ŽIVOT

Parlament odobrio pravila EU-a o ugradnji sigurnosne tehnologije u nova vozila

Kamioni i autobusi manje bi bili opasni za bicikliste i pješake

Objavljeno 18.04.2019
Tamara Lemajić

Sigurnosna obilježja kao što su inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine i napredni sustav za kočenje od svibnja 2022. bit će ugrađena u nova vozila, piše GlasDalmacije.hr.

“Ovim će se zakonom sljedećih godina omogućiti spašavanje tisuća života. Uvijek nam je sigurnost sudionika u cestovnom prometu bila izuzetno važna, posebno onih najugroženijih. Dodatna obvezna oprema za automobile, kamione i autobuse pridonijet će spašavanju života ljudi”, rekla je Różi Thun (EPP, Poljska), koja je u Parlamentu bila zadužena za ovaj zakonodavni prijedlog. Privremeni dogovor s ministrima EU-a postignut je 26. ožujka.

Bolje opremljena vozila za sprečavanje nesreća

Napredni sustavi koji će se morati ugraditi u sva nova vozila jesu: inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine, sustav za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola, sustav za upozoravanje u slučaju pospanosti i manjka pozornosti vozača, napredni sustav za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača, signal za zaustavljanje u nuždi, sustav za detekciju pri vožnji unatrag i uređaj za snimanje podataka o događajima (“crna kutija”).

Prema procjenama, inteligentnim sustavom za pomoć pri kontroli brzine (ISA) u EU-u bi se mogao smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama za 20 %. “ISA će vozaču pružati povratne informacije na temelju zemljovida i promatranja prometnih znakova, uvijek kada se prijeđe ograničenje brzine. Ne uvodimo ograničavanje brzine, već inteligentni sustav uz pomoć kojeg će vozači točno znati kada prekoračuju brzinu. To neće samo sve nas učiniti sigurnijima nego i pomoći vozačima da izbjegnu kazne zbog prekoračenja brzine”, rekla je Różi Tunan.

Osobni automobili i laka gospodarska vozila morat će obvezno posjedovati i sustave za kočenje u slučaju opasnosti (koji su već obvezni za kamione i autobuse) te sustave za zadržavanje u prometnoj traci u slučaju opasnosti.

Većina tih tehnologija i sustava treba postati obvezna od svibnja 2022. za nove modele, a od svibnja 2024. za postojeće modele.

Kamioni i autobusi manje opasni za bicikliste i pješake

Kamioni i autobusi morat će biti projektirani i izgrađeni tako da najugroženiji sudionici u prometu, kao što su biciklisti i pješaci, budu vidljiviji vozaču (takozvana “izravno vidno polje”). Ta će vozila morati biti opremljena naprednim elementima za “najveće moguće smanjenje mrtvih kutova s prednje i bočne strane vozača”, navodi se u tekstu.

Tehnologija izravnog vidnog polja trebala bi se primjenjivati na nove modele od studenoga 2025., a za postojeće modele od studenoga 2028.

Poboljšano testiranje izdržljivosti na sudar i bolja vjetrobranska stakla

Novim pravilima poboljšavaju se i pasivni sigurnosni zahtjevi, uključujući ispitivanja izdržljivosti na sudar (sprijeda i bočno) te vjetrobranskih stakala kako bi se ublažila težina ozljeda pješaka i biciklista.

Sljedeći koraci

Parlament je usvojio uredbu s 578 glasova za, 30 protiv i 25 suzdržanih, a prijedlog još treba odobriti Vijeće ministara EU-a.

Prema privremenim podacima koje je objavila Komisija, 2018. godine na cestama EU-a poginulo je otprilike 25.100 osoba, a 135.000 ih je teško ozlijeđeno.

Foto: Pixabay (ilustracija)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Sukladno preventivnom projektu „Biciklirajmo, biciklističkom“ policijski službenici proveli su preventivne aktivnosti na području Policijske uprave osječko-baranjske

Preventivnim aktivnostima obilježen Svjetski dan biciklista

Povodom obilježavanja Svjetskog dana biciklista 14. srpnja u vremenu od 9 do 11 sati, policijski službenici proveli su preventivne aktivnosti Više…

Radovi na hidroizolacijskom sustavu izvedeni su tako da je ugrađena hidroizolacija s protukliznim slojem koji omogućava naknadnu izvedbu završnog sloja s ugradnjom prirodnog agregata u boji koja odgovara željama Investitora

Pješački most je otvoren

Osječki biciklisti i pješaci od danas ponovno mogu na lijevu obalu Drave preko pješačkog mosta, javlja HRT radio Osijek. Iako Više…

Sunce i oblaci pratili su bicikliste cijelom rutom dužine 30 odnosno 60 kilometara, natkrivajući podunavske šume, dunavske rukavce, baranjske surduke i prtene puteve Planine

[FOTO] 7. Deer & Bike – Stotinu jelena razveselilo devedeset biciklista

7. Deer & Bike još je jednom opravdao naziv i pokazao zašto je Baranja idealna za cikloturiste. Unatoč sada već Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Vodeni val je prouzrokovao tisuće hektara poplavljenih površina sjeverno od Osijeka, odnosno na lijevoj obali Drave, što je aktiviralo ogromna legla komaraca i trenutačno se borimo s tom generacijom komaraca

Danas i sutra adulticidni tretmani i sa zemlje i iz zraka na području grada i prigradskih naselja te u šumskom poplavnom području

Cilj projekta je bolja zaštita djece na internetu, a sve kroz radionice i kampanje za promociju digitalne pismenosti

U Osijeku potpisan sporazum o suradnji na projektu zaštite djece na internetu

Tijekom provođenja navedene akcije vozačima i putnicima u vozilu su dijeljeni informativni leci pod nazivom „Čuvajte život, vežite pojas“

Policija provela preventivno-represivnu akciju usmjerena na utvrđivanje prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa