ŽIVOT

Želimo li sve u roku odmah? Istraživanje o strpljivosti Hrvata

S obzirom da Hrvati očito žele sve u roku odmah, ispitani su i kako se osjećaju kad moraju na nešto čekati dulje nego što misle da bi trebalo.

    Objavljeno 28.03.2018
    Nikolina Ćosić

    Većina Hrvata smatra se strpljivima, ali 81 posto njih smatra da tvrtke i institucije ne pružaju svoje usluge dovoljno brzo. Pritom, manje su strpljivi oni koji bolje zarađuju: osobe s ukupnim mjesečnim prihodom kućanstva većim od 10.000 kuna češće smatraju da su tvrtke i institucije nedovoljno brze.

    Postajemo li narod nestrpljivih ljudi koji žele sve i žele u roku odmah? Više od 81 posto građana smatra da hrvatske tvrtke i institucije ne pružaju usluge dovoljno brzo. Ipak, istraživanje provedeno u Hrvatskoj u ožujku pokazuje da Hrvati smatraju da su strpljivi. Tako čak 76 posto ispitanih smatra da su strpljivi, iako njihovi odgovori na pitanja to nužno ne potvrđuju.

    Kad su upitani bi li radije dobili neku dobru stvar u roku odmah ili za mjesec dana, 65 posto Hrvata bi željelo dobiti dobru stvar odmah. Zanimljivo je da stanovnici Like, Korduna i Banije češće navode kako bi radije bi čekali dobru stvar mjesec dana. Očekivano, učenici i studenti češće izjavljuju kako bi dobru stvar radije dobili odmah.

    S obzirom da Hrvati očito žele sve u roku odmah, ispitani su i kako se osjećaju kad moraju na nešto čekati dulje nego što misle da bi trebalo. Većina građana (59 posto) osjeća se blago frustrirano kada čeka nešto dulje nego što misle da bi trebalo, dok se 15 posto osjeća jako frustrirano ili čak bijesno. Među njima, stanovnici Dalmacije se češće osjećaju bijesno u takvim situacijama.

    Što se tiče prihoda, osobe s osobnim prihodom od 5 do 8 tisuća kuna češće se osjećaju blago frustrirano dok čekaju, dok se osobe s osobnim prihodom manjim od 2 tisuće kuna češće osjećaju bijesno kada moraju čekati dulje nego što bi trebali.

    Kako se onda Hrvati ponašaju kad nešto moraju čekati? U situaciji kad nešto što žele, ali im nije nužno Hrvati će većinom odustati (41 posto), dok je manje od 20 posto sigurno da bi pričekalo.

    Pritom, dob nosi svoje pa stariji ljudi sami sebe smatraju strpljivijima, dok se mladi u dobi od 15 do 24 godine češće smatraju nestrpljivima. I opći dojam je takav – više od 80 posto građana smatra da mlađe generacije imaju manje strpljenja od starijih.

    Istraživanje je proveo Hendal u ožujku 2018., na nacionalno reprezentativnom uzorku (N=1.000).

    Hrvoje Ratkić

    Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

    VEZANE VIJESTI

    Gradonačelnik Ivan Radić i župan Ivan Anušić danas su ugostili predstavnike iz Srbije: Jasnu Vojnić i Tomislava Žigmanova...

    Gdje god jesam, znam tko sam!

    Grad Osijek danas obilježava Dan Hrvata iz Vojvodine, tijekom cijelog dana održat će se zanimljive rasprave, izložbe i nastupi gdje Više…

    "Sve vrijeme posvetili smo tom izvoru, a sreća je bila da je bilo potpuno vedro te da je izvor bio na takvoj poziciji da je većinu noći bio vidljiv"

    Hrvatski fizičar vodio tim koji je otkrio misterij zračenja koje je obasjalo cijelu galaksiju

    Dva Čerenkovljeva teleskopa promjera 17 metara, smještena na Kanarskom otoku La Palma u Španjolskoj, omogućila su znanstvenicima međunarodne kolaboracije MAGIC, Više…

    "Suradnja je bitna zbog Hrvata u Mađarskoj i Mađara koji žive u Hrvatskoj, u Osječko-baranjskoj županiji je najveći broj Mađara, naše dvije zajednice su velika poveznica dvaju naroda"

    Gala koncertom u Budimpešti obilježena 30. obljetnica priznanja Hrvatske i uspostave diplomatskih odnosa s Mađarskom

    U izvedbi orkestara i solista Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku i Operetnog teatra Budimpešta, u Budimpešti je u utorak održan Više…

    VIŠE IZ KATEGORIJE

    Radionica je namijenjena mladima koji žele steći nova znanja, inspirirati se i aktivno sudjelovati u stvaranju pozitivnih promjena

    Srce za promjenu – Poziv mladima

    Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

    Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!

    Cilj akcije je skrenuti pozornost vozačima na važnost tehničke ispravnosti vozila jer je vozilo uz vozača i cestu ključan čimbenik sigurnosti

    Dani tehničke ispravnosti vozila