Arhiva

Osijek… kroz oči biciklista

    Objavljeno 29.12.2011
    OsijekNews redakcija

    Osijek inače ima čak 36 km biciklističkih staza, a svakodnevno se grade nove. Lijepo je što i građani i gradska vlast prepoznaju ovaj način transporta idealnim za podneblje na kakvom je Osijek. Iako ima nedostataka u osječkom biciklističkom prometu, jasno se vidi da ima i želje i volje da se stvari dignu na viši nivo i dovedu do perfekcije. Tko zna koliko će još i na koji način metalni ljubimci na dva točka utjecati na kulturu grada kroz navike građana, ali da je to jedan pozitivan utjecaj i široko podržan nikako ne možemo osporiti.

    Kako sve to utječe na navike Osječana i Osječanki upitali smo neke od sugrađana.

    Tematiku su prokomentirali: dvadesetčetverogodišnja Ana Werkman, nedavno diplomirana profesorica hrvatskog i engleskog jezika, koja živi u Gornjem gradu; Jelena Jularić, studentica treće godine Odjela za kulturologiju koja živi na Jugu 2; Viktorija Tomić, tridesetdvogodišnja studentica koja radi u obrazovanju odraslih i svakodnevno se vozi biciklom; Luka Boras, 21-godišnji student Odjela za matematiku, aktivni sportaš koji velik dio svog vremena provede na biciklu; Marko Šteko, 21-godišnji student iz Čepina koji pored redovne autobusne linije i dalje često vozi bicikl i Matija Maul, dvadesetogodišnjak iz Donjeg grada koji se bavi biciklizmom.

    Kako se najčešće krećeš kroz grad?

    Ana: Definitivno biciklom. Sve dok vrijeme to dopušta. Snijeg je moja granica za prelazak u auto ili na noge. Čak se i onda nekada odvažim na bicikl, no vrlo je teško jer ljudi najčešće ispred svojih kuća snijeg s pločnika čiste na biciklističku stazu.
    Jelena: Kroz grad se najčešće krećem biciklom.
    Viktorija: Najčešće se kroz grad krećem biciklom, gotovo svakodnevno, osim u iznimno hladnih ili kišnim danima.
    Luka: U zimskom dobu automobilom, a u ostalim godišnjim dobima biciklom.
    Marko: Moglo bi se reći da se krećem svim vrstama javnog prijevoza. Živim u Čepinu pa koristim bus i tramvaj,  ali često idem pješice te biciklom.
    Matija: Malo koristim auto jer je cijena goriva jako visoka, a gradski prijevoz baš i ne volim. Bicikl je moj veliki prijatelj pa se volim odvest njime gdje trebam.

    Koliko često voziš bicikl i koja je primarna svrha vožnje? (rekreacija, ekonomičnost, praktičnost)

    Ana: Kada to vrijeme dopušta, ni ne izlazim iz kuće bez bicikla. Primarna je svrha svakako praktičnost, ne toliko ekonomičnost jer živim u centru grada pa ne ovisim toliko o javnom prijevozu. Također, kako nisam baš maher u parkiranju, smatram odlazak u centar grada autom iznimno nepraktičnim. Osim toga, biciklom sam puno brža nego na nogama!
    Jelena: Bicikl vozim svakodnevno kad je lijepo vrijeme, a ponekad se dogodi da biciklom idem i po lošijem vremenu zbog brzine i praktičnosti.
    Viktorija: Gotovo cijelu godinu vozim bicikl. Ponekad mi služi za rekreativnu vožnju, ali sve češće se vozim sa svrhom i kako bih brže stigla do zacrtanog cilja.
    Luka: Bicikl vozim kad god to vrijeme dopušta i kada je barem jedan od tri bicikla u mojoj četveročlanoj obitelji slobodan za vožnju. Ponekad se s prijateljima besciljno provozam po gradu. Mislim da je u Osijeku primarna svrha vožnje biciklom praktičnost jer je Osijek relativno dobro povezan biciklističkim stazama.
    Marko: Gotovo svakodnevno, najviše zbog praktičnosti i rekreacije ( npr. šetnja psa).
    Matija: Bicikl vozim, ‘ajmo reći, skoro svaki dan, prvo radi sebe, kondicije i rekreacije, a najviše radi prednosti izbjegavanja gužvi i neprilika u prometu. Bicikl je praktična stvar za grad osijek.

