GOSPODARSTVO

Sve više pritužbi na Poštu: Poštari unaprijed pripreme žuti papirić, pošiljku ne pokušaju uručiti

Visoki upravni sud RH donio je presudu kojom je potvrdio da ispisivanje obavijesti o prispijeću pošiljke bez prethodno izvršenog pokušaja uručenja primatelju predstavlja kršenje odredbi ZPU-a te nije dopušteno, ali to ih ipak ne sprječava...

    Objavljeno 11.04.2022
    Ivona Amidžić

    Sve je više pritužaba na rad Hrvatske pošte. Štoviše, nakon telekomunikacijskih usluga i HEP-a, drže neslavno treće mjesto na ljestvici onih na čiji rad građani imaju najviše primjedbi, piše HRT.

    U ovom slučaju problem su preporučene pošiljke. Inspektori HAKOM-a otkrili su slučajeve u kojima su poštari, prije nego što su pokušali uručiti preporučenu pošiljku, ispisali obavijest o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja, prenosi Index.

    To je čest problem na koji se ljudi žale. Često kažu da su u sandučiću pronašli samo žuti papir da paket podignu u pošti, a da im nitko nije pokušao uručiti paket.

    Takvo iskustvo ima i gospođa s kojom je razgovarala emisija Potrošački kod. U sandučiću je pronašla obavijest da pošiljku preuzme u pošti, iako je – kaže – uvjerena da je bila kod kuće.

    Nije jedina, događa se to svaki dan, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača “Korana” iz Karlovca.

    “Predavala sam svoju pošiljku kad je gospodin došao stvarno frustriran i na kraju je nastradala službenica koja radi na šalteru, iako su one u tom cijelom lancu najmanje krive. I stvarno je čovjek prigovarao s razlogom, isto tako kaže – bio sam doma, niti su mi zvonili, samo su mi ostavili cedulju”, kaže predsjednica udruge Marina Matanić Novaković.

    Potrošači sve prijavili HAKOM-u

    Tri potrošača s područja Šibenika odlučila su takve slučajeve prijaviti HAKOM-u. Inspektori su utvrdili da su poštari unaprijed ispisali obavijesti o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja, iako još nisu pošiljku ni pokušali uručiti.

    “Ističemo kako je ovakvo postupanje suprotno odredbi članka 37. stavka 5. ZPU., što je u svom rješenju utvrdio poštanski inspektor HAKOM-a, a svojom presudom također potvrdio Visoki upravni sud RH. Naime, HP je protiv navedenog Rješenja pokrenuo upravni spor protiv HAKOM-a pred Visokim upravnim sudom RH.

    Visoki upravni sud RH donio je presudu kojom je tužbeni zahtjev HP-a odbijen te je potvrđeno rješenje poštanskog inspektora, konkretnije da ispisivanje obavijesti o prispijeću pošiljke bez prethodno izvršenog pokušaja uručenja primatelju ili drugoj zakonom ovlaštenoj osobi predstavlja kršenje odredbi ZPU-a te, slijedom navedenog, isto nije dopušteno”, kažu iz HAKOM-a.

    Nije riječ o jednom poštaru

    Nije riječ o pojedinom poštaru, kažu u Udruzi “Korana” Karlovac, jer se takvi slučajevi događaju u cijeloj zemlji.

    “Oni jednostavno nemaju dovoljan broj osoblja doraslog tome poslu. Oni bi s poslovne strane trebali reći: ‘Imamo toliko ljudi, osoba koje mogu isporučivati na terenu naše pošiljke, toliko ih možemo primiti.’ Oni jednostavno uzimaju prekomjerno posla, čemu nisu dorasli”, kaže Matanić Novaković.

    Pošta kaže da je moguće da dođe do omaški

    U Hrvatskoj pošti, kažu u priopćenju, poštovat će presudu suda, pa time i inspekcijski nalaz.

    “Moguće je da prilikom svakodnevnog rada dođe do neznatnog broja omaški, međutim, nepravilnosti prilikom dostave su iznimka, a ne pravilo. Također, redovito provodimo edukacije za poštare kako bismo osigurali kvalitetu dostave i poštivanje svih propisa.

    Postoji čak 35 različitih vrsta dostave pošiljaka koje su definirane propisima i poštari ih moraju sve dobro znati kako bi mogli kvalitetno obavljati svoj posao”, stoji u priopćenju HP-a.

    U HAKOM-u su također potvrdili da primatelj, ako je bio kod kuće, a pošiljka mu nije uručena već vraćena pošiljatelju, može tražiti povrat plaćene cijene poštanske usluge.

    foto: screenshot

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Informacije za građane ususret prelasku na novu valutu od 02.01.2023. godine

    Zamijenite kune u eure u poštanskim uredima

    Od ponedjeljka, 2. siječnja građani diljem Hrvatske moći će zamijeniti kune u eure u 1016 poštanskih ureda. Kune se mogu Više…

    Nova pravila za pošiljke koje stižu u Hrvatsku iz Europske unije jučer su stupila na snagu, više nije moguća izmjena elektroničkih podataka...

    Važna promjena za sve pošiljke koje u Hrvatsku dolaze iz Europske unije

    Od utorka, 1. studenog u primjeni su nova pravila za pošiljke koje u Hrvatsku stižu izvan Europske unije. Dopunom pravilnika Više…

    Motiv na ovogodišnjoj uskrsnoj marki je slika Kalvarije nepoznatog autora koja datira iz 18. stoljeća

    Nova prigodna poštanska marka „Uskrs 2022.“

    Hrvatska pošta pustit će u optjecaj 30. ožujka 2022. novu prigodnu poštansku marku posvećenu obilježavanju Uskrsa. Motiv na ovogodišnjoj uskrsnoj Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Jeste li znali da pomoću pametnih ugovora možete drastično promijeniti način poslovanja?

    Smart contracts: Kako pametni ugovori mijenjaju način poslovanja?

    Kao rezultat sporazuma, Zagreb, Split, Rijeka, Osijek i Varaždin će dobiti smjernice za širenje društvenih i pristupačnih stambenih rješenja, prilagođene lokalnim potrebama

    Grad Osijek sklopio sporazum s Europskom investicijskom bankom za podršku razvoju priuštivog stanovanja

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!