ŽIVOT

Prvi Student Media Fest otvara prostor za rasprave, razmjene iskustava i dodatno unaprjeđenja znanja iz područja medija i komunikacija

Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti

Objavljeno 13.12.2025
Matija Ivanković

Prvi Student Media Fest održan je u četvrtak, 11. prosinca 2025. godine na osječkoj Akademiji za umjetnost i kulturu. Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti.

Osmislili i organizirali su ga studenti prve godine diplomskog studija Odsjeka za kulturu, medije i menadžment, Ivan Belezni, Nora Hodak, Jana Krtinić i Ena Oršolić uz mentorsku podršku asistentice Iris Tomić. Sudionike su na početku pozdravili članovi organizacijskog tima, a događaj je otvoren uz podršku i pozdravne riječi prodekana za studijske programe Alena Biskupovića.

– Student Media Fest za nas je prilika da izađemo iz okvira klasične nastave i znanja stečena na studiju povežemo s praksom i ljudima koji svakodnevno rade u medijima – rekla je Jana Krtinić iz Organizacijskog tima.

Program je započeo panelom „Mediji kroz prizmu Akademije“, u kojem su sudjelovale bivše studentice Akademije Nikolina Ćosić i Elena Lukić te profesorica Snježana Barić-Šelmić. Govoreći iz perspektive rada u i s medijima, sudionice su istaknule važnost formalnog obrazovanja u razvoju profesionalnih kompetencija te njegovu ulogu u pripremi studenata za tržište rada. Panel je moderirala Matea Bartulović, također alumna Akademije i medijska djelatnica.

Uslijedio je razgovor „Glazba kao narativ, podcast kao pozornica“, u kojem je Marko Martinović, student Tamburaškog umijeća na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, govorio o spajanju glazbe i digitalnih medija, osobito kroz format podcasta. Osvrnuo se i na svoja dosadašnja profesionalna iskustva u kreativnoj industriji, među kojima se ističe sudjelovanje na Euroviziji mladih glazbenika 2016. godine, kada je predstavljao Hrvatsku. Razgovor je moderirala još jedna bivša studentica Odsjeka za kulturu, medije i menadžment Tea Tonković.

U suradnji s Kontinentalnom podružnicom Hrvatske udruge za odnose s javnošću održan je panel „Iza naslova – gdje se susreću novinarstvo i odnosi s javnošću?“, koji je otvorio niz aktualnih pitanja o odnosima između novinara i PR-ovaca, etici u komunikaciji, kriznom komuniciranju, selektivnom plasiranju informacija te profesionalnim granicama struke. Primjere iz prakse studentima su donijeli Suzana Lepan Štefančić, savjetnica za odnose s javnošću Žito grupe, Maja Muškić iz Ureda gradonačelnika Grada Đakova, Antonija Tomasović, glavna urednica Slavonske televizije, Saša Drinić, urednik i voditelj Osječke televizije i Radija 92 te Ivana Gusak Galić, vlasnica IGG Komunikacija i voditeljica Kontinentalne podružnice HUOJ-a. Panel je moderirala Lara Božić (univ. mag. oec.), bivša studentica Odsjeka za kulturu, medije i menadžment.

– Panelom dodatno učvrstimo suradnju HUOJ-a s Odsjekom za kulturu, medije i menadžment Akademije i čestitam studentima na vrlo uspješnoj konferenciji. Odnedavno na području Kontinentalne Hrvatske djeluje i Studentska sekcija Hrvatske udruge za odnose s javnošću, što smatram iznimno dobrim projektom je ćemo time studentima omogućiti rani kontakt sa strukom i otvoreni razgovor o stvarnim izazovima profesije koju su odabrali kao svoj životni put – rekla je Ivana Gusak Galić, voditeljica Kontinentalne podružnice HUOJ-a.

Poseban naglasak stavljen je na studentski angažman i razmjenu praktičnih iskustava, i to uspješnom suradnjom sa studentima Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu. Studentice Helena Čatić i Anamarija Miličić, koje djeluju u sklopu Medijskog centra FPZG-a i Televizije Student, kroz radionicu su predstavile način rada studentske televizije, organizaciju redakcije te konkretne savjete iz svakodnevne produkcije medijskog sadržaja.

Završni dio programa obilježio je razgovor „Storytime: od scene do storyja“, u kojem su glumice Josipa Oršolić i Katarina Baotić Šestić govorile o povezanosti glumačkog umijeća i digitalnog marketinga, kao i o prednostima i izazovima rada u oba područja. Sa sudionicima konferencije podijelile su iskustva stečena tijekom studentskih dana provedenih na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku, a razgovor s dvije inspirativne sugovornice moderirala je Ana Ilakovac, studentica Glume i lutkarstva na Akademiji.

– Ovakvi susreti studentima daju sigurnost, šire perspektivu i pomažu nam da jasnije sagledamo vlastiti profesionalni put, ali i odgovornost koju nosi rad u medijima i komunikacijama – istaknuo je Ivan Belezni iz Organizacijskog tima.

Student Media Fest pokazao je kako akademski prostor može postati mjesto živog dijaloga, praktičnog učenja i susreta budućih i aktualnih profesionalaca, stvarajući dodanu vrijednost za studente koji žele aktivno sudjelovati u oblikovanju suvremenog medijskog i komunikacijskog okruženja.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Cilj ovogodišnjeg kolokvija utvrđivanje je suodnosa znanstvenog i arhivskog rada te kulturne baštine, kao i važnost znanstvenog rada na istraživanju kulturne baštine u znanstvenim i arhivskim institucijama

2. Znanstveni kolokvij – Znanost u funkciji kulturne baštine

Akademija za umjetnosti i kulturu u suradnji s Državnim arhivom u Osijeku uz Međunarodni tjedan arhiva, organizira, 2. tematski znanstveni Više…

IT konferencija KulenDayz u organizaciji MS Communityja, udruge Osijek Software City, udruge PMI Hrvatska, Poduzetničkog Inkubator BIOS počinje u petak...

13. po redu konferencija KulenDayz

Od 2 do 4. rujna održat će se 13. izdanje popularne IT konferencije KulenDayz, ove godine organiziraju je ekipa iz Više…

Natječaj je otvoren do 21. lipnja 2021. godine

Natječaj za idejno rješenje statue (kipića, skulpture) volonterske nagrade “Učiniti nevidljivo vidljivim”

Volonterski centar Osijek raspisuje natječaj za idejno rješenje izgleda volonterske nagrade “Učiniti nevidljivo vidljivim” i poziva sve učenike Škole primijenjene Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

U natjecanju je sudjelovalo 14 timova različitih studijskih smjerova, a svi su se suočili s istim zadatkom: riješiti stvarni poslovni izazov globalno prepoznate osječke tehnološke kompanije Orqa

[FOTO] Hackathon koji mijenja pravila igre: Orqa i EFOS spojili 50 mladih inovatora – pobjedničko rješenje oduševilo stručni žiri

Iako smo glavobolje navikli povezivati s odraslima, posljednjih godina sve se više javljaju i kod djece starije dobi

Zašto sve više tinejdžera ima glavobolje i što roditelji trebaju znati?

Fotografija ima rijetku moć da zaustavi vrijeme. U jednom kadru može sačuvati pogled, osjećaj, pitanje ili priču — onako kako ju je autor doživio u tom jedinom, neponovljivom trenutku

Poziv građanima na 25. izložbu fotografija autora Osječko-baranjske županije