Biciklistima zabranjena vožnja središnjim osječkim trgom?

Od sada ovim područjem biciklisti neće smjeti voziti, budući da se radi o isključivo pješačkoj zoni, a u slučaju prekršaja mogu biti kažnjeni. – navode u Bike My Day-u.
Bike My Day ovaj potez smatra negativnim za razvoj biciklizma u Osijeku, budući da se na takav način još jedanput prekida važna biciklistička ruta, a ako se već željela postići veća sigurnost pješaka – to se moglo učiniti i na drugi način. Uz to, veliki je minus što se prije poduzete mjere nije ni na koji način o ovome obavijestilo bicikliste i pokušalo iznaći bolje rješenje.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama u članku 2. točka 23. definira pješačku zonu kao uređenu prometnu površinu u prvom redu namijenjenu za kretanje pješaka, u kojoj nije dozvoljeno kretanje motornih vozila, osim vozila s posebnom dozvolom. Dakle, zakon ni na koji način ne zabranjuje kretanje bicikala, jer bicikli nisu motorna vozila, te se još ostavlja mogućnost davanja posebne dozvole za određena vozila.
Istina, postoje biciklisti koji svojim ponašanjem predstavljaju opasnost za pješake, no na takve se moglo utjecati preventivnim i represivnim mjerama policije, kao i upozoravanjem od strane cikloaktivista, koje je i naša udruga planirala provoditi, a kakvo se inače provodi u Ljubljani.
Također, moglo se pristupiti i rješenju kakvo smo nedavno imali prilike vidjeti u Munchenu, a radi se o postavljanju znaka koji bicikliste upozorava da su se dužni kretati brzinom koraka pješaka.
Ujedno pozivamo kolegice i kolege po kotaču da svojim ponašanjem u prometu stvaraju pozitivnu sliku o biciklistima, osobito u ponašanju prema, u odnosu na njih, ranjivijoj skupini – pješacima. – navode u udruzi Bike My Day.
****************************************************
Ovim povodom Vijećnici Gradskog vijeća Grada Osijeka Margareta Krivić i Miroslav Šimić danas su poslali pismo pročelniku Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu Srećku Kukiću povodom skidanja prometne signalizacije u središtu Osijeka. Njihovo pismo prenosimo u cijelosti
Poštovani gospodine Kukić,
u središtu Osijeka skinuti su natpisi koji unutar pješačkih zona dopuštaju prometovanje biciklistima, te Vas molimo odgovor iz kojeg je razloga to učinjeno?
Nadamo se da nije u pitanju ‘trajno rješenje’. Ako ipak je – želimo istaknuti kako ovakav potez nije prihvatljiv sve dok se dugoročno ne riješi prometovanje biciklima kroz središte grada, pri tome mislimo na izgradnju kvalitetne biciklističke staze na Promenadi. Osim toga, velik dio naših građana ne zna za skidanje navedenih natpisa i na ovaj su način izloženi kaznama prometne policije.
Osijek je, osobito posljednjih nekoliko godina, postao grad biciklista. Taj trend treba poticati iz niza razloga, a prije svega ekoloških i zdravstvenih. Ovakvim potezima događa se upravo suprotno.
Ako se na ovaj način želi zaštiti pješake od pojedinaca koji neoprezno voze bicikle (što su iznimke), to se moglo učiniti i postavljanjem signalizacije kojom se ograničava brzina bicikala, kako je problem prometovanja biciklima riješen u mnogo većim gradovima nego što je Osijek, primjerice u Munchenu.
Ako ste skidanje natpisa zamislili kao „trajno“ rješenje molimo Vas da navedenu odluku povučete, do izgradnje alternativne kvalitetne biciklističke staze vratite stare natpise, a biciklistima odredite ograničenje brzine.
S poštovanjem,
Vijećnici Gradskog vijeća Grada Osijeka
Margareta Krivić
Miroslav Šimić