Kreativna riznica opravdala Nagradu za znanost
Osječki studenti dokazali svoju ambicioznost i potencijal u kreativnim industrijama
Iako je Kreativna riznica još uvijek relativno mlad događaj koji popularizira kulturnu i kreativnu industriju, u ovogodišnjem 4. izdanju pokazuju kako i mladi znaju biti ozbiljni.
Za temu ovogodišnje riznice odlučili su se poigrati riječima pa su spojili ime našeg grada u kojemu Kreativna riznica polako postaje prepoznatljiv brend, s temom interneta kao neizostavnog pojma u suvremenoj svakodnevici, a posebice kreativnim industrijama, i tako dobili pojam i glavnu temu “OS mreža”. Kroz četiri dana uklopljeno je preko 50 radionica, okruglih stolova i predavanja čiji voditelji spadaju u razne sfere osječkog društva. Od znanstvenika, voditelja udruga, profesora, direktora firmi, do mladih nada ove kreativne industrije koji su u prijašnjim godinama bili oni koji uče, a ove godine oni koji podučavaju.
Tako se, između ostalih, s druge strane katedre našla i Sara Grepo, voditeljica marketinga poznate osječke modne kuće Lukabu. Sara je uz direktoricu Marinu Jerant održala zanimljivo dvosatno predavanje u kojemu su posjetitelje pokušale upoznati sa svijetom mode i približiti zakonitosti toga svijeta ‘djevojkama iz susjedstva’ kroz multimedijsko izlaganje „Utjecaj ‘fashion influencera’ na modne brendove“. Sara nam priznaje da je bilo pomalo čudno stati pred studente, kada je i sama proteklih godina s njima sjedila u istim klupama i slušala predavanja različitih stručnjaka koja su nerijetko prenosili znanje koje nije dostupno na fakultetskim kolegijima. No, budući da je bila riječ o digitalnom marketingu, području koje je blisko svim mladim ljudima i u kojima se kriju brojne potencijalne karijere, bilo joj drago prenijeti znanja prikupljena u području mode, u osječkoj modnoj kući Lukabu.
Da su kreativne industrije i oni koji u njima rade uistinu kreativci koji znaju da teorija bez prakse ne znači puno, organizatori su odlučili program upotpuniti izložbama, videoprojekcijama i performansima kao primjeru krajnjeg proizvoda na kojima ljudi u toj branši rade. Tako su između ostaloga, posjetitelji imali prilike uživati u predstavi “Kisik” Scene Osječkih Studenata, kao i u izlaganju i glazbenom programu “Brevisica”, ali i šetajući Ekonomskim fakultetom mogli su pogledati prostornu instalaciju „Mreža kreativne industrije“ i sudjelovati u interaktivnoj izložbi „Gramatika mreže“.
Kada je riječ o velikim organizacijama poput ove, nije tajna da se iza svega krije i veliki broj volontera, u ovom slučaju studenata Ekonomskog, ali i drugih fakulteta osječkog Sveučilišta, ali i iz Trgovačke i komercijalne škole “Davor Milas”. Iako povremeno i zahtjevan posao, volonterima je ovo odlično iskustvo koje ih danas – sutra može, baš poput Sare, dovesti do druge strane katedre. Tako je Osijek još jednom dokazao da, iako ih broji sve manje, mladi u ovom gradu su i dalje tu, ambiciozni su i glasni u dokazivanju da mogu i vrijede – uz nadu da će oni koji bi to trebali primjetiti napokon shvatiti kako iskoristiti njihove potencijale, sve pohvale upućujemo Kreativnoj Riznici 2018. koja se odlično opravdala kao prošlogodišnji dobitnik Državne nagrade za znanost.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?