GOSPODARSTVO

Marketino na AgroRocksu: OPG-ovi napokon dobili zasluženi fokus i konkretno rješenje za fiskalizaciju 2.0

Iako će se OPG-ovi po sili zakona morati prilagoditi novim odredbama, jednako je važno naglasiti da im Marketino može olakšati i pojeftiniti poslovanje

    Objavljeno 27.10.2025
    Matija Ivanković

    Dok se mnoge rasprave o fiskalizaciji 2.0 još uvijek vode oko poduzetnika u gradovima, Marketino (brend koji je kreirala tvrtka Superius d.o.o.) odlučilo je fokus prebaciti tamo gdje je jednako važan – na OPG-ove i male poljoprivrednike.

    U listopadu su na osječkom AgroRocksu, najvažnijoj regionalnoj manifestaciji posvećenoj poljoprivredi, predstavili jednostavno i praktično rješenje koje malim proizvođačima olakšava prilagodbu novim zakonskim obvezama.

    OPG-ovi su dugo bili zanemareni u raspravama o fiskalizaciji. Mnogi nisu imali jasne informacije moraju li izdavati račune, kome i kada. Zato smo odlučili otvoreno razgovarati o tome i ponuditi konkretno rješenje – jasno, jednostavno i razumljivo svima”, poručili su iz Marketina. 

    Tko mora fiskalizirati račune?

    Prema novim pravilima, OPG postaje obveznik fiskalizacije ako je porezni obveznik i zadovoljava barem jedan od šest uvjeta:

    • prodaje proizvode ili pruža usluge drugim poslovnim subjektima,
    • prodaje krajnim potrošačima:
      • tuđe proizvode,
      • vlastite poljoprivredne proizvode (primarne i prvog stupnja prerade) u čvrstim objektima, kioscima, online, kataloški ili u pokretnoj prodaji,
      • proizvode drugog stupnja prerade,
      • neprehrambene proizvode,
    • pruža ugostiteljske, turističke i druge dopunske usluge.

    OPG-ovi koji krajnjim potrošačima prodaju na jedan od navedenih načina već sada su obvezni fiskalizirati račune za naplate gotovinom i karticama.

    Od 1. siječnja 2026. ta se obveza proširuje i na transakcijska plaćanja krajnjih potrošača, kao i na poslovne transakcije među poduzetnicima.

    Dakle, OPG-ovi od 1. siječnja 2026. moraju biti spremni na fiskalizaciju računa u krajnjoj potrošnji bez obzira na način plaćanja i na nove obveze poput zaprimanja i izdavanja eRačuna, vođenja eArhive i automatskog eIzvještavanja.

    Marketino – sve-u-jednom rješenje za male proizvođače

    Marketino je rješenje razvijeno upravo za mikro i male korisnike koji ne žele složene sustave te omogućuje izdavanje i zaprimanje računa, automatske evidencije i eIzvještavanje te besplatnu eArhivu svih računa.

    Marketino je potpuno besplatan do ožujka 2026. godine, a za one koji izdaju do tri računa mjesečno ostaje besplatan. Marketino je jedno od rijetkih potpuno fiskaliziranih rješenja koje radi na mobitelu, tabletu i računalu i pokriva sve potrebe izdavanja računa s bezgotovinskim plaćanjem, i to kako poslovnim subjektima tako i potrošačima. A za one koji posluju gotovinom i karticama na raspolaganju je Neosalon – poznato rješenje istog tima koje će također podržavati sve obvezne funkcionalnosti Fiskalizacije 2.0.

    Poljoprivrednici žele rješenje koje je jednostavno, pouzdano i ne zahtijeva velike dodatne troškove. Upravo to im Marketino omogućuje – da rade u skladu sa zakonom, bez papirologije i stresa”, poručuju iz Marketina.

    Marketino pojednostavljuje poslovanje i donosi uštede!

    Iako će se OPG-ovi po sili zakona morati prilagoditi novim odredbama, jednako je važno naglasiti da im Marketino može olakšati i pojeftiniti poslovanje.

    Pristupili smo izradi rješenja za OPG-ove s ciljem da im ne samo omogućimo da se usklade sa zakonom, nego da to mogu napraviti na najjednostavniji mogući način. Marketino radi na računalu, ali i na mobitelu i to u punoj funkcionalnosti. Sve se može raditi putem mobitela, bez kupnje dodatne opreme ako netko ne posjeduje računalo. A bezgotovinski način rada donijet će im i smanjenje troškova.”, naglašavaju iz Marketina.

    Podrška malim proizvođačima u praksi

    Superius je među prvima prepoznao da su OPG-ovi često izostavljeni iz razgovora o digitalizaciji i fiskalizaciji. Njihov pristup pokazuje da se i male proizvođače može uključiti u digitalne procese na razumljiv, praktičan i pristupačan način.

    Poruka je jasna – uz prave informacije i jednostavna rješenja, i OPG-ovi mogu poslovati moderno i bez stresa.

    Više informacija o rješenju potražite na poveznici Marketino za OPG-ove.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Svaki račun izdan fizičkoj osobi, pa čak i onaj plaćen transakcijski, postaje obvezan za fiskalizaciju

    Fiskalizacija 2.0 donosi kazne do 66.360 € – kako izbjeći probleme i pripremiti se u tri minute

    Najveće promjene za male poduzetnike u posljednjem desetljeću Od 1. siječnja 2026. gotovo svaki mali poduzetnik u Hrvatskoj ulazi u Više…

    Svaki račun izdan fizičkoj osobi, pa čak i onaj plaćen transakcijski, postaje obvezan za fiskalizaciju

    Fiskalizacija 2.0 donosi kazne do 66.360 € – kako izbjeći probleme i pripremiti se u tri minute

    Najveće promjene za male poduzetnike u posljednjem desetljeću Od 1. siječnja 2026. gotovo svaki mali poduzetnik u Hrvatskoj ulazi u Više…

    Kada je prvi puta objavljeno da će paušalci izdavati eRačune tek od 1.1.2027., mnogi su s olakšanjem zaključili da barem još neko vrijeme mogu mirno spavati i da do 2027. nemaju o čemu brinuti

    Paušalci mogu spavati mirno… ili ipak ne? Odgoda izdavanja eRačuna ne znači odgodu svih obveza 

    Kada je prvi puta objavljeno da će paušalci izdavati eRačune tek od 1.1.2027., mnogi su s olakšanjem zaključili da barem Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    "U Retfali smo kroz tri ulice obnovili više od četiri kilometra vodoopskrbne mreže i 1,5 kilometara kanalizacije te uveli daljinsko očitavanje vodomjera“, istaknuo je gradonačelnik Radić

    Sljemenska ulica u Retfali otvorena za promet

    Nova carina pomoći će zaštititi konkurentnost europskih poduzeća izjednačavanjem uvjeta između e-trgovine i tradicionalne maloprodaje

    EU uvodi carine na pakete male vrijednosti iz e-trgovine

    Cijena srebra od početka 2020. do danas porasla je za preko 220% u eurima i 235% dolarima, čime je nadmašila rast cijene zlata čak i u dugom roku - 160% u eurima i 175% u dolarima

    “Cijena mu raste brže nego zlatu” – nagli uspon srebra privlači sve više ulagača