ŽIVOT

McDonald’s uvodi papirnate slamke – Do 2025. godine koristit će isključivo recikliranu ambalažu

McDonald's Hrvatska predstavio je nove papirnate slamke, držače za balone i novu čašu bez plastičnog poklopca za McFlurry sladoled...

Objavljeno 08.11.2019
Ivona Amidžić

McDonald’s Hrvatska predstavio je nove papirnate slamke, držače za balone i novu čašu bez plastičnog poklopca za McFlurry sladoled kao prvi korak inicijative za smanjenje korištenja plastike u restoranima.

Novi, prihvatljiviji materijali, testiraju se u McDonald’su Avenue Mall u Zagrebu, a postepeno će se uvoditi i u ostale restorane u Hrvatskoj.

“U McDonald’su smatramo da je naša i odgovornost i prilika predvoditi aktivnosti koje smanjuju korištenje plastike”, izjavio je Pavel Pavliček, direktor McDonald’sa Hrvatska i predstavio ciljeve: “Plan nam je do 2025. godine za pakiranja koristiti isključivo ambalažu koja je izrađena iz održivih, recikliranih i certificiranih izvora te reciklirati 100% ambalaže za goste u svim našim restoranima.”

Koji su materijali trenutno u upotrebi?

McDonald’s trenutno koristi materijale na bazi papirnih vlakana u oko 80% svojih pakiranja. To se prvenstveno odnosi na ambalažu od oblikovanog papirnog vlakna sa stopostotnom sposobnošću recikliranja – biorazgradiva ambalaža. Od 2016. godine 64% papirnatog pakiranja dolazi iz certificiranih ili recikliranih izvora, a s početkom 2020. godine 10o% papirnate ambalaže za goste dolazit će iz obnovljivih ili certificiranih izvora.

Gledajući globalno, problematična ambalaža (poklopci, pribor za jelo, slamke i plastični pribor) čini oko 20% ukupne ambalaže koja se u McDonalds’u koristi za posluživanje hrane gostima. Od toga, gledano po komadu, najveći dio čine upravo plastične slamke – 21%.

McDonald’sova inicijativa za smanjenje plastike fokusirana je na smanjenje zagađenja plastikom i na promoviranje odgovornog korištenja plastike te eliminiranje one plastike koja u najvećoj mjeri negativno utječe na okoliš.

Koji su budući planovi?

“Određeni dio plastične ambalaže je neophodan u poslovanju s hranom zbog očuvanja kvalitete i sigurnosti hrane, ali i kako bi se smanjilo bacanje hrane i zadržala svježina. Zato smo fokusirani na inovacije u pogledu materijala koje koristimo, na smanjenje ambalaže koja se teško reciklira, povećanje uporabe recikliranih materijala i investicije koje će povećati količinu reciklirane ambalaže. Također, naša globalna politika izravno podržava ciljeve postavljene paketom Europske unije za kružno gospodarstvo o povećanju reciklirane ambalaže i sprječavanju nastanka otpada”, izjavio je Robert Švigir, voditelj odjela nabave i kontrole kvalitete u McDonald’su.

Optimiziranje pakiranja i recikliranje, očekuje se, rezultirat će uštedama od 10% godišnje na zbrinjavanju otpada što je značajan iznos koji će kompanija reinvestirati u daljnje recikliranje.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

U Antunovcu nema škole ni danas, a zrak onečišćen. Smjer vjetra trenutno je nepovoljan za grad Osijek jer sada dim ide prema Osijeku

Plastika i dalje gori, a vjetar sada puše prema gradu Osijeku

“Dosta toga gori još, a smjer vjetra trenutno je nepovoljan za grad Osijek jer sada dim ide prema Osijeku. S Više…

Plan podjele je takav da će se kante dijeliti u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, uključujući i subote kada su građani kod kuće...

Nastavlja se Unikomova podjela žutih i smeđih spremnika

Grad Osijek započeo je u četvrtak, 13. siječnja podjelu 31.600 spremnika za odvojeno prikupljanje otpada kućanstvima individualnog stanovanja. Radi se Više…

Projekti kao što su "Zbrini masku" sadrže i educiranje građana o odlaganju otpada kada je grad bio preplavljen odbačenim jednokratnim maskama...

Održana javna rasprava na temu “Osijek bez jednokratne plastike”

Nakon održanih inicijalnih sastanaka s predstavnicima Grada Osijeka i tvrtke Unikom, jučer, u utorak, 21. rujna 2021. godine se u Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Smijeh ima snažnu moć širenja pozitivne energije, zašto ove jeseni ne bismo poklonili upravo to? Pokloniti osmijeh nije tek beznačajan čin – to je dar koji ima trajan učinak, a još je ljepše ako dolazi u obliku nezaboravnog iskustva

Pokloni zadivljujuće jesensko iskustvo, pokloni osmijeh

Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

Srce za promjenu – Poziv mladima

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!