Nakon velikog skandala sa zagrebačkim restoranom HZJZ objavio dodatne upute
Detaljne upute za ugostiteljske objekte tiču se rukovanja hranom i dopuštenim načinom predaje kupcima
Glasno je odjeknuo skandal sa zagrebačkim restoranom Tekka jer su za rukovanje hranom i vođenje drive-in restorana poštovali jedino upute koje su imali, a za koje je Državni inspektorat odlučio da nisu dovoljne.
Naime, Tekka je restoran koji je unatoč situaciji s pandemijom i zatvaranjem ugostiteljskih objekata koji unutar prostora poslužuju hranu, prema posebnim uputama danima od HZJZ-a organizirao drive-in preuzimanje narudžbi ispred restorana. Inspektori Državnog inspektorata zaključili su kako predaja hrane kupcima nije zadovoljavala “minimalne tehničke uvjete” te su restoran bez pretjeranog objašnjavanja zatvorili i zabranili im čak i klasičnu dostavu hrane na sljedećih 30 dana.
Vlasnici restorana su u javnost izašli s izjavom kako nikad nije detaljno objašnjeno što podrazumijevaju ti uvjeti, što se očito ispostavilo i točnim, jer je HZJZ nakon čitave strke izdao niz detaljnih uputa koje su trebale biti izdane i prije.
Sudbinu ovog restorana dijeli i dvadesetak drugih po cijeloj Hrvatskoj, a kad se zbroje gubitci od zatvaranja ugostiteljskih objekata zbog pandemije jasno je zašto se mnogi bune zbog rigoroznih kazni koje su na leđa pale onim objektima koji su pronašli način da svoje poslovanje održe iznad vode.
Oglasio se i Državni inspektorat
Kako je cijela situacija privukla oči javnosti sa svih strana države, reagirali su i iz Državnog inspektorata. Glavni državni inspektor Andrija Mikulić izjavio je kako će obustaviti postupke protiv svih onih restorana koji će poštovati nove upute koje je izdao HZJZ. Ako se dotični restorani budu držali novih uputa i ako svi njihovi postupci rukovanja i predaje hrane budu zadovoljavali uvjete za dostavu i drive-in način predaje hrane, vlasnici će biti pozvani na sastanak na kojem će se situacija riješiti.
Nove detaljne upute koje je izdao HZJZ prenosimo u cijelosti:
Dopušta se obavljanje rada ugostiteljskim objektima iz skupina: restorani, barovi (kavana, pivnica, buffer, krčma i klet) i cattering objekti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja na način kako slijedi:
1.) Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom objektu.
2.) Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta.
3.) Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra između kupaca, prodavača i kupca te prodavača međusobno ukoliko jedan naplaćuje, a drugi izdaje.
4.) Preporuča se, gdje nije drugačije uređeno, postavljanje pregrade/zaštite od pleksiglasa ili drugog dezinficijensima perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne mjere za zaštitu kupaca i prodavača.
5.) Ukoliko je moguće, preporuča se plaćanje beskontaktnim karticama.
6.) Za postupak plaćanja gotovinom preporuča se da kupac najprije stavi novac na pult i potom uzme vraćeni ostatak, a nakon svakog kupca se pult dezinficira.
7.) Proizvod (napitak, obrok i slično) treba naručiti i platiti na mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja/preuzimanja narudžbe (odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga izdaje naručeno), ukoliko to nije moguće organizirati, prodavač mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja narudžbe te dezinficirati površinu/pult na kojem se vrši naplata i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.
8.) Osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
9.) Ukoliko je moguće preporuča se osigurati protočnost kupaca na način da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska.
10.) Na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za pridržavanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke udaljenosti.
11.) Ako je organiziran drive-in sistem zabranjen je izlazak iz automobila i moraju se poštovati mjere navedene pod točkama 3., 7. i 10.
foto: unsplash (ilustracija)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?