ŽIVOT

Što donosi 2025? Pod teretom konzumerizma gubimo sebe i svoju slobodu, hoće li se tako nastaviti i u 2025?

Govoriti o bilo kojem vremenu, pa tako i nadolazećem, znači imati u fokusu činjenice da je najveća imovina svakog čovjeka njegovo zdravlje, najveći resurs vrijeme, a najjači alat za ostvarenje željenih ciljeva znanje i volja

Objavljeno 06.01.2025
Matija Ivanković

Siječanj je mjesec izuzetne prilike promotriti što smo odradili godinu ranije, te kvalitetno se pripremiti za ono što nam donosi godina pred nama. Jer ne kaže se bez razloga da je naša sadašnjost rezultat naših prošlih odluka, a naša budućnost će biti rezultat današnjih odluka. 

To dobro zna i Sanela Dropulić, futurologinja poduzetništva i idejna začetnica nevladine inicijative Mladi i poduzetni www.mladipoduzetni.hr koja okuplja više od 300 mladih diljem Hrvatske (od 18 do 35 godina) voljnih raditi i djelovati na realnom tržištu kroz samostalne poduzetničke projekte, kao i one starije od 35 godina koji su mentori i suradnici u razvoju poduzetništva u mladih.

Početak 2025. idealan je za ovu futurologinju promotiriti kakva će biti godina pred nama, a što će i detaljnije objasniti na besplatnom predavanju u organizaciji nevladine inicijative Mladi i poduzetni koje će se održati 16. siječnja 2025. godine od 18 do 20 sati u prostorima Business club 5 , SKY  OFFICE  – (TOWER  A) – 14. kat  – Ulica  Roberta  Frangeša – Mihanovića  9, u Zagrebu.

Govoriti o bilo kojem vremenu, pa tako i nadolazećem, znači imati u fokusu činjenice da je najveća imovina svakog čovjeka njegovo zdravlje, najveći resurs vrijeme, a najjači alat za ostvarenje željenih ciljeva znanje i volja. Na početku svake kalendarske godine mnogi ljudi postavljaju različite želje i ciljeve za ostvarenje, ali u realizaciji ne odmaknu daleko jer uporno zanemaruju jednu od ove tri nabrojane kategorije, a ponekad i sve tri – dakle da bi pravilno shvatili sve što nam dolazi u budućnosti, moramo već sada postati svjesni čimbenika oko sebe, te početi djelovati danas za sutra koje želimo. U prvom redu promišljati može li moj život biti bolji i uspješniji kakvim ga želim – ako je tako moramo promijeniti prvo i pristup kojega imamo u djelovanju ako to isto djelovanje ne daje rezultate koje očekujemo  – savjetuje futurologinja Dropulić.

U svom futurološkom pristupu prvo daje analizu društva u kojemu živimo kao dobru osnovu za postavljanje ciljeva kamo želimo ići.

Živimo u društvu u kojemu nestaje empatija, koje postaje usmjereno na pojedince, razara obitelj i zajednice, imamo društvo straha, nemoći i letargije, građane ovisne o posjedovanju materijalnog. Zbog interneta puno lakše “zavirujemo” u živote „poznatih i slavnih“ i pokušavamo se s njima poistovjećivati – stvaramo identitet na temelju brandova odjeće, obuće, nakita, make upa koje imamo na sebi, cijenimo ljude na temelju marke vozila koje voze, držimo vrijednost druženja s nekim osobama na temelju materijalnih dobara koje posjeduju i položaja kojega te osobe imaju u hrvatskom društvu. Mnogi s razlogom ne vide smisao života i osjećaju se izgubljenima u takvim okolnostima. Svakodnevno smo bombardirani s porukama iz realnog i online svijeta, a materijalno posjedovanje i kupovina izgurali su iz naših života ono što nas istinski čini kao ljudska bića sretnima – druženja, volontiranja, sudjelovanje u zajedničkim aktivnostima, društveno korisni rad i kreiranje te stvaranje – upozorava futurologinja Sanela Dropulić, smatrajući da je proces kojega je opisala već uvelike dominantna  društvena pojava u mnogim razvijenim državama kapitalizma, a kojega u korak prati i Hrvatska.

Taj će se proces pojačati još više u 2025. godini, jer i građani Hrvatske gube svoju slobodu, u prvom redu financijsku, a onda i društvenu, smatra Dropulić.

Sve više živimo virtualni, a ne realni svijet. Izgubili smo svoj identitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osjećaj svrhe i razloga postojanja te djelovanja, postavljanja i ostvarenja ciljeva. Naš nedostatak sreće, radosti i ispunjenja svrhe zamijenili smo potrebom kupovanja. Provodimo više vremena ispred mobitela, TV-a i računala nego u prirodi, više smo u digitalnom svijetu nego realnom, gubimo sadržaje koji nas čine sretnima, imamo sve manje vremena, posebice za ono što je važno u našim životima jer ne znamo važnost tih sadržaja i fokusiramo se na ono što nam se nameće da je baš potrebno našim životima, umjesto da sami o tome donosimo sud – upozorava Dropulić i dodaje kako će i 2025. godinu karakterizirati (ako nešto ne promijenimo u svom pristupu) kroz udaljavanje i gubitak iz života naših partnera, djece, prijatelja, zdravlja, ali i gubitak naše ljudskost i sebe kao čovjeka na koncu…

Više o svemu što nam donosi 2025. i kako doskočiti izazovima i (ne)prilikama koje nas očekuju, donosi futurologinja Sanela Dropulić u besplatnom predavanju 16. 01. 2025. godine u organizaciji nevladine inicijative Mladi i poduzetni www.mladipoduzetni.hr

Predavanje će se održati od 18 do 20 sati u prostorima Business club 5 , SKY  OFFICE  – (TOWER  A) – 14. kat  – Ulica  Roberta  Frangeša – Mihanovića  9, u Zagrebu.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Tradicionalno podneblje Hrvatske prožeto je većom potrebom za uzajamnošću, povezivanjem, druženjem, pripadnošću, koje će se u tolikoj mjeri u 2024 godini rastočiti, da ćemo se moći slobodno nazivati državom individualaca kakva su već izgrađena na primjer u državama Skandinavije

Futurološki pregled 2024 – Izostanak empatije, samodostatnost i individualizam iduće godine dovest će nas do velike sebičnosti i rastakanja društva

Izostanak empatije, samodostatnost života te ubrzana erozija onoga što nas najviše karakterizira upravo ljudima – a to je naše društveno Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Jubilarno deseto izdanje sajma vina, delicija i ugodnog življenja donijet će dosad najviše izlagača te ponuditi puno poslovnih prilika izlagačima i puno zabave nazočnim posjetiteljima

Sve je spremno za deseti WineOS

Bez naručivanja mnoge žene tako dolaze k njima kako bi sredile svoje obrve, trepavice, našminkale se ili pak dotjerale svoje nokte

Hrvatski brend izašao iz okvira Lijepe Naše! Isplati li se riskirati u poslovanje izvan Hrvatske?

Školske ustanove uskladit će svoje interne dokumente (kućni red školske ustanove, interni protokoli o postupanju u slučaju kriznih situacija i sl.) s ovim novim Protokolom

Djeca se vraćaju u škole. Ovo su nova pravila