    Smatraš li Osijek gradom koji podržava bicikliste i zašto?

    Ana: Svakako. Kao prvo, Osijek je, htio ili ne htio, geografski predodređen da podržava bicikliste! Potpuno je ravan! Naravno, u posljednje se vrijeme biciklistička infrastruktura vidno poboljšala! A radujem se i biciklističkoj stazi od Gornjeg grada do Retfale!
    Jelena: Osijek smatram gradom koji podržava bicikliste zbog mnogih biciklističkih staza i mjesta za ostavljanje bicikala.
    Viktorija: Osijek smatram pogodnim gradom za bicikliste jer ima sve više i više označenih i za bicikliste predviđenih staza, recimo, pohvalna je staza do Tenja, jedna od novijih, zatim do Baranje i dr. Ipak bi trebali poraditi na više parkirnih mjesta (i da budu sigurna), ako je to izvedivo, i natkrivena mjesta, osvijetljena, možda sa video nadzorima, kako bi se spriječile krađe….
    Luka: I da i ne, više da nego ne. U zadnje vrijeme je napravljeno puno biciklističkih staza koje ukazuju na poticaj vožnjom biciklom, dok su s druge strane doneseni neki nepotrebni  zakoni koji onemogućavaju biciklistima autonomiju.
    Marko: Smatram jer svaka veća ulica sadrži označenu biciklističku stazu, promenada također, postoji staza za biciklističke sportove, organizirane su razne biciklijade itd.
    Matija: Osijek je grad poznat po festivalu extremnog sporta Panonnian Challengu koji je ove godine doguro do 12.-og po redu, što nije malo s obzirom da je velika kriza i da se nema sredstava. Gradonačelnik grada Osijeka ljubitelj je ekstremnih sportova i veliki prijatelj Pannoniana, a vidno podržava svaku inicijativu vezanu za bicikl.

    Kako kao biciklist vidiš grad, ima li što specifično?
    Ana: Kao što sam i prije spomenula, specifičan je njegov geografski položaj. Posebna je i promenada koja je savršeno mjesto za ljetnu vožnju biciklom!
    Jelena: Osijek je pogodan za vožnju biciklom jer je ravan, a i mnoge staze su uz lijepe parkove što vožnju čini ugodnijom.
    Viktorija: Grad je lijepo povezan, a kao biciklist primjećujem neke nedostatke i predložila bih ovim putem punktove sa biciklima za najam po gradu time bi se sigurno više građana uključilo u korištenje istih, jer bi im ipak bili nadohvat ruke, a nemaju svi mogućnost kupnje bicikla ili skladištenja kada se ne voze jer mnogi žive u zgradama. Trebalo bi raditi na novim stazama i prilagoditi sve prijelaze, mislim s bankine na cestu, kako bismo mogli nesmetano voziti. Znam da je po zakonu obvezno silaženje s bicikla na pješačkom prijelazu, ali i onda da ne moramo podizati bicikle, što je podjednako važno i za roditelje s malom djecom.
    Luka: Grad je dobro povezan biciklističkim stazama, tako da se u gotovo bilo koji dio grada može doći biciklističkom stazom.
    Marko: Vidim ga kao grad prilagođen biciklizmu. To se najviše vidi u proljeće kada su sve osječke ulice i parkovi puni biciklista. Smatram kako Osijek nije prevelik grad te se biciklom može stići svugdje i to u relativno kratkom vremenu.
    Matija: Osijek je mali grad i sve što ti treba tu je dobra biciklistička staza i možda još malo rent-a-bike opcija. Izgradnje biciklističkih staza trebaju se nastaviti kako bi kompletan grad bio biciklistički adaptiran.

