Spolni odgoj i građansko pravo – novi predmeti u školama?
Vlada je sastavila šestomjesečni plan kojim će prvo analizirati, kako kvantitativno, tako i kvalitativno stanje u sustavu odgoja i obrazovanja na svim razinama. Promjene će se provoditi od predškolskog preko osnovnoškolskog i srednjoškolskog do visokoškolskog.
Takva analiza pokazat će „rupe“ u sustavu, probleme poput broja nastavnika, neadekvatne spreme, opterećenost, regionalnu neujednačenost škola u kadrovima, broj i opremljenost jednosmjenskih škola i njihovu iskorištenost i korištenje za izvannastavne aktivnosti, utjecaj lokalne uprave na škole na njihovom području.
Tek će se analizom moći ustanoviti konkretne aktivnosti za uklanjanje nedostataka i sa stručnjacima definirati temelje za restrukturiranje obrazovnog sustava – nova hrvatska škola počivat će na kurikularnom poučavanju.
Kulikularno podučavanje podrazumijeva veliku reformu i modernizaciju nastavnih planova i programa. Promijenit će se i kako u školi uči, a trenutno su u razradi sadržaji kao što su zdravstveni odgoj i odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo. Također, Vlada je naglasila kako ukidanja vjeronauka u školama ne će biti, s obzirom da se to „kosi“ s našom tradicijom, ali da se radi na pronalaženju alternativne zamjene.
Novi ministar obrazovanja Željko Jovanović iznio je ideju kojom bi se informatika uvela od 1. razreda osnovne, što je svakako pozitivna stvar s obzirom da se gotovo polovica najmlađih zna služiti računalom.
Koliko će biti uspješno provođenje reformi, pokazat će vrijeme i rezultati. Promjene su potrebne društvu, jer promjenom idemo korak naprijed. Ako ne budu davale pozitivne rezultate, uvijek se možemo vratiti korak unazad na staru situaciju. Bitno je pokušati.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?