Osječki informatičari stvaraju sustav pametnog oglašavanja temeljen na umjetnoj inteligenciji
AI sustav pametnog oglašavanja izrađuje se u Osijeku u tvrtki This Time
Reklame koje vas poznaju, znaju što mislite, što kupujete i kamo ste krenuli? Zvuči kao znanstvena fantastika, ali osječki informatičari u tvrtki This Time razvijaju upravo takav sustav.
Umjetna inteligencija trebala bi pogoniti sustav emitiranja video reklama na vanjskim oglasnim površinama (LED monitori u javnom prijevozu, LED displeji velikog formata na frekventnim lokacijama), a oglašivači bi trebali dobiti učinkovitiji način dolaska do ciljanih skupina potrošača – i učinkovitijeg načina da ih se „navede“ da kupe upravo ono što im se kroz reklamu servira.
Od geolokacijskog do oglašavanja pogonjenog umjetnom inteligencijom
„Priča je započela geolokacijskim oglašavanjem, gdje smo razvili sustav koji je plasirao reklame u javnom prijevozu ovisno o lokaciji vozila i tako putnike upozoravao da se približavaju lokaciji na kojoj se nalazi pojedini oglašivač. Ta se usluga pokazala iznimno kvalitetnom, a i danas je u funkciji u osječkim tramvajima. Razvoj tehnologije omogućio nam je da napravimo iskorak u usluzi i kad smo razmislili u kojem smjeru želimo ići, što još možemo ponuditi našim klijentima, umjetna inteligencija se pokazala se kao logičnim nastavkom“, kaže Davor Ojvan, direktor tvrtke This Time.
Financiranje projekta kroz prekograničnu suradnju
Prilika za realizaciju ideje stigla je kroz mogućnost prijave na program dodjele bespovratnih sredstava B Light (Beneficiary Light Grant Shema), kojim se financira suradnja malih i srednjih poduzeća na pograničnom području Mađarska – Hrvatska.
„Pronašli smo partnersku informatičku tvrtku u Mađarskoj, radi se o tvrtki Splendex iz Pečuha, izložili smo im našu ideju i brzo se dogovorili oko podjele posla i suradnje. Ekspertiza iz područja marketinga koju oni posjeduju i tehničko znanje te iskustvo naše tvrtke, odlično su se nadopunili i zajednički smo prijavili projekt, koji je danas u provedbi i kroz koji će cijela priča biti realizirana“, kaže Ojvan.
Sustav koji This Time i Splendex razvijaju koristi softver za napredno prepoznavanje informacija iz vanjskog okruženja i njihovu analizu, a dobiveni podatci koriste se za plasman oglasa u trenutku i na mjestu kada ga uočava kupac za kojeg je izgledno da je zainteresiran za oglašeni proizvod ili uslugu. Uz to, oglašivačima je omogućeno lakše upravljanje sadržajem koji plasiraju prema ciljanim skupinama, čime se povećava mogućnost uspješnosti promotivne kampanje.
Osim komercijalnih, značajne mogućnosti društveno korisnih primjena
Osim softvera, kroz projekt se razvija hardverska komponenta rješenja, odnosno monitor koji će se moći jednostavno postaviti na željenu lokaciju, biti u pogonu 24 sata dnevno, 365 dana u godini te biti otporan na ekstremne uvjete uvjete – neželjene pokrete i nestabilnosti (pad napona itd).
“Iako vjerujemo da će za novorazvijeni sustav ponajprije biti zainteresirane tvrtke koje digitalnim vanjskim oglašavanjem žele ostvariti svoje poslovne ciljeve, tu ne staje mogućnost njegove primjene. Za jedinice lokalne i regionalne samouprave te razne institucije i organizacije, koje se žele obratiti široj skupini ljudi, ovo može biti vrlo efikasan način za dijeljenje raznih informacija i obavijesti,“ zaključuje Ojvan.
Ukupna vrijednost projekta – više od 315 tisuća eura
Projekt Izrada sustava digitalnog oglašavanja s analitičkim i softverom za segmentiranje tržišta pogonjenim umjetnom inteligencijom (eng. Digital signage with AI powered targeting and analytics software) provodi se u okviru programa dodjele bespovratnih sredstava Beneficiary Light Grant Shema, u sklopu Interreg V-a Programa suradnje Mađarska – Hrvatska 2020.
Trajanje projekta, u kojem su partneri osječka tvrtka This Time i Splendex iz Pečuha, je 18 mjeseci (od 1. studenog 2020. do 30. travnja 2022.). Ukupna vrijednost projekta iznosi 315.512,14 eura, od čega EU sufinancira 236.634,10 eura (75%).
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?