Linije otpora i sjećanja: CINEvolution, Riefenstahl, Vermiglio u Uraniji
Kino je laboratorij u kojem provjeravamo koliko istine podnosi jedna priča. Ovaj tjedan u Uraniji lome se leće kroz tri pojma: odrastanje, odgovornost slike i unutarnji sukob

Tjedan donosi čak šest novih naslova: od ekološke bajke i inicijacijske priče u CINEvolutionu, preko polemičnog dokumentarca Riefenstahl, do festivalskog laureata Vermiglio i napetih žanrovskih premijera.
Kino je laboratorij u kojem provjeravamo koliko istine podnosi jedna priča. Ovaj tjedan u Uraniji lome se leće kroz tri pojma: odrastanje, odgovornost slike i unutarnji sukob. CINEvolution donosi dvije priče za mlade (i odrasle) koje uče djelovati, DocuArt otvara dosje jedne od najkontroverznijih figura filmske povijesti, a Vermiglio tiho uokviruje trenutak kad velika povijest prelama obitelj. Uz njih, publiku čekaju i nova žanrovska iskustva – od gotičke romanse do adrenalina i satire.
CINEvolution: Pogon za znatiželju i hrabrost
Djevojčica po imenu Willow – inicijacijska priča o nasljeđu, prirodi i elementima koje treba ovladati da bi se sačuvala šuma i zajednica. U Willow je čarolija sredstvo odgovornosti: moć vatre jednaka je obvezi prema zemlji, vodi i zraku.
Ozi: Glas šume – orangutanka koja savlada znakovni jezik i postane digitalna glasnogovornica šume: put od gubitka doma do aktivizma, uz produkcijsku podršku Appian Way/Leonarda DiCaprija i Mikea Medavoya. Eko-pustolovina koja jasno govori o krčenju šuma, ali ostavlja prostor za razgovor s mladima kako aktivizam izgleda u stvarnom životu.
DocuArt: Riefenstahl – film o moći i cijeni slike
Andres Veiel ulazi u privatni ostavinski arhiv Leni Riefenstahl i slaže protunarativ njezinoj pedesetogodišnjoj samomitologizaciji. Film ne “opravdava” nego hladno propituje: što se događa kad estetska radikalnost služi političkoj mašineriji i može li se “čista forma” oprati od posljedica? U vremenu brzih zabrana i brzih sudova, ovo je prijedlog da se gledanjem i razgovorom ne abdicira od odgovornosti.
Festivalski fokus: Vermiglio (Maura Delpero)
Planinsko selo na završetku Drugog svjetskog rata; jedna obitelj kao presjek tektonike epohe. Kritike i gledatelji ističu: hipnotičnu fotografiju, ansambl koji diše kao zbor, sporije, ali neumoljivo napredujuće pripovijedanje i moralne nijanse bez didaktike – “tiha ljepota” koja ostaje dugo nakon odjavne špice.
Ovaj tjedan donosi čak šest novih naslova: uz Ozi, Riefenstahl i Vermiglio, stižu i Raj – Eden (Ron Howard) Prizivanja 4: Posljednji obredi te Taxi ljubav.
Raj – Eden: stvarni događaji s Galápagosa, zajednica idealista i lom koji donose želje, moć i priroda – triler o slobodi kad nema zaklona.
Taxi ljubav: noćna karta grada – četiri vožnje, jedan vozač, PTSP i razgovori koji otkrivaju pukotine svakodnevice.
Prizivanja 4: Posljednji obredi –nastavak horor franšize koji izaziva duhove i vjerovanja.
A uz premijere, u programu su i žanrovski kontrapunkti, a kojima su to i posljednje projekcije u kinu Urania.
Drakula: Vječna ljubav – gotička romansa i bezvremenska opsesija.
Uhvaćen (Caught Stealing) – adrenalinska kriminalistička vožnja.
Rat Roseovih (The Roses) – klasična satira o raspadu jednog braka.
Armand – festivalska drama o tajnama i generacijama.
Velika utrka Europe – obiteljska animacija koja uveseljava najmlađe.
Svjedoci smo kako se svijet oko nas ubrzano mijenja i svojim programom uvijek pokušavamo biti korektiv, kritički dotaknuti teške teme i postaviti pitanja. Ovotjedni program postavlja barem ovih nekoliko:
Može li forma biti “nevina” ako služi moći? (Riefenstahl)
Kada dječji film prestaje biti “samo za djecu”? (Willow, Ozi)
Što obitelj duguje povijesti, a povijest čovjeku? (Vermiglio)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?