U ovoj školi u Osijeku zadnjih deset godina nema domaće zadaće!
Već generacijama učenici OŠ “Vijenac” dolaze kući rasterećeni od domaće zadaće, ostaje im učiti gradivo. Za razliku od njih, učenici iz drugih škola uz učenje gradiva morat će napisati jednu ili više domaćih zadaća. Ako ju ne napišu, bit će sankicionirani minusom, a više će im minusa donijeti negativnu ocjenu.
Naime, i puno prije nego što je u siječnju 2012. godine javno objavio da u OŠ “Vijenac” učenici svu zadaću pišu u školi, sada umirovljeni ravnatelj Stjepan Sokol olakšao je bio bar dio svladavanja gradiva učenicima svoje škole, želeći im omogućiti više slobodnog vremena za izvanškolske aktivnosti, igru i boravak na zraku. Njegovim odlaskom u mirovinu, aktualna ravnateljica Vesna Vrbošić nije mijenjala praksu – i dalje je ondje domaća zadaća koja se piše kod kuće iznimka, a ne pravilo.
Dobar je to motiv, slažu se mnogi, da i ostale osječke škole uvedu takvu praksu, to više što se, prema riječima ravnateljice Vrbošić, to pokazalo izvrsnim i nimalo ne utječe na dinamiku nastavnog plana i programa.
– Svi nastavnici koji su došli u našu školu nakon umirovljenja gospodina Sokola bili su upoznati sa zaključcima Učiteljskog vijeća, na kojemu je svojedobno i donesena odluka da domaće zadaće kod kuće nema. Učenicima omogućujemo da domaću zadaću naprave u školi, a da kod kuće ostane prostor za učenje. Domaću zadaću dovršavaju u školi, a ako žele raditi kod kuće zadatke za vježbe, dobiju ih. Držimo se toga da će onaj kojem vježba ne treba vidjeti rezultat, a procjena je samog učenika koliko mu treba da postigne željeni uspjeh – poručila je ravnateljica Vrbošić. Uvjerena je da od učenika, ionako opterećenih gradivom, ne treba tražiti da još dodatno pišu zadaće kod kuće. Učiteljsko se vijeće OŠ “Vijenac” složilo kako učenike ne treba obvezivati na 12-satni radni ritam, i to bez slobode odlučivanja.
Bivši ravnatelj Sokol dobro se sjeća kako je tu praksu počeo prije deset godina. Želio je, kaže, da se više radi na nastavi jer to rezultira boljom suradnjom učenika i nastavnika. Takav je način rada učenike motivirao da budu efikasniji jer na satu uz stručnu pomoć rješavaju ono što im nije poznato, odnosno što im je manje jasno. S pozicije stručnjaka, unatoč tome što je u mirovini, pokušat će, kaže, preko stručnih skupova djelovati na mogućnost da se i u ostale škole uvede jednaka praksa.
– Očekujem da ću nešto moći dati. Nužna je reforma školskog sustava, to je poznato, a jedna od njezinih sastavnica trebala bi biti praksa koju sam davno bio uveo u OŠ “Vijenac” – smatra Sokol.
Na upit zbog čega nisu proteklih desetak godina i ostali ravnatelji prihvatili ovakvu praksu, Sokol kaže kako se u tom slučaju nastavnici moraju puno više pripremati, jer praksa ukidanja domaće zadaće traži individualan pristup učeniku i efektnu pripremu za svaki nastavni sat.
– Nastavnik treba biti koordinator koji od učenika traži da promišljaju i dolaze do rješenja te ih mora voditi na tom putu. To je temelj svega – poručuje Sokol.