ŽIVOT

Treći Dani medijske pismenosti ove se godine odvijaju na daljinu

„Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija ukazuje na potrebu jačanja medijske pismenosti"

Objavljeno 28.05.2020
Ivona Amidžić

Treći Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, ove se godine, s obzirom na pandemiju koronavirusa odvijaju na daljinu te bilježe velik interes građana.

S ciljem podrške nastavi na daljinu, AEM i UNICEF u koordinaciji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja objavljuju video lekcije medijske pismenosti za učenike osnovnih i srednjih škola, koje pripremaju nastavnici iz različitih dijelova Hrvatske.

Dostupne su na portalu medijskapismenost.hr i na kanalima Škole za život, a do sada su pogledane više od 23 tisuće puta.

Uz to, na portalu medijskapismenost.hr za preuzimanje je dostupno 19 obrazovnih materijala za odgojitelje, nastavnike i roditelje – za rad s djecom i mladima u vrtićima, osnovnim i srednjim školama ili pak u obitelji. Ti materijali razvijeni su u sklopu Dana medijske pismenosti ove i proteklih godina, a od objave prvih materijala prije dvije godine preuzeti su ukupno 200 tisuća puta.

U sklopu Dana medijske pismenosti Agencija za elektroničke medije i UNICEF provode i internetsku kampanju kako bi osvijestili i osnažili građane za kritičko promišljanje, prepoznavanje dezinformacija te sigurno i odgovorno korištenje interneta.

Na povećan interes za medijskom pismenošću upućuje i značajan rast čitanosti portala medijskapismenost.hr tijekom posljednjih mjeseci.

U travnju je zabilježeno 85 tisuća posjeta portalu i 300% više posjetitelja u odnosu na 2019.

„Doba pandemije koronavirusa i izloženost velikom broju informacija, od kojih su brojne netočne ili lažne, snažno ukazuje na potrebu da još više radimo na jačanju medijske pismenosti. Naime, više nego ikada potrebna su nam znanja koja nam omogućuju da se snađemo u mnoštvu informacija kojima smo okruženi, prepoznamo one koje su nam potrebne i vjerodostojne, zaštitimo se od dezinformacija, te zauzmemo kritičku neovisnost u odnosu na medije, odnosno preuzmemo kontrolu u svoje ruke. Te su potrebe svjesni i naši građani koji u sve većem broju traže savjete i informacije na našem portalu za medijsku pismenost, što nam daje obavezu da nastavimo razvijati projekte medijskog obrazovanja”, izjavio je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

„U vremenima izolacije zbog pandemije koronavirusa, djeca, mladi i odrasli provode mnogo više vremena na internetu. Takve okolnosti povećavaju rizik da djeca i mladi naiđu na neprikladan sadržaj ili budu izloženi elektroničkom nasilju. Ono što nas najviše zabrinjava jest činjenica da se djeca i mladi rijetko povjeravaju roditeljima ili nastavnicima o svojim iskustvima na internetu. Želimo to promijeniti i ovogodišnjim edukativnim materijalima želimo potaknuti djecu i mlade da razgovaraju s roditeljima i nastavnicima o tim iskustvima i ‘životu’ na internetu. Velik interes za obrazovne materijale koje smo do sada kreirali za nastavnike, roditelje i djecu, motivira nas da učinimo još više kako bismo zaštitili djecu i osnažili ih da se i sami znaju zaštititi“, izjavila je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Uz nabavu opreme UNICEF će pokrenuti i posebne programske aktivnosti

UNICEF dostavio četiri tone profesionalne zaštitne i medicinske opreme u Hrvatsku

Danas je u Hrvatsku stigao prvi dio profesionalne zaštitne i medicinske opreme koju je UNICEF nabavio kako bi odgovorio na Više…

"Potrebno je poduzeti sve mjere zaštite, smanjiti nepotrebna kretanja i kontakte"

U Osječko-baranjskoj županiji i dalje sedam oboljelih, počinju testiranja i u Osijeku

Na području županije za sada nema novooboljelih. Na testiranje u Zagreb šalje se 13 novih uzoraka, a rezultat se očekuju Više…

Ovo što se događa samo je i isključivo još jedan primjer uspješnog širenja medijske propagande koja bi uvijek trebala podrazumijevati dublje promišljanje o pročitanomu, a ne gotovo bezrazložno paničarenje

Medijska propaganda širi se brže od koronavirusa

Već se tjednima govori o koronavirusu – pojavi koja se iz Kine proširila diljem svijeta. Zbog nje se uvodi nastava Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

U inozemstvu, u 42 države diljem svijeta, za novi saborski saziv glasuje se dva dana, u subotu 4. i u nedjelju, 5. srpnja po lokalnom vremenu

Nema dojava o problemima na glasanju u inozemstvu

Za glasanje pripadnika Oružanih snaga RH na izborima za zastupnike u Hrvatski sabor određena su tri posebna biračka mjesta u Oružanim snagama

Pripadnici Hrvatske vojske u RH te u misijama i operacijama u inozemstvu imaju posebna biračka mjesta

"Ovakav centar je danas europski i svjetski standard, ono što Grad Osijek, naša županija, Sveučilište i Fakultet trebaju imati"

Otvorene nove ordinacije dentalne medicine Doma zdravlja Osječko-baranjske županije