    Primjećuje li se razvoj i ulaganje u biciklističke staze i općenito promet?

    Ana: U posljednje sam vrijeme stvarno ponosna na mrežu biciklističkih staza našeg grada. Iako ovo nema veze s ulaganjem u bicklističke staze (ili čak i ima), primijetila sam da se više ljudi vozi bicom zadnje 3 godine.
    Jelena: Primjećuje se razvoj i ulaganje u biciklističke staze, ali i općenito promet. Ove godine je napredak vidljiv, iako smo bili suočeni s raskopanim ulicama (Europska avenija), bilo je jasno da će se uskoro grad podići na novu razinu, barem što se biciklizma tiče. Možda još nismo dostigli optimalnu razinu, ali bitno je da smo se pokrenuli i da idemo prema tomu. Često su biciklističke staze blokirane nepravilnim parkiranjem automobila ili sugrađanima koji hodaju po krivoj stazi na što treba apelirati.
    Viktorija: Jedino što primjećujem i što me smeta je što nije dovoljno razvijena svijest u ljudima o biciklistima i kako su oni ravnopravni sudionici prometa kao vozači ili pješaci, pa se nerijetko može dogoditi kako moram zaobilaziti ljude na označenoj stazi, ili kada vozim po cesti, vozači se, a pogotovo suvozači, uopće ne obaziru, otvaraju vrata i ne paze… Bude i neugodnih situacija. Svjesna sam svog dijela odgovornosti i opasnosti koju može donijeti nesmotrenost u vožnji, i moja i drugih sudionika.
    Luka: Definitivno se primjećuje, no taj razvoj ponekad zna biti preusporen, pa ceste/biciklističke staze budu predugo van funkcije.
    Marko: Primjećuje se itekako. Kako se razvija promet, gradnja i obnavljanje cesta, tako napreduje i izgradnja biciklističkih staza.
    Matija: U predizbornoj kampanji grad Osijek je učinio veliki korak renoviranjem biciklistickih staza, spajanjem s drugim djelovima grada, i sl. Vidio sam jako puno biciklista po gradu što je super. Drago mi je i što se od ove godine počeo praviti veliki sajam bicikala.

    Kako smjena godišnjih doba utječe na tvoje biciklističke afinitete?

    Ana: Odgovor u odgovoru na prvo pitanje.
    Jelena: Biciklom se vozim kroz sva godišnja doba osim preko zime jer je hladno pa preferiram autobus.
    Viktorija: Kao što sam rekla, vozim bicikl tijekom cijele godine, osim kada je to fizički nemoguće.
    Luka: Jedino me zima može sprječti od vožnje biciklom.
    Marko: Vjerojatno kao i na sve ostale; preko zime se rjeđe vozim biciklom, što zbog snijega, što zbog hladnoće, dok se na proljeće i ljeto gotovo ne odvajam od njega.
    Matija: Na mene ne utječe baš jer meni ne smetaju niti zima niti kiša. Snijeg, sunce, manje-više mi je to sve isto.

    Smatraš li se biciklistom i ako da, što bi poručila sugrađanima koji ovaj način kretanja još nisu prepoznali kao adekvatan?

