostorom. Preporučuje se da se izvan funkcije stave sve vlažne saune. Za razliku o njih, suhe saune, primjerice finska sauna, mogu nastaviti s radom.
foto: unsplash
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?