KULTURA

Linije otpora i sjećanja: CINEvolution, Riefenstahl, Vermiglio u Uraniji

Kino je laboratorij u kojem provjeravamo koliko istine podnosi jedna priča. Ovaj tjedan u Uraniji lome se leće kroz tri pojma: odrastanje, odgovornost slike i unutarnji sukob

Objavljeno 02.09.2025
Matija Ivanković

Tjedan donosi čak šest novih naslova: od ekološke bajke i inicijacijske priče u CINEvolutionu, preko polemičnog dokumentarca Riefenstahl, do festivalskog laureata Vermiglio i napetih žanrovskih premijera.

Kino je laboratorij u kojem provjeravamo koliko istine podnosi jedna priča. Ovaj tjedan u Uraniji lome se leće kroz tri pojma: odrastanje, odgovornost slike i unutarnji sukob. CINEvolution donosi dvije priče za mlade (i odrasle) koje uče djelovati, DocuArt otvara dosje jedne od najkontroverznijih figura filmske povijesti, a Vermiglio tiho uokviruje trenutak kad velika povijest prelama obitelj. Uz njih, publiku čekaju i nova žanrovska iskustva – od gotičke romanse do adrenalina i satire.

CINEvolution: Pogon za znatiželju i hrabrost

Djevojčica po imenu Willow – inicijacijska priča o nasljeđu, prirodi i elementima koje treba ovladati da bi se sačuvala šuma i zajednica. U Willow je čarolija sredstvo odgovornosti: moć vatre jednaka je obvezi prema zemlji, vodi i zraku.

Ozi: Glas šume – orangutanka koja savlada znakovni jezik i postane digitalna glasnogovornica šume: put od gubitka doma do aktivizma, uz produkcijsku podršku Appian Way/Leonarda DiCaprija i Mikea Medavoya. Eko-pustolovina koja jasno govori o krčenju šuma, ali ostavlja prostor za razgovor s mladima kako aktivizam izgleda u stvarnom životu.

DocuArt: Riefenstahl – film o moći i cijeni slike

Andres Veiel ulazi u privatni ostavinski arhiv Leni Riefenstahl i slaže protunarativ njezinoj pedesetogodišnjoj samomitologizaciji. Film ne “opravdava” nego hladno propituje: što se događa kad estetska radikalnost služi političkoj mašineriji i može li se “čista forma” oprati od posljedica? U vremenu brzih zabrana i brzih sudova, ovo je prijedlog da se gledanjem i razgovorom ne abdicira od odgovornosti.

Festivalski fokus: Vermiglio (Maura Delpero)

Planinsko selo na završetku Drugog svjetskog rata; jedna obitelj kao presjek tektonike epohe. Kritike i gledatelji ističu: hipnotičnu fotografiju, ansambl koji diše kao zbor, sporije, ali neumoljivo napredujuće pripovijedanje i moralne nijanse bez didaktike – “tiha ljepota” koja ostaje dugo nakon odjavne špice.

Ovaj tjedan donosi čak šest novih naslova: uz Ozi, Riefenstahl i Vermiglio, stižu i Raj – Eden (Ron Howard) Prizivanja 4: Posljednji obredi te Taxi ljubav.

Raj – Eden: stvarni događaji s Galápagosa, zajednica idealista i lom koji donose želje, moć i priroda – triler o slobodi kad nema zaklona.

Taxi ljubav: noćna karta grada – četiri vožnje, jedan vozač, PTSP i razgovori koji otkrivaju pukotine svakodnevice.

Prizivanja 4: Posljednji obredi –nastavak horor franšize koji izaziva duhove i vjerovanja.

 

A uz premijere, u programu su i žanrovski kontrapunkti, a kojima su to i posljednje projekcije u kinu Urania.

Drakula: Vječna ljubav – gotička romansa i bezvremenska opsesija.

Uhvaćen (Caught Stealing) – adrenalinska kriminalistička vožnja.

Rat Roseovih (The Roses) – klasična satira o raspadu jednog braka.

Armand – festivalska drama o tajnama i generacijama.

Velika utrka Europe – obiteljska animacija koja uveseljava najmlađe.

 

Svjedoci smo kako se svijet oko nas ubrzano mijenja i svojim programom uvijek pokušavamo biti korektiv, kritički dotaknuti teške teme i postaviti pitanja. Ovotjedni program postavlja barem ovih nekoliko:

Može li forma biti “nevina” ako služi moći? (Riefenstahl)

Kada dječji film prestaje biti “samo za djecu”? (Willow, Ozi)

Što obitelj duguje povijesti, a povijest čovjeku? (Vermiglio)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

U Osijeku će se u okviru festivala kínēsis koji će se održati od 29. do 31. listopada predstaviti neki od najsmjelijih i najuzbudljivijih europskih glazbenika i sastava

[NAJAVA] kínēsis – festival avangardnog jazza, improvizirane i eksperimentalne muzike

kínēsis je festival avangardnog jazza, improvizirane i eksperimentalne muzike koji se održava u kinu Urania. Riječju »kínēsis« u nazivu festivala Više…

Iskrena, britka i neodoljivo duhovita Hristina Popović ponovo dokazuje da je scena njen teren, a život njen najbolji scenarist

Hristina Popović/ Šta mi fali? Dobro sam ispala!

Neponovljiva energija i autentični humor  Hristine Popović ponovno osvaja Osijek. Potpuno iskreno, britko i beskrajno zabavno uranjamo u autobiografsku priču Više…

Ležeran stav, veseo ton i česte improvizacije s publikom razlozi su zbog kojih ga opisuju kao neprikosnovenog kralja komedije i sinonim za inteligentan humor

Stand up Show Srđana Dinčića – “Merkur beskućnik”

Srđan Dinčić ponovo u Osijeku sa svojim stand up specijalom „Merkur beskućnik”! Nakon što vas je na prošlom nastupu nasmijao Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Ovogodišnje izdanje, koje traje od 16. do 19. listopada, još jednom potvrđuje Osijek kao grad otvoren novim umjetničkim promišljanjima i dijalogu između skladatelja, izvođača i publike

[FOTO] Otvorena je 62. Glazbena tribina Hrvatskog društva skladatelja u Osijeku

U Osijeku će se u okviru festivala kínēsis koji će se održati od 29. do 31. listopada predstaviti neki od najsmjelijih i najuzbudljivijih europskih glazbenika i sastava

[NAJAVA] kínēsis – festival avangardnog jazza, improvizirane i eksperimentalne muzike

Ne propustite pogledati film „SOKOL – Nezaustavljiv kao sudbina“, autentičnu i do sad neispričanu priču o životu Velimira Đereka Sokola, istinskog vukovarskog heroja i zapovjednika Sajmišta

Ove godine Vukovar se brani u kinu