    Ana: Nikad nisam razmišljala o sebi kao biciklistici, ali bih definitivno rekla da bicikl koristim više nego većina mojih prijatelja. Moja je obitelj još prije par godina prepoznala ovaj način vožnje kao najadekvatniji u Osijeku te za lijepog vremena ne silazimo sa svojih bicikala. Prednosti su mnoge. Gorivo za bicikl nije skupo. Ono je ustvari čokolada koju sam pojela jučer. Ne moram se brinuti je li mi tata otišao autom na pecanje pa auto nije slobodan. Ne moram plaćati parkiranje u gradu. Jedino na što moram paziti je da poštujem druge sudionike u prometu, što bih svakako radila.
    Jelena: Smatram se biciklistom, a sugrađanima bih toplo preporučila vožnju bicikla što češće jer smatram kako je bicikl najbolje alternativno prijevozno sredstvo, naročito ljeti kada je iznimno vruće a ne da vam se ˝kuhati˝ u automobilima.
    Viktorija: Svima bih poručila da razmisle o blagodatima koje donosi vožnja bicikla, vrsta je rekreacije, na svježem smo zraku dok se vozimo i sl., ali i mnoge druge čimbenike osim što je dobro za zdravlje, najpovoljnija je opcija i najbrža, a što je jako važno i ekološki najprihvatljivija, to mi je podjednako bitno.
    Luka: Smatram se biciklistom, a onima rijetkima koji to nisu bih poručio da se ne trebaju opirati vožnji biciklom jer je to puno zdraviji način prijevoza od auto, a brže je nego hodanje. Samo budite oprezni jer lopovi stalno vrebaju, te su krađe bicikala u Osijeku nerijetka pojava koju sam osjetio i na svojoj koži.
    Marko: Smatram se biciklistom, te poručujem svim sugrađanima da se u svakom slučaju više kreću biciklom. Praktičnije je, ekonomičnije, i naravno ekološki prihvatljivo. Također je i dobar način rekreacije te nema razloga zašto ne bismo spojili ugodno s korisnim.
    Matija: Ne smatram se nekim velikim biciklistom po pitanju vožnje po gradu. Svejedno, građanima bih poručio da se ne inate policiji, neka poštuju pravila. Razno razne grupe na društvenim mrežama ne će promijeniti zakone stoga svijetla, prsluk, djeca kacige i ugodna vam vožnja.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Na memorijalnom turniru u Rijeci, Katia je osvojila sve što se može osvojiti!

    Karate – Katia Šegavčić zlatna u Rijeci

    Rijeka je u subotu 23.3.24. bila organizator memorijalnog turnira, prvi puta s novčanom nagradom za kataše/ice u kata disciplini. U kategoriji juniorki Više…

    Sedam hrvatskih gradova točno u podne okupit će tisuće ljudi u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku točno u podne s nekih od svojih najatraktivnijih lokacija krenut će u lov na novi svjetski rekord u Najdužoj ljudskoj špagi na svijetu

    [FOTO] Srbić, Ude i Benović u subotu napadaju svjetski rekord u Najdužoj špagi na svijetu

    Sedam hrvatskih gradova u subotu, 23. ožujka, ponovno će disati kao jedan. Tisuće ljudi u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu, Rijeci, Zadru, Više…

    Prijava je otvorena za filmsku publiku i za one koji će to tek postati. Za tajnog je gledatelja najbitnije da se voli igrati, promišljati, analizirati, dijeliti svoje mišljenje i da želi doprinijeti reviji hrvatskog kratkog filma u Osijeku

    Filmska RUNDA traži tajnog gledatelja!

    Revija hrvatskog kratkog filma Filmska RUNDA, za svoje osmo izdanje koje će se održati 20. i 21. listopada 2023. u Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Na memorijalnom turniru u Rijeci, Katia je osvojila sve što se može osvojiti!

    Karate – Katia Šegavčić zlatna u Rijeci

    Sedam hrvatskih gradova točno u podne okupit će tisuće ljudi u Osijeku, Zagrebu, Čakovcu, Rijeci, Zadru, Splitu i Dubrovniku točno u podne s nekih od svojih najatraktivnijih lokacija krenut će u lov na novi svjetski rekord u Najdužoj ljudskoj špagi na svijetu

    [FOTO] Srbić, Ude i Benović u subotu napadaju svjetski rekord u Najdužoj špagi na svijetu

    Prijava je otvorena za filmsku publiku i za one koji će to tek postati. Za tajnog je gledatelja najbitnije da se voli igrati, promišljati, analizirati, dijeliti svoje mišljenje i da želi doprinijeti reviji hrvatskog kratkog filma u Osijeku

    Filmska RUNDA traži tajnog gledatelja!