Napreduju radovi na šetnici kod bolnice na desnoj obali Drave
Niski vodostaj je ove godine omogućio da radovi teku većim intezitetom, a donjogradsku će promenadu ubuduće krasiti i jedan zanimljiv detalj
Među brojnim građevinskim projektima koji se trenutno izvode u Osijeku, čiji završetak građani nestrpljivo očekuju, zasigurno je onaj uređenja desne obale Drave između postojeće obaloutvrde i Donjeg grada. Upravo povezivanjem toga dijela desne obale Drave Osijek će biti spojen cijelom svojom duljinom, prema mnogima jednom od najljepših europskih šetnica uz rijeku, piše Glas Slavonije.
Znatiželjni pogledi kibicera koje smo zatekli prilikom obilaska tog gradilišta otkrivaju da je u tijeku nešto uistinu važno za naš grad. Biciklisti i pješaci zastajkuju kraj ograde gradilišta i s velikim zanimanjem promatraju napore radnika Hidrogradnje da posao privedu kraju u zadanom roku, pri čemu im na ruku ide i već mjesecima vrlo nizak vodostaj Drave.
Lukobran buduće zimske luke poprimio je konkretne obrise i za očekivati je da će uskoro biti posve dovršen. Kako nam je za potrebe posljednjeg izvještaja o ovim radovima rekao direktor tvrtke Hidrogradnja, Nenad Cigić, planirani je rok završetka radova na trećoj poddionici, na potezu od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik, ljeto ove godine, a na drugoj poddionici, na potezu od KBC-a Osijek do Hitne pomoći, zahvaljujući niskom vodostaju Drave radovi teku većim intenzitetom.
Kako smo već izvještavali, donjogradsku će promenadu ubuduće krasiti i jedan zanimljiv detalj. Naime, društvo NEXE d.d. darovalo je Gradu Osijeku lučku dizalicu stare Luke Tranzit, koja će se uklopiti u vizuru buduće šetnice kao uređeni industrijski spomenik nekadašnje gospodarske aktivnosti, za što je bila potrebna dopuna projekta kojom će se dizalica uklopiti u projektiranu obalu i šetnicu. Iako uvijek ima skeptika, sličnu instalaciju, koja je bila uistinu pun pogodak, ima i Rijeka, koja je veliku lučku dizalicu pretvorila u turističku atrakciju. Osječka će dizalica naročito biti atraktivna noću, zbog posebnog osvjetljenja.
Nakon završetka gradnje lukobrana intenzivirat će se radovi na tom dijelu obale, a završetak radova na drugoj poddionici te povezivanje svih dijelova novouređene obale i šetnice planiran je do ljeta 2023.
Podsjetimo, u sklopu projekta gradi se nova obaloutvrda gradskog tipa kojom se regulacijska linija obale premješta oko 12 metara u korito Drave. Time se osigurava proširenje zaštitnog obalnog pojasa na kojemu se gradi donjogradska promenada, uređena šetnica s biciklističkom stazom, zelenilom i odmorištima. Na cijelom će potezu nove obaloutvrde biti izgrađeni protupoplavni AB zidovi sa sedam otvora za pristup obali Drave iz priključnih ulica Donjeg grada.
Projekt izgradnje šetnice i obaloutvrde u Osijeku provode Hrvatske vode i resorno ministarstvo, odnosno Vlada Republike Hrvatske.
Riječ je o velikoj investiciji, vrijednoj gotovo 100 milijuna kuna, kojom se povezuju Donji i Gornji grad. Kada završe svi radovi, uz do sada izgrađeno, Osijek će imati 12 kilometara šetnice i biciklističkih staza uz Dravu, novu zimsku luku te nova mjesta za šetnju i odmor.
Tu nije kraj ulaganjima Hrvatskih voda, ugovorena je projektna dokumentacija za radove na dijelu prema zapadu, odnosno Višnjevcu i Josipovcu, a planira se revitalizacija starog toka Drave, što uključuje prokop od kilometar i pol do Josipovca. Podsjetimo, gradnja obaloutvrde s priobalnom šetnicom u Osijeku počela je 1967., nakon katastrofalne poplave 1965., postupno je dograđivana, a otpočetka je najatraktivniji dio grada Osijeka i najljepša gradska šetnica uz rijeku u Hrvatskoj i puno šire.
FOTO: Gojko Mitić
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?