GOSPODARSTVO

Unikom komentira novi načina obračuna odvoza otpada

Pojedinačno stanovanje, kolektivno stanovanje, što ako posuda nema čip, što ako je imala čip, ali je otpao... Ima li nešto što vas zanima?

    Objavljeno 25.07.2019
    Ivona Amidžić

    Unikom je na današnjoj konferenciji predstavio rezultate novog načina obračuna odvoza otpada i prokomentirao reakcije građana.

    “Mi smo krajem prošle godine, sukladno zakonskim obavezama započeli naplatu miješanog komunalnog otpada sukladno odvezenoj količini. Takva promjena sustava naplate izazvala je i reakcije jer dosad takvu praksu nismo imali”, započeo je konferenciju direktor Unikoma Davor Vić.

    “Kao što smo i obećali, nakon prvog obračunskog razdoblja, tj. dva mjeseca u prošloj godini i prvih šest mjeseci ove godine, odlučili smo vas izvijestiti o rezultatima novog sustava. Najbolji pokazatelj toga je uspješnost tog sustava”, komentira Vić te kreće od početaka kada su svi korisnici usluge u poštanski sandučić dobili izjavu o korištenju javne usluge. “Otprilike 50% naših korisnika vratilo je tu izjavu i tu smo imali određene promjene. Od 48.850 korisnika mi smo u 2019. godinu krenuli s više od 51.000 korisnika. Nama se broj korisnika povećao.”

    Uložena velika sredstva u modernizaciju sustava i opreme

    Razlika u broju može biti demografskog uzroka, selidba, dio neprijavljenih korisnika i slično. Zakon obavezuje Unikom da provodi evidenciju korisnika. To se radi preko čipova koje su stavili na sve posude u gradu. Svaka posuda ima čip i točan podatak o tome čija je, koji je volumen posude i koja je adresa. Taj čip prilikom odvoza smeća reagira na prijamnik kamiona i na taj se način vrši evidencija.

    “Uložili smo jako puno u novi informatički i sustav videonadzora vozila kojeg imaju sva naša sadašnja vozila, a imat će ga i sva naša buduća vozila. Takav sustav nam omogućava da vidimo što se točno sve događa pri odvozu smeća. Prije svega kontroliramo naše radnike i pazimo na njihovu sigurnost. Imamo pregled svega što se događa na terenu i vidimo u kakvom stanju smo zatekli kantu: je li ona prevrnuta, je li uopće iznesena i slično, a vidi se i u kakvom je stanju kanta ostavljena i gdje.”

    Sve zajedno se povezuje u sustav koji se obrađuje, ide u centralno računalo gdje se automatski obavlja naplata. Pozitivna stvar je da se uzimaju u obzir sve reklamacije korisnika jer se na video nadzoru sve može provjeriti.

    Što ako posuda nije čipirana?

    “Mi smo s čipiranjem svih posuda našim korisnicima išli već treći krug po gradu. Sad se događa da neke korisnike nikako ne možemo naći kod kuće, a njihove posude nisu dostupne na javnom mjestu za ugradnju čipa. Unatoč tome, redovito se pune i ostavljaju vani na vrijeme za odvoz. Zadnja mjera koju smo morali napraviti je naljepnica koju smo zalijepili preko gornjeg dijela kante. Ta naljepnica obavještava korisnika da posuda nije čipirana. Ako korisnik želi odvoz smeća može nam se javiti za daljnje čipiranje. Drugim riječima, ne može se dogoditi da skupljamo otpad iz posude koja nije čipirana i da ne vodimo evidenciju”, komentira Vić.

    Pojedinačna domaćinstva

    U ovih osam mjeseci na području Osijeka, Čepina, Ernestinova i Antunovca otprilike ima 56% korisnika koji žive u kućama. To su domaćinstva kod kojih je kriterij za obračun usluge odvoza broj odvoza u obračunskom razdoblju, tj. u mjesecu. Ovisno o tome kojim danom se obavlja odvoz smeća na tom području i o tome kako izgleda kalendar za taj mjesec, odvoza mjesečno ima četiri ili pet, tj. svaki tjedan jedan.

    Nakon šest mjeseci broj korisnika koji je smanjio broj odvoza je otprilike 76%. To su oni korisnici koji su umjesto pet mogućih odvoza taj mjesec imali četiri, tri, dva ili jedan odvoz. Prosječni broj odvoza mjesečno po korisniku više nije između četiri i pet već 2,4 odvoza. Neki su građani takav način primjenjivali i prije nego što je postojala ta mogućnost, jer su uvidjeli da nemaju toliko miješanog komunalnog otpada zbog vlastitog recikliranja.

    Broj korisnika koji su u svojoj izjavi napisali željeni broj odvoza i zaista to ostvarili i nije toliko velik. “Zato je ovakav sustav naplate i pošten. Ako su korisnici imali manje odvoza od onoga što su napisali naplati im se manje, ako su imali više od napisanog naplati im se više.”

