Osječka parnjača iz 1926. odlazi u Željeznički muzej u Zagrebu
Godine 2004. HŽ-ov RPV u Slavonskom Brodu je restaurirao i konzervirao parnu lokomotivu, ona je vraćena u Osijek, gdje je čekala završetak obnove Trga Lavoslava Ružičke i gradnju nathodnika kako bi ju postavili na zapadnu stranu kolodvora.
No, za smještanje zaboravljene parnjače još uvijek nema mjesta na javnom prostoru, no bude li ga, o njezinom će preseljenju odlučivati Hrvatsko muzejsko vijeće jer je parna lokomotiva oznake JŽ 51-014/MAV 375.964 spomenik tehničke baštine upisan u Registar kulturnih dobara RH.
– Osječka parna lokomotiva je dio fundusa Hrvatskog željezničkog muzeja. U projektu rješenja uređenja Trga Lavoslava Ružičke planirano je da bude mjesta za nju, što sam osobno poticala i višekratno pisala Gradu Osijeku, ali je za projekt, navodno, bila prevelika. Sada sam protiv postavljanja na otvoreno zbog negativnog utjecaja atmosferskih prilika i propadanja. Obnova lokomotive stoji oko 400.000 kuna. Osječka je lokomotiva dio zbirke željezničkih vozila u Registru kulturne baštine. Bit će povučena iz Osijeka kad nađemo kvalitetno rješenje za postav u zatvorenom prostoru. – kaže prof. Vesna Bunijevac, ravnateljica Hrvatskog željezničkog muzeja.
Osječani se s nostalgijom sjećaju 80-ih godina 20. stoljeća, kad je ulaštena mala parna lokomotiva stajala uz novosagrađeni hotel Mursa kao podsjetnik na prvu željeznicu u Slavoniji, oživjelu 20. prosinca 1870. godine puštanjem u promet pruge za Suboticu i Villany.
Nevenka Špoljarić – Glas Slavonije
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?