Osječka `Barutana` postaje središte suvremenog kazališta, plesa i eksperimantalne glazbe
Program je slijedeći:
Četvrtak, 10. studenoga u 19 sati
DB INDOŠ EKSTREMNO MUZIČKO KAZALIŠTE / PERFORACIJE / TEATAR &TD
KRIEGSPIEL
Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo
Ludimus effigiem belli. Igramo efigiju rata po grafičkim bilješkama 55 pozicija u kriegspielu Guyja Deborda & Alice Becker-Ho.
Igraju: Damir Bartol Indoš, Tanja Vrvilo, Helge Hinteregger, Ivan Marušić-Klif
Grlena glazba: Helge Hinteregger
Nadzorne slike: Ivan Marušić-Klif
Šahtofonija: Damir Bartol Indoš
Svjetlo: Damir Kruhak
Prospekt igre: Dario Dević
Fotografije: Ratko Mavar
Prva igra: Muzički bijenale Zagreb, 12. travnja 2011.
Ova igra predstavlja sve faktore u stvarnome ratu i još općenitije dijalektike svih sukoba. Kriegspiel se odvija u solsticiju u kojem klima nije presudna, a noć nikada ne pada prije završetka sukoba. Šahtofon većim dijelom okomit prema svjetlu zove se Sjever, šahtofon većim dijelom paralelan sa svjetlom zove se Jug. Svaka strana zna što druga strana radi. Bočno kretanje izlaže vlastiti suprotni bok, bočni napadač će biti bočno napadnut. Urlici za Sadea preko bijele slike dolaze iz velike daljine: IN GIRUM IMUS NOCTE ET CONSUMIMUR IGNI – kružimo kroz noć i proždire nas vatra.
Izvori: Alice Becker-Ho & Guy Debord A Game of War; Guy Debord’s film In girum imus nocte et consumimur igni; Guy Debord Sick Planet, Comments on the Society of the Spectacle, Panegyric; Gilles Delleuze & Felix Guattary A Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia; Magha The Shishupala Vadha, The Cramps & The Novas The Crusher.
Petak, 11. studenoga u 21 sat
Love will tear us apart
Koncept : Saša Božić
Koreografija: Saša Božić i Petra Hrašćanec
Izvedba: Petra Hrašćanec
Izbor glazbe: Saša Božić i Petra Hrašćanec
Producentica: Štefica Bartolin
Fotografije i video: Danko Stjepanović
Produkcija: de facto
Love will tear us apart solo je kreiran za izvođačicu Petru Hrašćanec. Sam rad žanrovski vrluda između rock-koncerta, ispovjedne forme i apstraktnog plesa. Pitanje vlasništva nad izvedbom isprva stavljeno u apstraktni plesni okvir bavljenja tijelom i politikom pogleda, ekstremno se proširuje u širi umjetnički i socijalni okvir. Ljubav iz naslova prenešena je u ljubav spram plesa,čina plesa samog, dok rad raspravlja razliku između plesa i njegove realizacije kao društvenog događanja kroz konstituciju pojma izvođačice same. Izvođačica Petra Hrašćanec izvodi plesne numere, odabrane ljubavne pjesme, dok u pauzama saznajemo naoko efemerne detalje o nastanku same produkcije, raspličući suptilnu mrežu odnosa moći koja definira čin izvedbe. Gledatelj je pozvan da aktivno preuzme odgovornost u lancu hijerarhije izvođačkog čina.
Subota, 12. studenoga u 21 sat
SOUND & VISION
Kneippkopf
Glazbena manufaktura utemeljena u Zagrebu 2007. od strane Ivice Smolića pod okriljem projekta Zunft. Kneippkopfove kompozicije nastaju dekonstrukcijom, obradom i kolažiranjem snimki rijetkih zvučnih fenomena (field recording, pronađeni zvučni zapisi). Dosadašnje predstavljanje imao je u Barutani (Osijek) 2007. i Galeriji SC (Zagreb) 2009. godine.
G.A.P.
Glazba G.A.P.-a konstruirana je na tematskom materijalu koji pomiče granice glazbenog razvoja. Improvizacija se razvija na dvije razine – na individualnoj i grupnoj. Zvuk je maštovit i raznolik, a u njegovu kreianju sudjeluju: saksofoni (sopran, alt i tenor), flauta, piccolo, udaraljke, kontrabas i elektronika. Raznolikost instrumentarija omogućava nastupe u različitim formacijama: od solističkog, preko dua do kvarteta.
Luka Peršić – soprano i alto saksofon,flauta, synthesizer, laptop
Jerko Valdevit – tenor saksofon, klarinet, flauta i piccolo, chromatic harmonica, piano
Maroje Peršić – doublebass, electric bass
Nikola Šurmanović – bubnjevi i udaraljke
Diskografija: 1998 Feathers, wood & aluminium (NEW MUSIC FROM CROATIA), Anubis Records ACD 002, Various artists; 1998 Konture Dinida, Anubis Records ACD010, G.A.P.; 2002 Plays The Most Requested Songs, Anubis Records ACD029, G.A.P.
Festivali: Torneo Internazionale di Musica (Perugia, Italy) 1998; International Festival of Film & Video 1998 (Pecsz, Hungary); Biennale Zagreb 1999; Earwing Jazz Festival (Zagreb) 2000, 2001; Big Ear Festival (Budapest, Hungary) 2001; Cerkno Jazz Festival (Cerkno, Slovenia) 2001; Festival of improvised music (Kanjiža, Serbia) 2006.
Ponedjeljak, 14. studenoga u 21 sat
Roberta, Roberta
Autori: Roberta Milevoj i Matija Debeljuh
Koreograf / izvođač: Roberta Milevoj
Video: Matija Debeljuh
Dramaturg: Sandro Siljan
Dizajn svjetla: Dario Družeta
Asistent koreografa: Tomislav Feller
Kako bi izbjegli klišeje i ponavljanje vokabulara, koreografi često zadaju plesačima vježbe u kojima moraju zaboraviti sve što su prethodno naučili o plesu i izvoditi kao da počinju ispočetka – od nule. Međutim, što kada mogućnost postane nužnost, a koreografska vježba životna situacija?
Roberta, Roberta je autorski projekt Roberte Milevoj i Matije Debeljuha u kojem, izvođačica podržana video projekcijama, iznosi pred publiku autobiografski trenutak u kojem je nužno nanovo ipisati vlastito tijelo kako bi mogla nastaviti plesati. (Sandro Siljan)
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?