ŽIVOT

U Osijeku napravljen najbrži solarni automobil

Projekt solarnog automobila na kojem u školi rade traje već gotovo puno jedno desetljeće. Prednost ove tehnologije u odnosu na električne automobile koje viđamo po cestama je što se solarni automobil može puniti u gotovo svakom trenutku

Objavljeno 24.06.2022
Petar Tauković

Da u osječkoj Elektrotehničkoj i prometnoj školi ne samo drže korak s vremenom, već su i ispred vremena, pokazuje činjenica kako već godinama sa svojim učenicima rade na tehnologijama koje bi svoju širu primjenu trebale imati u budućnosti, javlja HRT rasio Osijek.

Jedna od njih je projekt solarnog automobila na kojem u školi rade već gotovo puno jedno desetljeće „Sve je započelo još 2013. godine nakon što smo posjetili izložbu mladih inovatora u Bakru te je tada kolega iz Tehničke škole u Sisku zamolio da im budemo partneri na projektu utrke koju smo nazvali SOELLA” pojašnjava profesor Mirko Mesić. Uskoro se priča počela širiti te su im se na projektu pridružile i škole iz Zadra, Kutine i Velike Gorice, a svaka natjecateljska ekipa morala je napraviti solarni automobil od istih zadanih tehničkih komponenti te u okviru redovnog nastavnog procesa zajedno sa svojim mentorima projektirati oblik solarnog automobila i ugraditi zadanu opremu.

Domaćin SOELLA utrke svake je godine Sisak „Radi se o tzv. uličnoj utrci u dužini od nekih dva kilometra. Voze se dva kruga kroz četiri raskrižja i jedan rotor, a koncepcija je prilično jednostavna – tko je najbrži taj i pobijedi”. Upravo to je ove godine i pošlo za rukom učenicima Elektrotehničke i prometne škole pod mentorstvom profesora Mesića čiji se solarni automobil s brzinom od 40km/h pokazao najbržim u konkurenciji 21-og vozila. „Za volanom je bio naš učenik Duje Budiša, a ovo nam je bila druga pobjeda nakon što smo slavili i 2018. godine” kaže prof. Mesić i dodaje kako interes za ovaj projekt među učenicima ogroman te je teško i sve zainteresirane uključiti u njega.

Uz brzinu od 40km/h procjene su kako osječki solarni automobil može kontinuirano voziti gotovo dva sata kada je napunjen u potpunosti. „Prednost ove tehnologije u odnosu na električne automobile koje viđamo po cestama je što se solarni automobil može puniti u gotovo svakom trenutku, dok električni zahtijeva stanicu za punjenje” kaže prof. Mesić, ali i dodaje kako je za širu upotrebu potrebno poboljšati trajanje trenutačno dostupnih baterija te su nužne i solarne ploče većeg stupnja djelovanja.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Mobilnost je organizirana u suradnji s Deák Ferenc Bilingual High School u Szegedu od 9. do 15. ožujka 2025., a glavni ciljevi bili su razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, unaprjeđenje mentalnog zdravlja mladih i promocija građanske odgovornosti

Erasmus+ iskustvo učenika Elektrotehničke i prometne škole Osijek u Mađarskoj

Učenici Elektrotehničke i prometne škole Osijek proveli su nezaboravan tjedan u Mađarskoj, sudjelujući u Erasmus+ SCH KA1 projektu “VJEŠTINE 2.0”. Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Međunarodni kup koji se održao u Osijeku jedan je od najvećih plesnih događaja jer objedinjuje gotovo sve vrste plesova – umjetničke, urbane, karipske, latino i standardne plesove. Zbog svega navedenog, nesumnjivo je vrhunski, umjetnički i kulturni događaj

[FOTO] Održan 14. Euro Show Dance Challenge

Raspisan je natječaji za kadetsku službu na prvu godinu sveučilišnih preddiplomskih studija Vojno inženjerstva i Vojnog vođenja i upravljanja

MORH raspisao javni natječaj za prijam u kadetsku službu

Organiziraju se STEM tehničke radionice za učenike osnovnih škola pod nazivom 10. PROLJEĆE u Domu tehnike

10. Proljeće u Domu tehnike – najava događanja