ŽIVOT

Treći Dani medijske pismenosti ove se godine odvijaju na daljinu

„Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija ukazuje na potrebu jačanja medijske pismenosti"

Objavljeno 28.05.2020
Ivona Amidžić

Treći Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, ove se godine, s obzirom na pandemiju koronavirusa odvijaju na daljinu te bilježe velik interes građana.

S ciljem podrške nastavi na daljinu, AEM i UNICEF u koordinaciji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja objavljuju video lekcije medijske pismenosti za učenike osnovnih i srednjih škola, koje pripremaju nastavnici iz različitih dijelova Hrvatske.

Dostupne su na portalu medijskapismenost.hr i na kanalima Škole za život, a do sada su pogledane više od 23 tisuće puta.

Uz to, na portalu medijskapismenost.hr za preuzimanje je dostupno 19 obrazovnih materijala za odgojitelje, nastavnike i roditelje – za rad s djecom i mladima u vrtićima, osnovnim i srednjim školama ili pak u obitelji. Ti materijali razvijeni su u sklopu Dana medijske pismenosti ove i proteklih godina, a od objave prvih materijala prije dvije godine preuzeti su ukupno 200 tisuća puta.

U sklopu Dana medijske pismenosti Agencija za elektroničke medije i UNICEF provode i internetsku kampanju kako bi osvijestili i osnažili građane za kritičko promišljanje, prepoznavanje dezinformacija te sigurno i odgovorno korištenje interneta.

Na povećan interes za medijskom pismenošću upućuje i značajan rast čitanosti portala medijskapismenost.hr tijekom posljednjih mjeseci.

U travnju je zabilježeno 85 tisuća posjeta portalu i 300% više posjetitelja u odnosu na 2019.

„Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija, od kojih su brojne netočne ili lažne, snažno ukazuje na potrebu da još više radimo na jačanju medijske pismenosti. Naime, više nego ikada potrebna su nam znanja koja nam omogućuju da se snađemo u mnoštvu informacija kojima smo okruženi, prepoznamo one koje su nam potrebne i vjerodostojne, zaštitimo se od dezinformacija, te zauzmemo kritičku neovisnost u odnosu na medije, odnosno preuzmemo kontrolu u svoje ruke. Te su potrebe svjesni i naši građani koji u sve većem broju traže savjete i informacije na našem portalu za medijsku pismenost, što nam daje obavezu da nastavimo razvijati projekte medijskog obrazovanja”, izjavio je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

„U vremenima izolacije zbog pandemije koronavirusa, djeca, mladi i odrasli provode mnogo više vremena na internetu. Takve okolnosti povećavaju rizik da djeca i mladi naiđu na neprikladan sadržaj ili budu izloženi elektroničkom nasilju. Ono što nas najviše zabrinjava jest činjenica da se djeca i mladi rijetko povjeravaju roditeljima ili nastavnicima o svojim iskustvima na internetu. Želimo to promijeniti i ovogodišnjim edukativnim materijalima želimo potaknuti djecu i mlade da razgovaraju s roditeljima i nastavnicima o tim iskustvima i ‘životu’ na internetu. Velik interes za obrazovne materijale koje smo do sada kreirali za nastavnike, roditelje i djecu, motivira nas da učinimo još više kako bismo zaštitili djecu i osnažili ih da se i sami znaju zaštititi“, izjavila je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Na ukupno devet festivalskih pozornica tijekom četiri dana predstavit će se više od 200 predavača i panelista koji će publici prenijeti znanja, analize i inspirativne priče

Lokalci sa sjevera panelisti na Weekend Media Festivalu u Rovinju: “Lokalni mediji lakše dopiru do svoje publike od nacionalnih, to treba jasno komunicirati”

Za gotovo dva desetljeća postojanja, Weekend Media Festival prerastao je u najvažniji regionalni događaj koji povezuje komunikacije, biznis, medije i nove tehnologije. Više…

Radionicom se želi potaknuti građane i građanke na odgovornije, informiranije i aktivnije korištenje interneta i medijskog sadržaja. Na radionici će se razgovarati o važnosti informiranja, prepoznavanju dezinformacija i AI sadržaju kao i o primjeni medijske i političke pismenosti u superizbornoj godini

Radionica u Osijeku: Navigiranje morem (dez)informacija

Gong poziva sve građane i građanke Osječko-baranjske županije da u super izbornoj godini sudjeluju na radionici Navigiranje morem informacija – Medijska Više…

Medijsko obrazovanje važno je za održavanje zdrave ravnoteže online i offline aktivnosti pod sloganom "U ravnoteži – online i offline"

Počeli 6. Dani medijske pismenosti

Pod sloganom „U ravnoteži – online i offline” počeli su šesti Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Inicijativu su pokrenuli studenti sa željom da stečena znanja i iskustva tijekom studija prenesu u događaj koji će biti primjer i poticaj za širenje studentskog djelovanja i poticanje kreativnih realizacija u budućnosti

Prvi Student Media Fest otvara prostor za rasprave, razmjene iskustava i dodatno unaprjeđenja znanja iz područja medija i komunikacija

U natjecanju je sudjelovalo 14 timova različitih studijskih smjerova, a svi su se suočili s istim zadatkom: riješiti stvarni poslovni izazov globalno prepoznate osječke tehnološke kompanije Orqa

[FOTO] Hackathon koji mijenja pravila igre: Orqa i EFOS spojili 50 mladih inovatora – pobjedničko rješenje oduševilo stručni žiri

Iako smo glavobolje navikli povezivati s odraslima, posljednjih godina sve se više javljaju i kod djece starije dobi

Zašto sve više tinejdžera ima glavobolje i što roditelji trebaju znati?