Viseći pješački dravski most u Osijeku, dug 210, visok 35 i širok šest metara izgrađen je 1980. godine, od kada je imao dvije veće obnove nakon što je za Domovinskog rata bio važna poveznica grada s Baranjom. Prema procjeni Instituta građevinarstva Hrvatske, danoj prije dvije godine, mostu je prošao rok trajanja i treba mu ozbiljna sanacija i rekonstrukcija zbog dotrajalosti.
Zamjenik osječkoga gradonačelnika Boris Piližota kaže kako projekt obnove obuhvaća pripremne radove, radove na armiranobetonskoj konstrukciji, čeličnoj konstrukciji i upornjacima, ali i niz drugih radova. “Ukupna vrijednost radova, koji će trajati tri godine, je nešto manje od 16,5 milijuna kuna. Sljedeća tri mjeseca most će biti zatvoren, a pozivam građane na strpljenje jer sve ovo što radimo radimo kako bi nam most bio siguran”, zaključio je Piližota.
Prva faza dugoočekivane temeljite obnove počet će 22. kolovoza, odmah po završetku prvog osječkog noćnog polumaratona. Nakon pripremnih radova obnavljat će se armiranobetonska i čelična konstrukcija, bit će zamijenjena čelična užad i 100 metara vješaljki te obavljen niz drugih radova, među kojima je i sređivanje ograde. Već je skinuta rasvjeta s mosta kojom su se prenosile poruke uz brojne događaje, a svoje mjesto su, za sada, izgubili i lokoti zaključanih ljubavi. Pješački most omiljen je Osječanima za prelazak u zelenu oazu grada i Kopakabanu, koja je također zatvorena i čeka početak obnove.
Nekad Most mladosti, u vrijeme otvorenja, prije 40 godina, bio je najveći most takvoga tipa u Europi.
foto: screemshot