SPORT

Kako će odsad izgledati treniranje u zatvorenim sportskim objektima?

Morat ćete paziti na mnogo stvari i dogovarati se sa svojim trenerima oko detalja...

    Objavljeno 13.05.2020
    Ivona Amidžić

    HZJZ je u sklopu treće faze opuštanja mjera donio preporuke koje se odnose na obavljanje sportsko-rekreativnih aktivnosti u zatvorenim sportskim objektima, a primjenjuju se na fitness centre, rekreacijske centre i sportsko-rekreacijske centre, uključujući teretane i sve oblike sportskih dvorana.

    1. Prostorno-organizacijski uvjeti objekta

    Organizacija treninga i sportsko-rekreativnih aktivnosti – Ttreba osigurati najmanje 7 m2 neto površine poda po osobi odnosno 10 m2 bruto površine. Broj osoba pritom uključuje i trenere, instruktore, voditelje odnosno sve osobe koje se nalaze u prostoru za trening ili sportsko-rekreativnu aktivnost.

    Dezinficijens za ruke – U ulaznim prostorima, pultovima, radnom prostoru zaposlenika te na svakih 200 m2 u prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje dozatore s dezinfekcijskim sredstvom. Dezinficijens treba biti na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem i prikladnog za korištenje na koži.

    Dezinficijens za opremu – Na svakih 50 m2 prostora potrebno je postaviti najmanje tri prenosiva dezinficijensa za opremu i rekvizite.

    Odlaganje otpada – U svim prostorima unutar objekta preporučuje se postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.

    Fizička udaljenost na recepciji – Potrebno je osigurati dovoljnu distancu između osoblja na recepciji i korisnika te djelatnika međusobno ili ako je moguće postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sličnog materijala). Regulira se i ograničava maksimalni broj osoba u prostoru recepcije sukladno mjerama fizičke udaljenosti od 1,5 metra.

    Evidencija – Za svaki trening i organiziranu aktivnost uspostavit će se sustav vođenja evidencije prisutnih osoba radi naknadnog lakšeg epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze. Uz mjesto i datum održavanja treninga ili aktivnosti, u evidenciji se unose ime, prezime, telefonski broj te vrijeme dolaska i odlaska trenera, instruktora, voditelja, sportaša, korisnika, asistenata i eventualno ostalih uključenih osoba potrebnih za odvijanje aktivnosti. Evidencija će se voditi i za pojedinačne treninge s trenerom, za sve sportove.

    Raspored – Treninzi i aktivnosti smiju biti održane samo sukladno rasporedu i s točno navedenim osobama uz prisustvo potrebnog tehničkog osoblja navedenog u rasporedu. Preporučuje se da se trajanje treninga svih korisnika ograniči na najviše sat i pol.

    Plan i prioriteti – Ako za treninge i aktivnosti sportski objekt koristi više korisnika, prioritete će odrediti korisnik, zajedno s pravnom osobom koja upravlja sportskim objektom.

    Aktivnosti na otvorenom – Preporučuje se i za sportove i aktivnosti koje se uobičajeno odvijaju u zatvorenim objektima da se treninzi i sportsko-rekreativne aktivnosti što je više moguće održavaju na otvorenom prostoru. U slučaju provedbe aktivnosti na otvorenome, maksimalni dopušteni broj osoba je 40, pri čemu razmak među njima mora biti najmanje 1,5 m.

    2. Higijena prostora

    Higijenski i sigurnosni uvjeti – U sportskom objektu moraju biti osigurani svi higijenski i sigurnosni uvjeti, za što su nadležne i odgovorne pravne osobe koej upravljaju objektom. Preporuke za čišćenje i dezinfekciju odnose se na sve prostore objekata (ulazni prostor, recepcija, trenažni prostor, sanitarni čvorovi, svlačionice i prostori za tuširanje).

    Prozračivanje – Potrebno je redovito prozračivati sve prostore, osobito između svake aktivnosti, odnosno osigurati stalno prozračivanje kad god je to moguće.

    Klimatizacijski uređaji, uređaji za grijanje i ventilaciju – Općenita preporuka za unutarnje prostore je prozračivanje otvaranjem prozora, a manje korištenjem ventilacijskih sustava. Pri korištenju ventilacijskih sustava treba posebno pratiti stanje filtera i posvetiti pažnju održavanju pravilnog stanja brzine obnove zraka u zatvorenom prostoru.

    Učestalo čišćenje i dezinfekcija – Tijekom dana potrebno je što češće dezinficirati zatvorene sportske objekte u kojima se provode treninzi (što obuhvaća sve dijelove objekta), a posebno nakon svakog treninga. Prostore centara u kojima se provode sportsko-rekreativne aktivnosti, poput teretana i fitness centara, potrebno je dezinficirati što češće tijekom dana te nakon svake grupne aktivnosti u slobodnom prostoru za vježbanje.

    Dezinfekcija tijekom pauze – Za vrijeme obavezne pauze od sat vremena u sredini radnog vremena, na kraju radnog vremena, kao i između grupnih treninga, potrebno je temeljito dezinficirati i što češće provjetravati prostore. Posebnu pozornost treba obratiti na prostore svlačionica, prostore za tuširanje te sanitarne čvorove.

    3. Preporuke za korisnike, sportaše i djelatnike objekta

    Informiranost osoblja i korisnika – Prije početka rada potrebno je educirati zaposlenike o svim mjerama koje se provode. Prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima ili postaviti informacije sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama zaštite.

    Dnevno mjerenje tjelesne temperature – Treneri, instruktori, voditelji, sportaši i korisnici trebaju prije dolaska u objekt izmjeriti svoju tjelesnu temperaturu. Ako je u jutarnjim satima viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti, osoba se treba javiti svom nadređenom i ne dolaziti na posao.

