ŽIVOT

Turističke zajednice deset županija surađuju na projektu “Okusi hrvatske tradicije”

Radi se na promociji domaće i tradicionalne kuhinje te namirnica

Objavljeno 29.05.2020
Ivona Amidžić

Turističke zajednice deset županija potpisale su u Lokšinom dolu kod Jastrebarskog sporazum o suradnji na razvoju i realizaciji projekta “Okusi hrvatske tradicije” kojim se promovira domaća i tradicionalna kuhinja te namirnice.

Projekt “Okusi hrvatske tradicije” već nekoliko godina u suradnji s restoranima i turističkim zajednicama po cijeloj Hrvatskoj provodi varaždinska destinacijska tvrtka DMK Vall042, čiji je osnivač i voditelj tog projekta Borislav Šimenc naglasio da je trenutno u tom projekti više od 130 restorana koji nude domaću kuhinju.

“Svi oni i nose znak “Okusi hrvatske…”, koji gostima jamči da je u tim objektima dnevno najmanje dva tradicijska jela s prilogom i najmanje šest etiketa lokalnog pića, od domaćih namirnica i proizvoda”, kazao je Šimenc, dodajući da svi koji su u to uključeni, i ugostiteljski objekti i turističke zajednice, su umrežene i planiraju i zajednički tržišni nastup te edukativne, promotivne i marketinške aktivnosti s ciljem boljeg pozicioniranje Hrvatske kao bogate, raznolike i specifične gastronomske i enološke destinacije.

Domaćin današnjem potpisivanju bila je Turistička zajednica Zagrebačke županije, također potpisnica, čija je direktorica Ivana Alilović naglasila kako očekuje da i to ojača prepoznatljivost pa i kvalitetu ugostiteljske i gastro ponude u Županiji.

“U Zagrebačkoj županiji se odavno njeguje i čuva kulinarska tradicija, a to može biti i njezina komparativna prednost i element veće konkurentnosti ponude, s obzirom da se takva hrana sve više traži”, istaknula je Alilović, dodajući da je trenutno iz te Županije u projektu “Okusi hrvatske tradicije” 14 restorana, među kojima i Vinogradsrska kuća Braje u kojemu je sporazum potpisan.

Vlasnik tog restorana i OPG-a Braje Robert Braje poručio je da mu je drago što je njegov objekt u tome te da kod njih “nema lažne priče ‘od polja do stola’, već su sve namirnice ili vlastiti proizvod ili proizvodi lokalnih OPG-ova”.

Alilović je kazala i da je današnji sporazum do sada najveća ostvarena programska suradnja u okviru sustava turističkih zajednica, a najavila je da će sve promotivne aktivnosti TZ Zagrebačke županije provoditi pod sloganom “zeleno-održivo-sigurno”, kao i da uskoro pokreću kampanju za domaće tržište pod nazivom “Odmor nikad bliži”.

Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić rekla je da istraživanja pokazuju da gastronomija i enologija imaju sve veću važnost za turiste, te da ih trećina to ističu kao glavni ili vrlo važan motiv dolaska u Hrvatsku.

“Taj je motiv je još važniji za kontinentalni turizam, a gastronomija znatno povećava potrošnju, tako da jedan turist na moru prosječno potroši 93 eura po danu, dok je taj iznos na kontinentu 113 eura”, iznijela je podatke Udovičić, ustvrdivši i da gosti žele potrošiti i nešto više novaca na nešto autohtono.

Govoreći najnovije informacije o bukingu, Udovičić je kazala kako “buking ne opada, a rezervacije za srpanj i kolovoz još uvijek stoje, što je vrlo dobro”.

Najavila je da će sutra će biti puštena u ‘promet’ jedna aplikacija putem koje će svi gosti iz EU-a koji dolaze u Hrvatsku moći kod kuće ispuniti jedan upitnik s podacima gdje su rezervirali smještaj, svoje kontakt podatke, da bi ih se u slučaju negativne situacije epidemiolozi i policija u Hrvatskoj mogli pronaći.

“To je važno za veću sigurnost i doprinosi spašavanju turističke sezone u uvjetima javnozdravstvene krize”, ocijenila je Udovičić.

(Hina)

foto: pixabay (ilustracija)

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Konferencija FOODCOOLTOUR, je okupila više od tri stotine uzvanika - vodeće europske i domaće stručnjake, predstavnike vlasti i akademske zajednice te prehrambene industrije

Konferencija Foodcooltour u Osijeku: Proizvodnja hrane i samodostatnost kao strateški resurs i pitanje nacionalne sigurnosti

Jandroković: Pitanje samodostatnosti postaje sve važnije, posebno u svijetlu globalnih događaja i najnovijih međunarodnih sukoba Najviše uvozimo voće, povrće, meso Više…

Sajam je bio prilika za predstavljanje bogatstva uskrsnih običaja, a posebnu pažnju posjetitelja privukla su šarena, ručno ukrašena jaja – simboli Uskrsa i proljetnog buđenja

Uskrsni sajam na Trgu Ante Starčevića: Slavlje tradicije i zajedništva u Osijeku

Na osječkom Trgu Ante Starčevića ove je subote održan Uskrsni sajam, koji je i ove godine privukao brojne građane, udruge Više…

S početkom u 19:30 sati u goste dolazi vinarija Guštin iz Slovenije. Vina će predstaviti vlasnik Viljem Žižmond

Četvrtak u Wine&Friends Osijek uz vina Guštin (Slovenija)

Vinoteka Wine&Friends nastavlja s vinskim promocijama na adresi Osijek, J.J.Strossmayera 21 (bivša vinoteka Vinita). U četvrtak, 20.3.2025. s početkom u 19:30 sati u Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Stiže nam iMOS 2025., sajam informiranja mladih, manifestacija koja ove godine slavi svoj "Sweet 16"

iMOS 2025. – Poziv mladima

Upravna zgrada nalazi se nekoliko desetaka metara lijevo od terminala, a na prilazima će biti postavljena jasna signalizacija i oznake koje će putnike usmjeravati prema novom ulazu

Zatvara se putnički terminal na ZLO – prijem i otprema putnika kroz upravnu zgradu

Numizmatičko izdanje „Hrvatski hladnokrvnjak“, treće iz serije „Autohtona Hrvatska“, bit će dostupno za prodaju od 23. listopada 2025. godine

Novo numizmatičko izdanje iz serije “Autohtona Hrvatska”– “Hrvatski hladnokrvnjak”