    “35% naših korisnika koristilo je uslugu manje nego što su prvo odlučili. Oni su trenutno u preplati i njima se iznos koji su preplatili sljedeći mjesec skida s računa. 55% naših korisnika su imali dva ili više odvoza više i imaju određeni dug. 10% korisnika imaju točno toliko odvoza koliko su i rekli”, naveo je direktor Davor Vić.

    Osobe koje su se odlučile za vlastito kompostiranje vidljivo rjeđe koriste odvoz i dobivaju račune koji su manji čak i od računa koje su dobivale po starom sustavu.

    Kolektivno stanovanje

    U kolektivnom stanovanju, tj. u zgradama, živi 45% korisnika. Kriterij obračuna je ukupni volumen koji je svaka pojedina zgrada zadužila podijeljen s brojem stanovnika mjesečno. 30% je smanjilo račun, dugovanje ima otprilike 30% njih, dok je njima 40% račun ostao jednak.

    “Za primjer smo imali situaciju u zgradi gdje živi 7 stanara, gdje im je račun nakon uvođenja čipa porastao za duplo. Čim su primijetili problem nazvali su nas. Mi smo pokupili kante koje oni već godinama ne koriste, oni su svoj volumen posuda smanjili s 480 na 120 litara, a time i račun. Preveliki iznos koji im je stajao na računu su platili, ali će im se oduzeti od sljedećeg računa koji će biti manji.”

    U narednih nekoliko dana svim će korisnicima biti poslani računi za idućih šest mjeseci, tj. od srpnja do prosinca. U gornjem dijelu računa nalazit će se svi podatci iz prethodnog obračunskog razdoblja. Iz njega će se vidjeti postoji li dug ili preplata. Ako postoji dug on će biti upisan na uplatnici, a na drugom dijelu računa stajat će akontativni iznos za sljedeće obračunsko razdoblje od šest mjeseci.

    “Imamo i novu telefonsku centralu koja će smanjiti sve propuštene pozive. U slučaju da ne možete dobiti našu korisničku službu iz bilo kojeg razloga, vaš poziv se pamti i poziv će svakome biti uzvraćen. Povećali smo i broj aktivnih telefonskih info linija na koje nas građani mogu nazvati. Jedan dan u tjednu imamo poslijepodnevnu smjenu kad se mogu platiti računi, podići vrećice i slično”, najavili su iz Unikoma.

    Što kada čip s kante otpadne?

    Ako čipa nema otpad se ne odvozi nego ostaje u kanti. Korisnik tada može nazvati Unikom i oni sukladno tom pozivu dolaze do korisnika. Ako u njihovoj evidenciji postoji podatak da je ta posuda imala čip, a sad ga nema, čip stavljaju ponovno i odvozimo otpad. Posude koje nisu čipirane korisnici mogu izabrati zadužiti i zadržati, gdje se onda stavlja i čip, ili vratiti Unikomu.

    foto: Ivona Amidžić

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Više se neće događati prekidi u radu ”pauka”, kao što je to bio slučaj prijašnjih godina kada su tu djelatnost obavljali privatni koncesionari...

    U Osijeku nakon pet godina ponovno radi ”pauk služba”

    Nakon pet godina u Osijeku od sutra s radom započinje služba za premještanje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, takozvana ”pauk Više…

    Gradonačelnik je rekao da ništa nije bilo niti dogovoreno da bi nešto moglo biti zabranjeno. Nova zanimljivost je da nam se vraća "Pauk" i to u izvedbi osječkog Unikoma!

    Sjednica Gradskog vijeća – Radić: “Nisam zabranio zabranio turbo-folk koncert

    Prvi put ove godine okupili su se danas osječki gradski vijećnici na još jednoj sjednici. Na dnevnom redu našlo se Više…

    Unikom će održavati 180 kilometara cesta, 150 tisuća kvadratnih metara pješačkih površina, te 54 kilometra biciklističkih staza u gradu Osijeku

    Zimska služba grada Osijeka spremna za zimske uvjete!

    imska služba počinje s radom 15. studenog i održavat će ceste čistima i prohodnima do 15. travnja, izvijestio je u Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Posao ovaj tjedan nude Ricardo, Tehnomont gradnja, Hire & Fire, Vital Group... pogledajte sve ponude!

    Poslodavci traže radnike, javite se!

    Svaki poduzetnički pothvat započinje dobrom poslovnom idejom. No, poduzetničkih ideja je bezgranično puno, a uspješne pothvate od neuspješnih dijeli – realizacija

    Od ideje do realizacije – novi besplatni seminar za poduzetnike

    Za posjetitelje je otvoren sva tri dana od 10.00 do 19.00 sati, a ponuđena im je kvalitetna oprema za lov i ribolov, kao i prezentacije ponude lovišta i ribolovnih mjesta i uvjeta, natjecanja u pripremi fiša, lovačkog čobanca i drugih jela jedinstvenih okusa, izložbe lovačkih pasa, izložbe fotografija, dakako uz bogatu eno i gastro ponudu

    [FOTO] U Gospodarskom centru OBŽ otvoren 19. Sajam lova, ribolova i turizma SALORI