Montessori Global Education Awards 2023: Udruzi Breza iz Osijeka posebno priznanje za inovativni razvoj
Čak četiri priznanja u sklopu međunarodnih godišnjih nagrada organizacije Montessori Global Education stiglo je u Hrvatsku. Priznanje je Brezi stiglo za festival “Zemlja bez granica"
Organizacija Montessori Global Education proglasila je dobitnike u sklopu svojih godišnjih nagrada Montessori Global Education Awards koje dodjeljuje pojedincima i organizacijama za promicanje izvrsnosti u obrazovanju s ciljem postizanja društvenih promjena.
Inspirativne prijave pristigle su iz svih krajeva svijeta, a stručni žiri sastavljen od Montessori podržavatelja i povjerenika, sve redom renomiranih stručnjaka u području obrazovanja, nagradio je organizacije koje se u svom djelovanju vode Montessori vrijednostima i pristupom ili koriste Montessori kao inspiraciju za rad koji pozitivno utječe na njihove zajednice. Najviše priznanja stiglo je upravo organizacijama koje djeluju u Hrvatskoj, a nagradu Impact and Change dobilo je zagrebačko Tajno šumsko društvo.
Tajno šumsko društvo nagrađeno je za poticanje rasta i razvoja djece predškolske i školske dobi kroz brojne aktivnosti kojima istražuju prirodu, a provode ih još od 2001. godine.
„Sve aktivnosti koje su za djecu osmišljene kroz holističku igru jačaju njihovo samopouzdanje, uče ih rješavati razne izazove i potiču njihovu kreativnost, dok istovremeno okruženje u kojemu se nalaze pozitivno utječe na fokus i nošenje sa stresom, regulaciju osjećaja te djeluje na jačanje imunološkog sustava. Radionice su nastale s ciljem obnavljanja i učvršćivanja veza između djece i prirode i popularizacije održive igre. Sve materijale koje koristimo kroz naše aktivnosti pronalazimo u prirodi ili su obnovljivi. Neopisivo mi je drago da je ova metoda prepoznata i priznata kroz ovu nagradu i istaknuta kao primjer dobre prakse vođenja Montessori principima“, izjavila je Ana Zubak, voditeljica projekta.
Uz nagrađeno Tajno šumsko društvo, posebna priznanja za inovativni razvoj stigla su u Zakladu Solidarna, udrugu Breza te u Osnovnu školu Iver.
Zaklada Solidarna prepoznata je za svoj projekt KRIK – kriza i kreativa, projekt kojim od 2021. godine podržavaju inicijative koje se bave zaštitom mentalnog zdravlja kroz umjetnički sadržaj. Karla Pudar, glavna tajnica Solidarne i inicijatorica projekta ističe ovo priznanje kao izvrsnu potvrdu da idu u dobrom smjeru kad je riječ o utjecaju na kolektivni oporavak društva.
„Projekt je rezultat praćenja realne potrebe u društvu, svijesti o benefitima koje kreativno izražavanje donosi za mentalno zdravlje i svijesti o snazi umjetnosti. Iako znamo od početka da je takav pristup u skladu s Montessori principima, ovakvo priznanje važan nam je pokazatelj da je smjer u kojemu idemo dobar“, istaknula je Pudar.
Udruga koja je, također, dobila posebno priznanje je osječka Breza, organizacija koja djeluje s primarnim ciljem integracije djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Priznanje je Brezi stiglo za festival “Zemlja bez granica” kroz koji čitav niz godina potiču djecu na kreativno izražavanje i uključivanje u umjetnost.
“Zemlja bez granica projekt je na koji smo posebno ponosni jer gotovo 20 godina raste s nama. Festival se temelji na Montessori pedagogiji na motu: pomozi mi da to učinim sam. Festival kroz svoje programe i aktivnosti usmjerava djecu da samostalno rješavaju različite zadatke, potiče ih da budu zadovoljni te da rade s drugom djecom i da se kroz taj zajednički rad međusobno poštuju u svojoj različitosti. U Zemlji bez granica svako dijete je jedinstveno i posebno i ono može proživjeti svoju kreativnost i stvaralaštvo. Do sada smo u Festival uključili 23 zemlje iz Europe i svijeta, 279 umjetnika, 523 edukatora, 903 volontera i 16.000 djece i mladih. Iznimno nam je drago da je ovaj projekt prepoznat od organizacije Montessori Global Education”, istaknula je ovom prigodom Suzana Vargović, predsjednica udruge Breza.
Među udrugama dobitnicama našla se i Osnovna škola Iver u Sesvetama, škola koja se nerijetko nalazi među najinovativnijima u Hrvatskoj kad je riječ o pristupu obrazovanju. Projekt za koji su dobili posebno priznanje odnosi se na kulinarske radionice koje su provodili s učenicima u sklopu kojih su ih učili raditi tjesteninu i pripremati zdrave obroke. Iako je bio namijenjen svima, jedan od ciljeva bio je u radionice uključiti djecu s poteškoćama u ponašanju, a upravo je na njih ovakav pristup najbolje djelovao.
„Osnovna škola Iver teži svake godine poticati na pozitivne promjene u životima učenika. Trudimo se biti inovativni, a itekako nam je važno da aktivnosti koje provodimo budu djeci i zanimljive i korisne za život koji ih čeka. Kroz ovu aktivnost kod djece smo postigli osjećaj zajedništva, vrijednosti, potaknuli smo ih na stvaranje, a najvećim uspjehom smatramo prihvaćanje različitosti među djecom, bez obzira na činjenicu kako upravo razlike u današnje vrijeme nerijetko znače isključivanje“, osvrnula se na projekt Katarina Rajković, ravnateljica škole.
Uz kontinuirano širenje djelovanja organizacije Montessori Global Education, čiji je dio i otvaranje europskog ureda upravo u Zagrebu, velika količina prijavljenih organizacija iz Hrvatske rezultat je i sposobnosti i volje organizacija i pojedinaca u Hrvatskoj koji su u svom radu prigrlili inovativne načine edukacije.
„Iskorak organizacije da usko surađuje s malim lokalnim organizacijama ono je što nas vodi prema značajnim promjenama kad je riječ o pozitivnom utjecaju na društvo u cjelini. Broj prijavljenih i nagrađenih organizacija u Hrvatskoj te sadržaji projekata pokazatelji su da brojne udruge, škole i pojedinci promiču Montessori principe bez da su toga uopće svjesni. To je ono što me posebno veseli jer ih je do iniciranja ovih projekata dovelo promišljanje o okruženju i rad sa srcem, a ne vodiči i smjernice koji nešto od njih zahtijevaju“, zaključila je Leonor Diaz Alcantara, glavna izvršna direktorica organizacije Montessori Global Education.
O Montessori pristupu:
Montessori pristup više od 100 godina obogaćuje živote djece diljem svijeta. Ovaj održivi obrazovni pristup obuhvaća holistički svjetonazor i cjeloživotno učenje, kao i praćenje prirodnog razvoja djeteta na temelju pažljivog promatranja njegove okoline. Montessori edukatori stavljaju veći naglasak na važnost pripreme za učenje i prepoznavanje da svako okruženje nudi mogućnosti učenja. Oni su usmjereni na učenika, djeci daju poštovanje, povjerenje i slobodu, kao i vrijeme i prostor da rade ono što im je značajno. Ovaj pristup podržava neovisnost i uključivanje manje djece u rituale svakodnevnog života koje često uzimamo zdravo za gotovo.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?