POLITIKA

Predsjednički izbori: Na kampanju do ovog vikenda potrošeno oko 7 milijuna kuna

Grabar-Kitarović prednjači u svemu - Radi se o potrošenih 2,75 milijuna kuna, od čega je dobila 1,5 milijuna donacija

    Objavljeno 16.12.2019
    Ivona Amidžić

    Nešto manje od sedam milijuna kuna potrošilo je 11 predsjedničkih kandidata na svoje izborne promidžbe do ovog vikenda, pokazuju njihova prva financijska izvješća koja je Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavilo u ponedjeljak.

    Glavninu tih troškova čine troškovi aktualne predsjednice Kolinde Grabar Kitarović (2,75 milijuna), nezavisnog Miroslava Škore (2,24 milijuna) te SDP-ova kandidata Zorana Milanovića (1,32 milijuna kuna).

    Trošak ostalih osam kandidata zajedno iznosi tek nešto više od 370 tisuća kuna.

    U tom iznosu, pak, 209.000 kuna ‘otpada’ na troškove nezavisnog Daria Juričana, 88.500 kuna troškovi su Katarine Peović, kandidatkinje Radničke fronte i Socijalističke radničke partije Hrvatske , a 37.500 kuna troškovi Deana Kovača, predsjedničkog kandidata HSLS-a.

    Ivan Pernar, kandidat istoimene stranke, na promidžbu je do ovog vikenda potrošio nešto preko 21 tisuću kuna, nezavisna kandidatkinja Dalija Orešković 12.700, kandidat stranke DESNO Anto Đapić jedva 2.500 kuna.

    No, ima i onih koji su izvijestili da nisu imali nikakvih troškova, to su nezavisni Mislav Kolakušić i kandidat Hrvatske stranke svih kajkavaca, štokavaca i čakavaca Nedjeljko Babić.

    Najviše donacija dobila Grabar-Kitarović

    U dobivenim donacijama prednjači Grabar-Kitarović (1,5 milijuna kuna), slijede je Milanović, koji je od donatora dobio nešto manje od 700 tisuća kuna, te Škoro (338 tisuća kuna).

    Naklonošću donatora zadovoljan može biti i Juričan, koji je od njih dobio 231 tisuću kuna.

    Na medijsko je oglašavanje najviše potrošila Grabar Kitarović (740 tisuća kuna), potom Škoro (380 tisuća), Juričan (200 tisuća), Peović (24.500), te Milanović (12.500 kuna).

    Kolakušić, Babić, Đapić, Orešković i Pernar prijavili su da nisu imali troškova na toj stavci.

    Izvješća, koje je svih 11 kandidata podnijelo u propisanom roku, do ponoći, 14. prosinca prva su izvješća koja su morali podnijeti i koja su dala prvi uvid u financijsku stranu njihove izborne pomidžbe. No, pravi uvid u njihove izborne troškove dat će tek njihova završna izvješća koja moraju podnijeti mjesec dana nakon izbora, dakle do 21. siječnja iduće godine.

    Na izbornu promidžbu svaki kandidat može potrošiti do osam milijuna kuna, u teoriji u kampanji se može ‘zavrtiti’ čak 88 milijuna kuna.

    (Hina)

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Hrvatska je u srijedu birala 11. saziv Hrvatskog sabora. Građani su u velikom broju izašli na birališta kako bi izabrali 151 saborskog zastupnika. Još jednom, izgledno je da ćemo imati "Frankeštajn" vladajuću koaliciju

    Hoćemo li imati još jednu “Frankenštajn” vladu?

    Državno izborno povjerenstvo na svojim stranicama objavljuje privremene rezultate parlamentarnih izbora. Do 02.30 prebrojani su gotovo svi glasovi. Glasalo je Više…

    Osim predsjednika, na izborima su birani članovi predsjedništva i potpredsjednici koji su izabrani na osnovi najvećeg dobivenog broja glasova

    Vjeran Marijašević, novi predsjednik GO SDP Osijek

    Jučer su održani izvanredni unutarstranački izbori GO SDP Osijek na kojima je izabrano novo vodstvo. Novi predsjednik GO SDP je Više…

    Na biračkom je popisu u Osijeku nikad manje ljudi - 88.129, a glasovalo je 10.976 ili 12.45 %. Za izbore za vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora u Osijeku građani nisu pokazali veće zanimanje...

    Skroman odziv građana na izbore – HDZ pobjedio u većini gradskih četvrti i mjesnih odbora

    U Osijeku je HDZ osvojio većinu u svim gradskim četvrtima te u sedam od osam mjesnih odbora. Za izbore za Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Na vijećničko pitanje o broju upisane djece u vrtiće, gradonačelnik je izvijestio kako je upisano 370 djece više u odnosu na prethodnu pedagošku godinu

    U osječke vrtiće ove će jeseni rekordnih 3611 djece

    Rebalansom je Proračun Osječko-baranjske županije povećan s 250,60 milijuna eura na 293,70 milijuna

    Rebalansom izglasan rekordan Proračun Osječko-baranjske županije

    Ovo mi je prvi posjet prelijepom Osijeku. Za nas je vrlo važno da Francuska Alijansa ostane jaka, omogućujući ljudima u regiji da uče francuski jezik i o francuskoj kulturi – rekao veleposlanik Fieschi

    Francuski veleposlanik Fieschi u nastupnom posjetu Osijeku