ŽIVOT

Planirate li štedjeti za ovogodišnji Uskrs? Evo što kaže istraživanje…

Svako peto kućanstvo na stolu će imati puricu s mlincima, pečenu svinjetinu i pogaču, a manji broj građana šunku u kruhu i sarmu...

    Objavljeno 22.03.2021
    Ivona Amidžić

    Više od polovice hrvatskih građana, njih 54,3 posto planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, njih 23,2 posto planira potrošiti između 400 i 499 kuna, dok je onih koji će potrošiti više od 1.000 kuna samo tri posto, pokazalo je istraživanje koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal.

    Kako se navodi u petak objavljenom priopćenju Ja Trgovca, više od polovice građana, njih 54,3 posto, planira štedjeti pri kupovini namirnica za ovogodišnji Uskrs, dok ih je lani bilo 48,1 posto.

    Pritom najveći broj građana, njih 23,2 posto, na uskrsne namirnice planira potrošiti između 400 i 499 kuna.

    Između 200 i 299 kuna planira potrošiti 17,6 posto građana, a od 300 do 399 kuna 16,1 posto.

    Od 600 do 999 kuna trošit će 10,7 posto građana, a više od 1.000 kuna samo tri posto.

    Uskrsni doručak ili ručak ove godine planira 83,2 posto hrvatskih građana, što je nešto više u odnosu na prošlu godinu kada ih je bilo 76,3 posto.

    Za uskrsne blagdane 59,1 posto građana namirnice namjerava kupiti u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, dok ih je za prošlogodišnji Uskrs u velikim trgovačkim formatima kupovalo 66,4 posto.

    Slijedi 16,3 posto građana koji neće kupovati, nego imaju domaće namirnice, iz vlastite proizvodnje (lani je takvih bilo 14,9 posto), dok je 12,6 posto onih koji će potrebne namirnice nabavljati u malim prodavaonicama i supermarketima (lani 8,9 posto). Na tržnicama će kupovati 11,1 posto građana (lani 9,4 posto).

    Istraživanje je pokazalo i da će se na uskrsnom stolu naći uobičajeni proizvodi –  na prvom su mjestu kuhana jaja (95,7 posto), koje potom po popularnosti slijede kuhana šunka (87,5 posto), mladi luk (86,1 posto), te hren (59,2 posto).

    Polovica građana, njih 50,6 posto, će na uskrsnom stolu imati rotkvice, trećina njih će poslužiti pincu ili sirnicu (33,3 posto), a sličan broj će pripremiti orahnjaču (29,1 posto) i pečenu janjetinu (28,5 posto).

    Svako peto kućanstvo na stolu će imati puricu s mlincima (21,7 posto) pečenu svinjetinu (20,5 posto) i pogaču (20,5 posto). Nešto manji broj građana pripremit će šunku u kruhu (13,5 posto) te sarmu (11,4 posto).

    Istraživanje je provedeno tijekom veljače na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

    (Hina)

    foto: unsplash

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni ljubimci zauzimaju posebno mjesto u tim trenucima, ponekad čak i usporedivo s ulogom partnera, obitelji, djece ili prijatelja

    Šapice ispred partnera: kada su pod stresom ljudi preferiraju provoditi vrijeme sa svojim ljubimcima

    Šest od 10 (58%) vlasnika kućnih ljubimaca otkriva da radije provode vrijeme sa svojim ljubimcima kada su pod stresom. Kućni Više…

    Sajam je bio prilika za predstavljanje bogatstva uskrsnih običaja, a posebnu pažnju posjetitelja privukla su šarena, ručno ukrašena jaja – simboli Uskrsa i proljetnog buđenja

    Uskrsni sajam na Trgu Ante Starčevića: Slavlje tradicije i zajedništva u Osijeku

    Na osječkom Trgu Ante Starčevića ove je subote održan Uskrsni sajam, koji je i ove godine privukao brojne građane, udruge Više…

    Proteklog vikenda Portanova je bila domaćin Velike potrage za pisanicama, koja je privukla više od 200 mališana s roditeljima. Maleni tragači s oduševljenjem su sudjelovali u zabavnoj potrazi, a trud im se itekako isplatio – podijeljeno je preko 200 nagrada!

    [FOTO] Kad je i zeko u dilemi – Portanova nudi rješenje

    Uskrs je pred vratima, a vi još niste kupili poklone najdražima! Ma nema brige! Iz Portanove predlažu dar s bezbroj Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Ovaj mirni skup odgovor je na okupljanja pripadnika Marijine bojne, koji na trgovima diljem Hrvatske mole za očuvanje patrijarhata i "duhovnog autoriteta muškaraca u obitelji", kažu iz udruge Adela

    Udruga Adela: Tiha misa – otpor patrijarhalnim porukama

    Svjetski trendovi u medicinskoj i wellness industriji polako osvajaju i naše tržište. Najpopularniji pojam u prvoj polovici ove godine je definitivno 'longevity' o kojemu se sve više govori.

    Da li je hipoksijski trening budući fitness trend?

    Traže se doktori medicine, pravnici, ekonomisti, psiholozi, inženjeri i drugi stručnjaci — prijave otvorene do 18. srpnja ili 30 dana od objave

    Ministarstvo obrane raspisalo natječaj za prijam 46 časnika u Oružane snage RH