Ravnatelji se slažu: Učenici ne bježe od kuće ili iz doma zbog loših ocjena
Prema najnovijim informacijama ravnatelja Doma Mate Lukića, roditelji jednog od njih znaju gdje se nalazi i radi se na tome da se mladić bez policijskog privođenja vrati u Dom, a nažalost, to nije jedini slučaj bijega iz ustanove. – Ne bih rekao da su mladići nestali, nego da se nisu vratili s dopusta, no zakon nalaže da takav slučaj prijavimo policiji, a sljedeći naš korak je da se po njihovu povratku okupi stručni tim koji individualno obavlja razgovore upravo u svrhu da se bijeg ne ponovi. Moguće je da su proljetni nestanci djece češći, no mogu reći da je, srećom, mali postotak onih koji odu i ne vrate se na vrijeme – zaključio je Lukić.
Da je mlađi nestali, 15-godišnji K.M., učenik OŠ Dobriše Cesarića potvrdio nam je tamošnji ravnatelj Andrija Vučković i dodao da negativne ocijene mogu utjecati na bijeg učenika pa se zbog toga ondje obavljaju razgovori s učenicima koji imaju nekoliko jedinica. Jedan je razlog takvih razgovora pomoć pri ispravljanju ocjena, a drugi mogućnost utjecaja na eventualni bijeg od kuće.
Vučković naglašava da uglavnom bježe učenici koji su istovremeno i štićenici Doma, što potvrđuje i Tomislav Šalavardić, ravnatelj Obrtničke škole. Dodaje da Dom ima svoju službu koja učenicima osigurava potrebnu pomoć nakon povratka, a kad je škola u pitanju, razgovora ima, ali bez konkretnih rezultata. – Nažalost, učenicima jedinica sve manje znači i nije nikakav autoritet. Ne bježe oni zbog ocjena, nego zbog lijepog vremena, jer imaju gdje biti. Pretpostavljam da loše ocjene učenicima nisu trauma, već bježe iz osvete roditeljima ili kakvog drugog razloga. U ovo vrijeme njima je Facebook važniji od škole, roditelja i bilo čega – smatra Šalavardić.
Škola sve dozna posljednja
Škola posljednja dozna da je učenik pobjegao i to nije dobro. Ocjena je to Zvonka Klobučara, ravnatelja Ekonomske škole u Osijeku, koji kaže kako učenici katkad ne surađuju u razgovoru sa stručnim službama, zbog čega je škola nemoćna. – Mi imamo pedagošku i psihološku službu i razgovaramo, ali uvijek zajedno s učenikom i roditeljem. U slučajevima nestanka surađujemo s institucijama, a pomažemo i onim učenicima koji imaju negativne ocjene, kroz razredne ispite, i to činimo već od polugodišta – pojašnjava Klobučar.
Marija MIHELIĆ/Glas Slavonije
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?