ŽIVOT

U sklopu Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“ više od 9.000 učenika sudjelovalo u STEM radionicama i programima

Program je bio usmjeren na poboljšanje kompetencija nastavnika i odgojno-obrazovnih djelatnika te razvoj modela podučavanja u poduzetništvu, s ciljem jačanja znanja, vještina i kompetencija učenika u ruralnim i depriviranim područjima

Objavljeno 11.04.2025
Darija Kovačić

Više od 9.000 učenika koji su sudjelovali u STEM radionicama i programima, uspostavljena četiri regionalna znanstvena centra s 50 edukacijskih programa te opremljene 34 škole i centra za odgoj i obrazovanje djece s poteškoćama samo je dio rezultata Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“, čije je završno događanje održano u Zadru.

Program je bio usmjeren na poboljšanje kompetencija nastavnika i odgojno-obrazovnih djelatnika te razvoj modela podučavanja u poduzetništvu, s ciljem jačanja znanja, vještina i kompetencija učenika u ruralnim i depriviranim područjima, a financiran je kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora i Norveški financijski mehanizam 2014.-2021. Tako je u sklopu Programa više od 2.300 odgojno-obrazovnih djelatnika unaprijedilo svoje vještine i kompetencije u području STEM-a, informacijske i komunikacijske tehnologije, poduzetništva i aktivnog građanstva.

„Jednaki uvjeti obrazovanja temelj su izgradnje uspješnog i ravnopravnog društva. Zato smo kroz ovaj Program proveli čitav niz projekata diljem Hrvatske, koji su za cilj imali modernizaciju infrastrukture, nabavku suvremene tehnologije te jačanje osnovnoškolskog obrazovanja. Ovim i sličnim programima potičemo razvoj znanja i vještina potrebnih za zanimanja budućnosti, a našoj djeci osiguravamo da se kroz cijelo svoje školovanje, s jednakim standardom kakav imaju i njihovi vršnjaci diljem Europe, pripremaju za tržište rada“, izjavio je državni tajnik Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Domagoj Mikulić.

Vrijednost Programa iznosi 32,2 milijuna eura, od kojih 85% čine bespovratna sredstva iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora i Norveškog financijskog mehanizma, a 15% je nacionalno sufinanciranje.

U sklopu događanja predstavljena je i izložba projekata provedenih u sklopu Programa, koja se može pogledati do 11. travnja ispred Gradske knjižnice u Zadru, a proglašena su i tri najuspješnija projekta prema online glasovanju korisnika i opće javnosti.

Od više od 1.700 glasova, njih čak 27% dobio je projekt „Mogućnosti pametnog sela“ Osnovne škole Mijat Stojanović iz Babine Grede, koja ga je provela s donatorskim partnerom, norveškom školom Brundalen Elementary School. Kao rezultat projekta, škola je opremljena novim tehnološkim alatima, uključujući LEGO robote, opremu za 3D modeliranje i uređaje za STEM edukaciju.

Drugo mjesto osvojio je projekt „Teslina učionica“ Osnovne škole Sibinjskih žrtava iz Sibinja u partnerstvu s Udrugom Nikola Tesla – Genij za budućnost i Udrugom Otvorena računalna radionica „Svi smo protiv“ te donatorskim partnerom GeoCamp Iceland ehf sa Islanda. Jedan od ključnih rezultata projekta je adaptacija učionice za STEM nastavu, koja je opremljena novim namještajem, računalima i interaktivnim alatima, a na krovu škole postavljena je fotonaponska elektrana. U dvorištu je izgrađena sjenica i plastenik za sadnju bilja, što omogućuje provođenje nastave na otvorenom i poticanje ekološke osviještenosti učenika.

Treće mjesto osvojio je projekt ATTEND – „Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju“ kojeg je proveo CARNET s partnerima Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) i Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF) te donatorskim partnerom Gradom Reykjavikom. Rezultati projekta uključuju povećanje dostupnosti asistivne tehnologije za 89,3% učenika s teškoćama, edukaciju 1.324 stručnjaka i 2.170 učenika, opremanje ustanova te razvoj novih metodologija za rad s djecom s teškoćama u razvoju.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Djeca će na zanimljiv način, koristeći računala, internet i druge informacijsko-komunikacijske tehnologije, otkrivati i učiti kako mogu pomoći svojoj zajednici, biti solidarni, prihvaćati različitosti, brinuti jedni o drugima i čuvati naš planet

STEMpo: radionice STEM-a za učenike po osnovnim školama u svibnju

DKolektiv – organizacija za društveni razvoj poziva učenike 3. i 4. te 7. i 8. razreda osnovnih škola na uključivanje Više…

Cilj Programa je poticanje i podrška aktivnom sudjelovanju građana u razvoju svojih lokalnih zajednica

Zaklada Slagalica – program za one koji pokreću svoje zajednice

Zaklada Slagalica poziva sve zainteresirane pojedince, neformalne grupe, organizacije civilnog društva kao i predstavnike jedinica lokalne samouprave i odgojno-obrazovnih ustanova Više…

Program traje pet mjeseci tijekom kojeg najveći dio polaznika smršavi između 15 i 20 kg

Upisi za program mršavljenja POST uživo

Gimnastički klub Osijek Žito ponovno počinje program mršavljenja POST (Program osječkog smanjivanja težine) uživo. Riječ je o učinkovitom programu mršavljenja koji provodimo Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Šampion Dunava za 2025. godinu je Graševina barrique 2020., vinarije Svijetli dvori iz Karanca! Najboljom ju je proglasila ocjenjivačka komisija sastavljena od 13 međunarodnih ocjenjivača. Najbolje crveno vino je Golberg Red Vinarije Belje, ružičasto Rose Vinarije Mons Aureus, a Graševina Vinarije Kovats najbolja je Novinarska graševina

[FOTO] Dodijelom Šampiona Dunava 2025. otvoren ovogodišnji Vinatlon

Dajte svojoj odjeći drugi život i  besplatno osvježite svoju garderobu! Pridružite  se na aktivnosti zamjene odjeće i budite dio održive mode

Razmjena odjeće u Info-centru za mlade

U ponedjeljak, 2. lipnja, Zagreb i još 20 hrvatskih gradova obilježavaju Europski dan svjesnosti o miasteniji gravis – tiha borba koju treba glasno podržati

Hrvatska u znaku zelene: Simbolična šetnja i svjetlosna podrška u Osijeku za oboljele od miastenije gravis