Veliki prosvjed povremenih prijevoznika obišao Osijek
Kolona autobusa provezla se kroz Osijek, jedan od osam gradova, u prosvjedu simboličnog naziva "pet do dvanaest"
Koronavirus je mnoge djelatnosti bacio na koljena. Neke od njih neće se moći podignuti, a neke se ritaju koliko mogu. Jedni od tih su i povremeni prijevoznici kojima je poslovanje isključeno već dobra dva mjeseca, a tko zna koliko će još biti na pauzi.
To još nije ni ono najgore. Zbog cijele situacije nemaju prihoda, a u njihovim su tvrtkama zaposleni desetci tisuća radnika. Krenule su obveze po ugovorima o leasingu za vozila koje nemaju kako platiti. Leasing kuće su krenule s aktiviranjem zadužnica, a skorog rješenja nema.
Povremeni prijevoznici su se zato sami bacili na posao i postavili uvjete u kojima bi njihove tvrtke mogle preživjeti, a traže da im država pomogne u dogovoru s leasing kućama, da se zamrznu glavnica i kamate na ugovorima na minimalno godinu dana, da im se hitno odobre sredstva za likvidnost te da se mjere za spas radnih mjesta produlje za minimalno tri mjeseca.
Prosvjed se održao u osam najvećih hrvatskih gradova: Zagrebu, Osijeku, Puli, Rijeci, Zadru, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku.
Prosvjednu vožnju autobusima simbolično su započeli u 11:55 sati, točnije “pet do dvanaest”, kao sinonim za hitnost pomoći. Za prosvjede su u svim gradovima dobili dozvolu policije koja ih je pratila vozeći na početku i kraju povorke.
Krenuli su sa Zelenog Polja i nastavili Gupčevom, Europskom avenijom, Radićevom, Ulicom Republike, Županijskom, Gundulićevom, Vukovarskom do fiće i nastavili do dvorane Gradski vrt.
“U povremenom prijevozu postoji 1.200 licenci u unutarnjem i oko 800 u međunarodnom prijevozu, to je oko 20.000 zaposlenih i 15.000 vozila, kombija i autobusa, od kojih je minimalno 30% na leasingu. Preko 300 Rent-a-car tvrtki ima oko 25.000 vozila od kojih je 15.000 na leasingu. Stotinjak najvećih charter tvrtki ima ukupno oko 4.500 brodova naleasingu i oko 1.800 zaposlenih, a na njih se dodatno naslanjaju servisi, nautičke trgovine, ugostitelji na otocima i mnogi drugi”, objasnio je Hrvoje Bujas, predsjednik Udruge Glas Poduzetnika.
Dodaje kako cijeli taj “ekosustav” od preko 30.000 zaposlenih ostvaruje preko 90% prihoda od uglavnom stranih turista, a u ovoj situaciji je egzistencijalno ugrožen. Prije nekoliko tjedana su se obratili javnosti, ali sve ide presporo, a tu je i neugodno iznenađenje: nenajavljeno ukidanje HAMAG COVID-19 kredita prije nekoliko dana.
Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?