GOSPODARSTVO

Objavljeno prvo službeno istraživanje o bacanju hrane u EU

Eurostat je objavio prvo službeno istraživanje o bacanju hrane u Europskoj uniji koje je napravljeno po zajedničkoj metodi u svim državama članicama...

    Objavljeno 26.10.2022
    Iven Jurić

    Eurostat je objavio prvo službeno istraživanje o bacanju hrane u Europskoj uniji koje je napravljeno po zajedničkoj metodi u svim državama članicama, prema istraživanju u 2020. godini u EU je bačeno 57 milijuna tona hrane, dok brojka za Hrvatsku iznosi 286.379 tona.

    EU i države članice su do sada raspolagale neslužbenim procjenama i podacima dobivenim različitim metodama, stoga ovi rezultati predstavljaju osnovu na temelju koje će se donositi odluke i propisi u cilju smanjenja bacanja hrane.

    Istraživanje je komentirala i Biljana Borzan: “Brojke su ogromne, ispada da 10 posto sve hrane koja dođe na europsko tržište završi na otpadu, i to u situaciji kada je hrana radi inflacije i rata u Ukrajini sve skuplja. Pozitivno je što sada imamo službenu polazišnu točku za smanjenje količina bačene hrane. Države EU su se obvezale do 2030. prepoloviti te količine, znači da je cilj za Hrvatsku do tog datuma imati manje od 143 tisuće tona bačene hrane godišnje.”

    Također se pokazalo kako na europskoj razini 55% hrane u kućanstvima se baci, 18% je u fazi prerade, 11% u fazi primarne proizvodnje, 9% u ugostiteljstvu i 7% u prodaji i distribuciji.

    Ako se pogledaju podaci koliko kilograma se baci po glavi stanovnika, na razini EU to je 127 kg, dok je za Hrvatsku ta brojka 71 kg. Prema istim kriterijima Hrvatska je druga najbolja po tom kriteriju, odmah iza Slovenije (68kg).  Najviše hrane po glavi stanovnika se baci na Cipru (397 kg), Danskoj (221 kg) i Grčkoj (191kg).

    „Dok god ima gladnih ljudi, a skladišta socijalnih samoposluga i pučkih kuhinja nisu puna, svaki kilogram bačene hrane je previše. Osim toga, za njenu proizvodnju su potrošeni resursi – rad, gorivo, voda, zemlja, koji su ograničeni i vrijedni. To je nešto što je generaciji naših djedova i baka bilo nezamislivo. Potrebno je poduzeti sustavne mjere da se situacija poboljša, na primjer olakšati doniranje pokretanjem banke hrane, educirati građane o vrijednosti hrane te učiniti rokove trajanja hrane razumljivijima za građane. “ smatra Borzan.

    Cijelo istraživanje možete naći na poveznici!

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Borzan: Rezultati doniranja u ovim kriznim vremenima pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost hrvatskih tvrtki u doniranju hrane

    Konzum, Kaufland i Sana Delikatese dobitnici 6. godišnje nagrade “Najdonator”!

    Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje Više…

    Prije svega, traži označavanje proizvoda koji su količinski manji, a cijena im je ostala ista, te bolju kontrolu sastojaka

    Borzan traži da se označe proizvodi koji su se smanjili zbog inflacije

    Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je poslala zahtjev Europskoj komisiji da pomogne građanima u borbi protiv inflacije. Prije svega, traži označavanje Više…

    Sigurno ste se bar jednom našli u situaciji da vam na zabavi ponestane pića, grickalica ili leda. Ili možda nešto od higijenskih ili kozmetičkih sitnica, Store2Door je rješenje za vas!

    Store2Door otvoren u Osijeku

    Novi pristup prodaji potrepština, pića, grickalica, razne hrane i leda vas očekuje u Store2Door online trgovini u kojoj na lak Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Saborska zastupnica Nataša Tramišak podsjetila je kako je Osječko-baranjska županija, osluškujući potrebe svojih poljoprivrednih proizvođača, prvenstveno proizvođača voća i povrtlarskih kultura, izgradila Regionalni distributivni centar za voće i povrće

    [FOTO] Regionalni distribucijski centar OBŽ spreman za novu sezonu prihvata voća i povrća

    U zadnjih 5 godina cijena zlata je porasla gotovo 80%. Hrvati ulažu stotine milijuna eura u zlato u pripremi za recesiju

    Stručnjak otkriva: Nova recesija bit će odlična prilika za zaradu, ali treba reagirati odmah

    Osječka marketing i growth zajednica dobiva jedinstvenu priliku sudjelovati na edukativnim predavanjima posvećenima inbound i outbound e-mail marketingu

    TGG Growth Meetup: Kako u 2025. nadmašiti tehnološki zamor i potaknuti rast prodaje i eCommercea