Europski broj za hitne slučajeve 112 uveden je 1991. godine, a u Hrvatskoj je u funkciji 12 godina. Za to je vrijeme u potpunosti prihvaćen i sve je manje takozvanih nenamjenskih ili zlonamjernih poziva – napomenuo je, među ostalim, pročelnik područnog ureda DUZS Osijek Cvjetko Obradović: ‘Nakon 12 godina postojanja definitivno možemo izraziti zadovoljstvo jer je broj stvarno zaživio u svakodnevnom životu u Republici Hrvatskoj. O tomu govori i statistika jer je u 2016. godine bilo milijun i 600 tisuća poziva, a u Osječko – baranjskoj županiji oko 138.000’, rekao je Obradović.
Najviše poziva upućeno je hitnoj medicinskoj pomoći, vatrogascima ili policiji, no pozivanjem broja 112 građani Hrvatske i strani posjetitelji mogu ostvariti kontakt sa službama poput Hrvatske gorske službe spašavanja, Hrabrim telefonom, sustavom zaštite okoliša, meteorološkom i drugim službama koje sudjeluju u poslovima zaštite i spašavanja ili pak dobiti psihološku pomoć – rekao je voditelj Centra 112 Osijek Zvonko Grgec i dodao kako imaju vrlo velik postotak uspješnosti: ‘Prema standardima Europske unije prema kojima se mjeri uspješnost, čak smo u samome vrhu, a posebno smo ponosni što, kao turistička zemlja, nudimo uslugu na 7 jezika’, rekao je Grgec i dodao kako je od milijun i 600 tisuća poziva na broj 112 u 2016. godini 7.628 bilo upravo na stranim jezicima.
Radio Osijek