    Fizički razmak – Tijekom treninga ili sportsko-rekreativnih aktivnosti u zatvorenom prostoru preporučuje se da se drži razmak od 2 metra, kao nužnu udaljenost za fizičku distancu. Za aktivnosti gdje nije moguće održavati fizičku distancu, preporučuje se da trening ili aktivnost odrade uvijek iste osobe. U dijelovima vježbališta zatvorenih prostora gdje se obavlja intenzivni aerobni trening preporučuje se razmak od 4 metra ili da se intenzitet treninga zadrži na umjerenoj razini.

    Maske za lice – Zaposlenicima se preporučuje korištenje medicinskih maski ili maski za lice tijekom boravka u zatvorenim prostorima, osim u slučajevima kada to onemogućava obavljanje djelatnosti.

    Navlake za obuću – Preporučuje se korištenje najlonskih ili medicinskih navlaka za obuću u objektima u kojima se na putu do svlačionice prolazi kroz prostor za vježbanje. Osim navlaka, moguće je i postavljanje specijalizirane dezinfekcijske podloge za obuću.

    Zdravstveni djelatnici – U slučaju potrebe za prisustvom zdravstvenog djelatnika tijekom aktivnosti, on je pri bliskom kontaktu dužan koristiti odgovarajuću zaštitnu opremu, odnosno kiruršku masku kombiniranu s vizirom.

    Dezinfekcija i higijena opreme – Nakon korištenja rekvizita, sprava za vježbanje i ostale opreme korisnik ili za to zadužena osoba dužni su ih dezinficirati odmah po završetku vježbe. Radi lakšeg održavanja fizičke udaljenosti i higijene treba onemogućiti da jedna jedina osoba istodobno zauzima više sprava i prostora za vježbanje. Prilikom vježbanja na spravama svaki korisnik mora imati vlastiti ručnik kojim se prekriva svaka podloga na kojoj se sjedi, leži ili vježba (strunjače, sprave, klupe, i sve vrste podnih obloga i podova). Preporučuje se korištenje ručnika većih dimenzija.

    Konzumacija tekućina – Svakom se sportašu ili korisniku preporučuje da ima vlastitu označenu bocu s tekućinom kao i ostale potrepštine koje moraju biti u torbi označenoj imenom.

    Zadržavanje u prostorima – Nakon aktivnosti korisnici ili sportaši ne zadržavaju se u prostorima dulje nego što je potrebno. Boravak u svlačionicama i prostorima za tuširanje treba svesti na minimum.

    Dvosmjenski rad – Ako je moguće, treba organizirati rad dvokratno, na način da između prve i druge smjene bude barem sat vremena razmaka koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju prostora.

    Primanje suradnih djelatnika – Dolazak drugih osoba (npr. majstora, kurira, dostavljača) treba organizirati na način da se prije dolaska te osobe telefonski najave. Tada se provjerava ima li osoba simptome COVID-19 i je li bila u kontaktu s oboljelima.

    4. Ostale uslužne jedinice

    Wellness i saune – Potrebno je ograničiti broj osoba, posebice u zatvorenim objektima (npr. wellness), u skladu s raspoloživim prostorom. Preporučuje se da se izvan funkcije stave sve vlažne saune. Za razliku o njih, suhe saune, primjerice finska sauna, mogu nastaviti s radom.

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Cilj nam je kroz ovakve godišnje izbore nagraditi izvrsnost u sportu, ali i motivirati sportaše za daljnje vrhunske dosege i uspjehe kao i potvrditi da je Osijek grad koji živi i diše sport, baš kao i cijela Osječko-baranjska županija

    Bliži nam se manifestacija “Sportaš godine”

    Proglašenje najuspješnijih sportaša i sportskih kolektiva grada Osijeka i Osječko-baranjske županije tradicionalna je svečanost koja će ponovno okupiti veliki broj Više…

    "Trening u Fire Body-u, koji traje samo 30 minuta i zamjenjuje tri sata u klasičnoj teretani, najbrži je i najzdraviji način mršavljenja“

    Ivana otkriva sve o revolucionarnim spravama koje su stigle i u Hrvatsku

    Višak kilograma sve je veći problem u svijetu, a Hrvatska je na karti zemalja čiji stanovnici imaju itekako problem s Više…

    Kao i svake godine City Fitness sezonu započinje u dobro poznatom ritmu, darivanjem popusta na ‘all inclusive’ godišnju članarinu

    Dugo očekivani Black Week tjedan se vratio u City Fitness!

    Baš kao i svake sezone, City Fitness vam želi dobrodošlicu za povratak u City Fitness! Kao i svake godine sezonu Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Zaslužio je to Marin odličnim nastupima i ove sezone, pa se zasluženo našao na popisu hrvatskih reprezentativaca za njegovo dosad najjače natjecanje.

    Županović će nastupiti na Svjetskom prvenstvu!

    Mačevalački klub Dmitar Zvonimir Osijek uživa status ponajboljeg organizatora mačevalačkih natjecanja kako u zemlji tako i u cijeloj regiji

    7. Osijek Fencing Cup ponovo okuplja mačevalačku elitu u 7 kategorija: U9, U11, U14 EFC, U17, U21, seniori i veterani 

    Na natjecanju je sudjelovalo 28 plivačkih klubova sa gotovo 500 natjecatelja. Odličnim nastupima isplivani su osobni rekordi i norme za nastup na Kadetskom prvenstvu Hrvatske.

    PK Osijek na “Festivalu plivanja” u Zagrebu