Osječani jedini u Hrvatskoj mogu birati između javnih električnih automobila i bicikala
Kroz projekt E-mobilnost uspostavljen je sustav dijeljenja javnih bicikala – 50 električnih i 125 mehaničkih
– Proteklih tjedana mogli ste primijetili nadstrešnice diljem grada, danas možemo sa zadovoljstvom reći i predstaviti sustav dijeljenih bicikala grada Osijeka. Govorimo o 50 električnih i 125 mehaničkih bicikala koji su raspoređeni na 25 samposlužnih stanica. Od tih 25 stanica 13 je sa solarnim panelima – uvodno je danas na završnoj konferenciji projekta rekao Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.
Riječ je o projektu koji se provodi kroz ITU mehanizme, jedan je od šest strateških projekata Urbane aglomeracije Osijek ukupne vrijednosti 10 milijuna kuna. Od toga čak 8,5 milijuna dolazi iz Kohezijskog fonda Europske unije.
Na svaku samoposlužnu stanicu postavljeno je sedam javnih bicikala koji se mogu unajmiti po principu – registriraj se, otključaj i vozi. Naime, nakon preuzimanja Nextbike aplikacije, te unošenja osobnih podataka i odabira opcije plaćanja (s godišnjom pretplatom ili na kreditnu karticu), mehanički ili električni bicikl se otključava pomoću aplikacije ili terminala na stanici, a po završetku vožnje bicikl se ponovno vraća na predviđeni stalak u sklopu jedne od stanica.
– Grad Osijek na ovaj način postaje prvi grad u Hrvatskoj koji ima sustav dijeljenih električnih automobila i bicikala. Osim rješavanja prometnih gužvi, time rješavamo i problem onečišćenja zraka – istaknuo je gradonačelnik Radić i dodao kako Grad Osijek trenutačno s GPP-om provodi i projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, nakon čega dolaze novi niskopodni tramvaji, a uskoro i novi autobusi.
– Možemo reći da kroz električne bicikle i automobile koji će građanima biti na raspolaganju, Grad Osijek definitivno je predvodnik ne samo što se tiče javnog prijevoza nego i urbane mobilnosti i zelene tranzicije. Ovim projektom omogućujemo našim sugrađanima da mogu ići na posao, na fakultet i bilo gdje po gradu javnim biciklima, ali isto tako i turistima da se mogu provozati gradom i vidjeti sve ljepote koje Osijek ima – dodao je Radić.
Prema riječima direktor GPP-a Dejana Rusmirovića, pet GPP-ovih zaposlenika vodit će računa o upravljanju i održavanju bicikala i opreme, a korisnici će moći birati između nekoliko vrsta karata.
– Građani će moći uzeti godišnju kartu koja iznosi 200 kuna za cijelu godinu i s kojom će moći neograničeni broj puta koristiti bicikl u razdoblju od 30 minuta. Postojat će i tjedne karte od 100 kuna i karte od 5 kuna za 30 minuta vožnje mehaničkim i 10 kuna za vožnju električnim biciklima. Nabavili smo i jedno električno vozilo zajedno s prikolicom u kojoj će naši djelatnici u noćnim satima prikupljati bicikle – rekao je Rusmirović i podcrtao kako će građanima Osijeka na ovaj način, uz autobuse i tramvaje, javni prijevoz biti dostupan u svako doba dana.
foto: Grad Osijek
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?