Osječki studenti stvaraju potpuno nov doživljaj kulturnog turizma općine Bale
Kulturna baština istarske općine oživjet će kroz digitalne platforme - videoigru i virtualni muzej ... Entuzijastični tim studenata: 'Lokalitet nam je svakim danom pomicao granice kreativnosti'
Osječki studenti pronašli su zajednički nazivnik između informacijskih tehnologija i kulturne baštine čarobne istarske općine Bale.
O čemu je riječ?
Projekt ICT Kreativni kamp održao se od 15. do 25. svibnja u općini Bale. Na projektu su sudjelovali studenti i profesori s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku i Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija (FERIT). Osim profesora, stručno mentorstvo pružili su im i stručnjaci iz prakse: Darko Bilandžić (vlasnik tvrtke Culex i voditelj marketinga Muzeja vučedolske kulture), ekspert iz područja produkcije videoigara Leo Tot i multimedijalna producentica Iris Tomić.
Cilj projekta jest stvoriti virtualni muzej, mobilnu aplikaciju te videoigru, a koncepti su već stvoreni tijekom njihova boravka u Balama.
Meni, kao osobi na početku profesionalne karijere u produkciji, provesti 10 dana s mladim, ambicioznim i talentiranim studentima bilo je izrazito poticajno za daljnji razvoj. S obzirom na dosadašnje iskustvo, moj zadatak bio je pomoći studentima s pisanjem narativnog koncepta za videoigru. Vjerujem u uspjeh ne samo projekta, već cijelog tima – istaknula je producentica Iris Tomić.
Ustrajni, motivirani, ambiciozni!
Interdisciplinarni tim studenata odlučio se, vlastitim znanjem, energijom i snažnom voljom stvoriti nove oblike kulturnog turizma. Kako su i sami istaknuli, tijekom njihova boravka u Balama istražili su, mjerili, analizirali i obišli cijeli lokalitet te osjetili čarobne priče koje priča to mjesto.
Aplikacija koja je u planu nije samo digitalni muzej, ona je digitalni doživljaj potpuno novog, do sada neviđenog iskustva kroz proširenu stvarnost.
Videoigra pak pripada RPG žanru i spaja brojne povijesne priče koje su se odvile kroz povijest na području Bala. Radnja prati povjesničara kojeg aktivacija energetskih krugova teleportira u vrijeme 1.svjetskog rata i tada kreću izazovi – obilazi poznate austrijske utvrde, susreće se s povijesnim ličnostima (samo neki od njih su i potomci poznatog ljubavnika Casanove), a sve s ciljem vraćanja u budućnost.
Spomenute utvrde jedno su od glavnih mjesta radnje videoigre, ali i aplikacije. Studenti su prepoznali potencijal utvrda kao nevjerojatno atraktivnog prostora kojima će svojim idejama udahnuti život na jedan potpuno nov, do sada neviđen način.
Tijekom rada na ovom projektu usavršio sam znanje potrebno za game development, stekao brojna iskustva iz prakse kroz timski rad. Upoznao sam arhitekturu i povijest lokaliteta Bale i najvažnije – uz cijeli rad izvrsno se i proveo! – rekao nam je Fran Grgec, student s osječkog FERIT-a .
Kao dio tima mladih, neumornih, entuzijastičnih snaga surađivala sam s kolegama različitih zanimanja i vidjela kako su se naša znanja i iskustva nadopunjavala što nam je omogućilo da stvorimo temelje za dugoročan i velik projekt. Istra nam je pružila nenadmašno mjesto za razvoj ideja. Istražujući njene zanimljivosti nije nam trebalo dugo da s zaljubimo u nju, a time nam je svakim danom samo pomicala granice kreativnosti – opisala je svoje iskustvo studentica likovne kulture Anamarija Šerbetar, čiji je zadatak bio oslikavanje utvrda.
Zanimljivo je bilo vidjeti da kulturolozi, umjetnici i programeri mogu zajedno funkcionirati. Iako smo različiti, odlično smo se slagali što je i vidljivo u samom rezultatu. Moj zadatak je bio bilježiti trenutke fotografijom i pratiti zajednički rad te stvoriti neki koncept medijske kampanje – zaključno je istaknula Lucija Varoščić, studentica medijske kulture na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku.
FOTO: Lucija Varoščić
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?