ŽIVOT

Osječki informatičari stvaraju sustav pametnog oglašavanja temeljen na umjetnoj inteligenciji

AI sustav pametnog oglašavanja izrađuje se u Osijeku u tvrtki This Time

Objavljeno 16.02.2022
Ivona Amidžić

Reklame koje vas poznaju, znaju što mislite, što kupujete i kamo ste krenuli? Zvuči kao znanstvena fantastika, ali osječki informatičari u tvrtki This Time razvijaju upravo takav sustav.

Umjetna inteligencija trebala bi pogoniti sustav emitiranja video reklama na vanjskim oglasnim površinama (LED monitori u javnom prijevozu, LED displeji velikog formata na frekventnim lokacijama), a oglašivači bi trebali dobiti učinkovitiji način dolaska do ciljanih skupina potrošača – i učinkovitijeg načina da ih se „navede“ da kupe upravo ono što im se kroz reklamu servira.

Od geolokacijskog do oglašavanja pogonjenog umjetnom inteligencijom

„Priča je započela geolokacijskim oglašavanjem, gdje smo razvili sustav koji je plasirao reklame u javnom prijevozu ovisno o lokaciji vozila i tako putnike upozoravao da se približavaju lokaciji na kojoj se nalazi pojedini oglašivač. Ta se usluga pokazala iznimno kvalitetnom, a i danas je u funkciji u osječkim tramvajima. Razvoj tehnologije omogućio nam je da napravimo iskorak u usluzi i kad smo razmislili u kojem smjeru želimo ići, što još možemo ponuditi našim klijentima, umjetna inteligencija se pokazala se kao logičnim nastavkom“, kaže Davor Ojvan, direktor tvrtke This Time.

Financiranje projekta kroz prekograničnu suradnju

Prilika za realizaciju ideje stigla je kroz mogućnost prijave na program dodjele bespovratnih sredstava B Light (Beneficiary Light Grant Shema), kojim se financira suradnja malih i srednjih poduzeća na pograničnom području Mađarska – Hrvatska.

„Pronašli smo partnersku informatičku tvrtku u Mađarskoj, radi se o tvrtki Splendex iz Pečuha, izložili smo im našu ideju i brzo se dogovorili oko podjele posla i suradnje. Ekspertiza iz područja marketinga koju oni posjeduju i tehničko znanje te iskustvo naše tvrtke, odlično su se nadopunili i zajednički smo prijavili projekt, koji je danas u provedbi i kroz koji će cijela priča biti realizirana“, kaže Ojvan.

Sustav koji This Time i Splendex razvijaju koristi softver za napredno prepoznavanje informacija iz vanjskog okruženja i njihovu analizu, a dobiveni podatci koriste se za plasman oglasa u trenutku i na mjestu kada ga uočava kupac za kojeg je izgledno da je zainteresiran za oglašeni proizvod ili uslugu. Uz to, oglašivačima je omogućeno lakše upravljanje sadržajem koji plasiraju prema ciljanim skupinama, čime se povećava mogućnost uspješnosti promotivne kampanje.

Osim komercijalnih, značajne mogućnosti društveno korisnih primjena

Osim softvera, kroz projekt se razvija hardverska komponenta rješenja, odnosno monitor koji će se moći jednostavno postaviti na željenu lokaciju, biti u pogonu 24 sata dnevno, 365 dana u godini te biti otporan na ekstremne uvjete uvjete – neželjene pokrete i nestabilnosti (pad napona itd).

“Iako vjerujemo da će za novorazvijeni sustav ponajprije biti zainteresirane tvrtke koje digitalnim vanjskim oglašavanjem žele ostvariti svoje poslovne ciljeve, tu ne staje mogućnost njegove primjene. Za jedinice lokalne i regionalne samouprave te razne institucije i organizacije, koje se žele obratiti široj skupini ljudi, ovo može biti vrlo efikasan način za dijeljenje raznih informacija i obavijesti,“ zaključuje Ojvan.

Ukupna vrijednost projekta – više od 315 tisuća eura

Projekt Izrada sustava digitalnog oglašavanja s analitičkim i softverom za segmentiranje tržišta pogonjenim umjetnom inteligencijom (eng. Digital signage with AI powered targeting and analytics software) provodi se u okviru programa dodjele bespovratnih sredstava Beneficiary Light Grant Shema, u sklopu Interreg V-a Programa suradnje Mađarska – Hrvatska 2020.

Trajanje projekta, u kojem su partneri osječka tvrtka This Time i Splendex iz Pečuha, je 18 mjeseci (od 1. studenog 2020. do 30. travnja 2022.). Ukupna vrijednost projekta iznosi 315.512,14 eura, od čega EU sufinancira 236.634,10 eura (75%).

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

EFOS Business Forum okupio je vodeće menadžere, poduzetnike i akademske stručnjake, pružajući im priliku za umrežavanje i razmjenu ideja o najnovijim trendovima u području umjetne inteligencije

Održan Drugi EFOS Business Forum: Umjetna inteligencija kao ključ globalne konkurentnosti

Na Ekonomskom fakultetu u Osijeku uspješno je održan Drugi EFOS Business Forum pod nazivom „Umjetna inteligencija – nova era poslovanja“ Više…

Forum okuplja vodeće stručnjake, poslovne lidere i predstavnike poslovne zajednice, a na drugom forumu tema je  utjecaj umjetne inteligencije na modernizaciju poslovnih procesa, povećanje učinkovitosti i konkurentnosti te kreiranje novih prilika u digitalnom dobu

Drugi EFOS Business Forum “Umjetna inteligencija – nova era poslovanja”

Forum okuplja vodeće stručnjake, poslovne lidere i predstavnike poslovne zajednice, a na drugom forumu tema je  utjecaj umjetne inteligencije na Više…

Laura voli izlaziti, voli modu, a naravno kao i svi mladi sluša i narodnjake. Ona je djevojka željna uspjeha, a cilj joj je da u budućnosti može i živjeti od svojih objava na Instagramu

Jeste li čuli za ovu seksi Hrvaticu? Pojavila se nedavno i već ima na tisuće obožavatelja iz cijelog svijeta

Jeste li čuli za Lauru Ris? Mnogi su posljednjih tjedana primijetili ovu novu hrvatsku „influencericu“ koja je u kratko vrijeme Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

Srce za promjenu – Poziv mladima

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!

Cilj akcije je skrenuti pozornost vozačima na važnost tehničke ispravnosti vozila jer je vozilo uz vozača i cestu ključan čimbenik sigurnosti

Dani tehničke ispravnosti vozila