Najniži ikad izmjeren vodostaj na Dravi kod Osijeka datira iz 2003. godine kada je iznosio -168 centimetara, a trenutačno smo dvadesetak centimetara od rekordno niskih vrijednosti (– 149, 27.07. u 10h). Uvjeti su ovo koji stvaraju probleme u riječnom teretnom prometu, ali koji pozivaju i na povećan oprez kod vlasnika malih brodica.
Problemi u riječnom teretnom prometu radi niskog vodostaja rijeke Drave
Kruzere još neko vrijeme nećemo vidjeti u Osijeku jer je to trenutno nemoguće, a teretni brodovi moraju prolaziti s lakšim teretom pa radi toga moraju napraviti i više plovidba što je naravno i skuplje...
Trenutačno je dubina na ušću rijeke Drave u Dunav 110 centimetara što zahtijeva rasterećenje brojnih brodova koji uplovljavaju u Osijek. Događa da se plovna jedinica mora rasteretiti i do dva puta, odnosno plovidbeni poduhvat se mora napraviti i po tri puta na ovom potezu od ušća do luke Osijek. To u prijevodu znači i kako su troškovi tri puta veći i to izaziva velike probleme, kaže kapetan Lučke kapetanije Osijek Dragan Mijić koji ističe kako su posebne preporuke na snazi i za vlasnike malih brodica Glavna preporuka je da jako paze zato što se pojavljuju sprudovi gdje se nisu prije pojavljivali, iz rijeke počinju stršati neke stare građevine i zato je preporuka da se plovi sredinom plovnog puta koliko god je to moguće. Na sredini rijeke na području grada imamo još dubinu od 150 centimetara, ali što ste bliže obali povećavaju se šanse da ćete naletiti na nekakav plićak i time se izložiti opasnosti, upozorava Mijić.
Što se tiče kruzera njih još neko vrijeme u Osijeku nećemo vidjeti To je nemoguća misija trenutačno. Kruzeri kad su skroz prazni gaze 130, ovi koji uplovljavaju u Osijek imaju dubinu od 170 centimetara, a da bi sigurno plovili zapovjednici traže 190 centimetara. Kako je trenutačno na ušću rijeke Drave u Dunav dubina 110 nema teoretske šanse da bi se itko upustio u takav pothvat niti bi ga mi dopustili, pojašnjava kapetan osječke Lučke kapetanije.