GOSPODARSTVO

Vozači sanitetskog prijevoza u jednosatnom štrajku solidarnosti

Plaća vozača u sanitetu čak je 1.500 kuna manja od plaće vozača u hitnoj, a nerijetko obavljaju veoma sličan ili isti posao

    Objavljeno 13.02.2020
    Lana Matić

    Zbog nezadovoljstva plaćama, Sindikat sanitetskog prijevoza u desetak je gradova od 8 do 12 sati održao štrajk solidarnosti s kolegama iz zagrebačkog sanitetskog prijevoza, koji štrajkaju već tjedan dana. Jednosatnom štrajku odazvale su se i podružnice u Vukovarsko-srijemskoj županiji.

    Plaća vozača u sanitetu čak je 1.500 kuna manja od plaće vozača u hitnoj, a nerijetko obavljaju veoma sličan ili isti posao. Stoga traže da im se izjednače koeficijenti, što bi godišnje stajalo oko dva milijuna kuna. Hrvatski sindikat sanitetskog prijevoza (HSSP) najavio je da će se, zbog nezadovoljstva koeficijentima i plaćama zaposlenih u sanitetu, od danas diljem Hrvatske početi održavati štrajkove solidarnosti zaposlenih na sanitetskom prijevozu. Kako se ističe, svaki sindikat u dogovoru s članovima, a sukladno organizaciji rada u djelatnosti u domovima zdravlja, obustavit će rad na način da neće obavljati prijevoz pacijenata osim kroničnih koji moraju biti svakodnevno zbrinuti, “a to su dijalizirani, onkološki te ‘hitni prijevoz’ u određenom vremenu”.

    Sanitetski prijevoz

    U Vukovarsko-srijemskoj županiji ukupno je 29 vozača sanitetskog prijevoza, po 9 u Županji i Vukovaru te 11 u Vinkovcima i svi su bili u solidarnom štrajku i nisu prijevozili pacijenente, osim kroničnih koji moraju biti svakodnevno zbrinuti.

    Sindikalni povjerenik HSSP-a Doma zdravlja Županja Franjo Šerbetar istaknuo je nužnost izmjene uredbe o koeficijentima. “Nepravda u visini koeficijenata između sanitetskog i hitnog prijevoza počela je 2011. kad su razdvojene hitna pomoć i sanitet pri čemu je djelatnicima hitne pomoći plaća smanjena za tri posto, a djelatnicima sanitetskog prijevoza za čak 22 posto. Djelatnici hitnog prijevoza danas tako imaju koeficijnet 0,951, a mi 0,776 što u konačnici donosi razliku od oko 1.500 kuna u visini plaće na našu štetu iako mi obavljamo puno veći obim posla od djelatnika hitne pomoći”, objasnio je Franjo Šerbetar dodajući kako primjerice vozači hitne pomoći godišnje vozilima prijeđu do 1.000 kilometara, a sanitet u godinu dana “odradi” oko 8.000 kilometara. Problem bi se, tvrdi Šerbetar, riješio izmjenom Vladine Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova, no sluha za to, kako ističe, kod mjerodavnih nema. Također je kazao kako je današnji štrajk, koji je trajao od 13 do 14 sati bio štrajk solidarnosti, a ako ne bude dogovora s ministrom zdravstva, štrajk će se nastaviti.

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    "Mi ne hodamo okolo i ne tražimo potporu. Ona nam dolazi. Dobili smo potporu od raznih udruga, građana, dobivamo ogromnu potporu građana"

    Tisuće učitelja krenulo prema zagrebačkom Trgu

    Okupljanje za veliki prosvjed nastavnika počelo je u 10.00 sati na Trgu Republike Hrvatske. U 11.00 sati povorka kreće Gundulićevom Više…

    Odlučuje se o datumu štrajka...

    Zdravstveni sindikati nezadovoljni sastankom, kreću s pripremama za štrajk

    Predstavnici zdravstvenih sindikata izašli su u utorak nezadovoljni iz Ministarstva zdravstva nakon sastanka s ministrima financija, rada i zdravstva o Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Složivši se s predsjednikom Vlade da se stavljanjem naglaska na ono što je bitno, a to je obrazovanje, omogućuje razvoj djece u svim sferama života, kao i konkurentnosti grada i države, zamjenik Vulin zahvalio se na financijskog potpori te najavio povećanje broja mjesta u dječjim vrtićima za osječke mališane

    Predsjednik Vlade Andrej Plenković Gradu Osijeku uručio ugovore u vrijednosti preko milijun eura za prenamjenu postojeće zgrade u dječji vrtić te izgradnju novog vrtića

    Na Zagrebačkoj burzi svečano je obilježeno uvrštenje i početak trgovanja dionicama Žita

    Žito dionice uvrštene na Zagrebačku burzu

    Ukupna vrijednost projekta je 20 milijuna eura, a kada se uzme u obzir modernizacija cijele tramvajske infrastrukture, nabava električnih autobusa i punionica, vrijednost ulaganja dostiže 100 milijuna eura

    Osijek nabavlja dodatnih 10 novih niskopodnih tramvaja vrijednih 20 milijuna eura