OSJEČANI

Građani Hrvatske prosječno ljetuju 10 dana, a na godišnjem odmoru troše 1083 eura

U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1.083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto građana

Objavljeno 04.06.2024
Darija Kovačić

Rezultati istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u Hrvatskoj provela agencija Improve, otkrivaju optimistične planove građana Hrvatske za putovanja unutar zemlje, ali i šire. Tako 92% svih ispitanika planira neko putovanje ove godine, od čega 77% unutar Hrvatske. Preko polovice ispitanika namjerava putovati unutar Europe, dok se za avanturu na drugom kontinentu odlučuje 6% ispitanika.

Navike stabilne s planiranim porastom potrošnje

Kad je riječ o ljetovanju, svoj odmor u Hrvatskoj planira provesti 70% ispitanika što je na razini prošlogodišnjih rezultata (72%), dok ljetovanje izvan Hrvatske zbog povoljnijih cijena preferira 7% onih koji neće ljetovati u Hrvatskoj. Najveća barijera ljetovanju su financije – svaki četvrti ispitanik kao razlog navodi financijsku nemogućnost, a 15% financijsku nesigurnost. Ipak, od onih koji ne planiraju odlazak na more, najviše (37%) je onih koji već žive na moru.

Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.

Planirano prosječno trajanje ljetnog odmora u Hrvatskoj iznosi 9,9 dana. Kraća putovanja, do 7 dana, planira 57% ispitanika, češće mladi. Duži ljetni odmori planirani su ako se radi o smještaju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja (14 dana u prosjeku). Ljetovanje duže od 31 dan planira 2% ispitanika. U hotelima u prosjeku ispitanici ostaju 9 dana, a u kampovima 10.

Većina planira ljetni odmor s partnerom ili supružnikom (48%) ili s članovima obitelji (43%). Svaki deseti na ljetovanje putuje sam.

Viša kvaliteta smještaja i produljenje sezone preduvjeti za održiviji turizam

U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1.083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto građana. Najviše planiraju potrošiti oni u dobi 40-49 godina. Oni koji planiraju hotelski smještaj, procjenjuju i znatno veće izdatke za ljetni odmor (u prosjeku 1.695 eura), naročito oni koji preferiraju smještaj više kategorije.

U prosjeku za ljetni odmor se planira potrošnja u visini 88 eura dnevno po osobi. Za ispitanike koji odsjedaju u hotelima taj iznos raste na 142 eura, u privatnom smještaju 91 eura, dok građani koji odmor provode u kampu ili vlastitom smještaju troše 64, odnosno 54 eura. 29% procjenjuje potrošnju do 30 eura, a 27% više od 100 eura.

Veća potrošnja planira se ako se na odmor odlazi s partnerom ili prijateljima (115 eura dnevno), a ako se ide na odmor s obitelji, planirana potrošnja se kreće oko 36 eura dnevno po osobi i ona je manja što je veći broj članova s kojima se planira ljetovati.

„Smještaj prosječnog standarda i cijene bira 71% ispitanika, uz prosječnu potrošnju od 1.039 eura ili 92 eura po danu, dok se za smještaj više kvalitete uz prosječnu potrošnju od 1.600 eura i 122 eura po danu odlučuje 29% njih. Ovo ukazuje na  koristi za turizam, lokalnu zajednicu i cijelu ekonomiju od unaprjeđenja kvalitete smještaja – veća potrošnja i popunjeni kapaciteti, čak i izvan sezone, recept su za održiviji turizam“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Upravo je održivi turizam ono za što se zalažemo kroz naš projekt Uplift, usmjeren na osnaživanje malih poduzetnika u turističkom sektoru. Pružamo im alate i znanja potrebna za jačanje otpornosti i konkurentnosti na tržištu, čime doprinosimo dugoročnom razvoju hrvatskog turizma.“

Prema najnovijem godišnjem izvješću Mastercard Economics Instituta Travel Trends 2024: Breaking Boundaries, turisti sve više preferiraju putovanja izvan ljetne turističke sezone (svibanj-lipanj i rujan-listopad). Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu, Mastercard Economics Institute, istaknula je: „Ova promjena posebno je izražena u Hrvatskoj koja s povećanjem od 4,5 postotna boda u broju noćenja izvan ljetne sezone u posljednjem desetljeću drži prvo mjesto u ovom pozitivnom trendu među europskim zemljama”.

Za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete

Karticom smještaj plaća 53% ispitanika, čime se nastavlja trend pada plaćanja gotovinom započet 2021. godine.

Građanima su za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete smještaja (68%), a velik je udio onih koji traže odabir destinacije gdje nema gužvi (41%). Na popisu kriterija su, između ostalih, i dobra prometna povezanost, klimatski uvjeti, dobra gastronomska ponuda, raznolika kulturna ponuda i dobar noćni život.

Porast cijena općenito i dalje brine naše građane (46% ispitanika), ali znatno (10 postotnih bodova) manje nego godinu dana ranije. Raste i udio onih koji nemaju briga vezanih uz putovanja.

O istraživanju MasterIndex

Online istraživanje MasterIndex je u Hrvatskoj u drugoj polovici ožujka 2024. za Mastercard provela agencija za istraživanje tržišta Improve, na uzorku od 1.016 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Policijska uprava OBŽ poziva građane na prepoznavanje pronađenih bicikala

Prepoznavanje pronađenih bicikala te prodaja neprepoznatih bicikala

U petak, 21. svibnja, na parkirališnom dvorišnom prostoru Policijske uprave osječko-baranjske, u Osijeku, Trg Lavoslava Ružičke 1, u vremenu od Više…

U utrci mogu sudjelovati svi građani, neovisno o fizičkoj spremi

Gradska utrka „Osječki meandar“

GSSR „Sport za sve“ Osijek i Akademija za umjetnost i kulturu  (AUK) zajedničkim snagama  organiziraju gradsku utrku „Osječki meandar“, memorijalnu Više…

Česmu će koristiti rekreativci, građani i njihovi ljubimci

Boris Piližota: Grad Osijek investirao u postavljanje nove česme na frenkventnoj lokaciji

Danas je na svom Facebook profilu zamjenik gradonačelnika Osijeka Boris Piližota predstavio novu investiciju Grada Osijeka – česmu koju će Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Ova neobična pekarska delicija, koja je već neko vrijeme glavna zvijezda svjetskih društvenih mreža, nije samo oku privlačna, već obećava i pravu eksploziju okusa

Probali smo cube kroasan: Viralni hit koji je osvojio svijet, stigao je u Mlinar!

Nakon predavanja održat će se praktična radionica na kojoj će predavačica odgovarati na pitanja polaznika i pomoći im s njihovim profilima na Facebooku

Drugi modul besplatne edukacije za umirovljenike “Društvene mreže i zlatna dob – Facebook”

Snimanje filma predviđeno je za ožujak 2025. godine na slikovitim lokacijama slavonskoga kraja, uključujući Beli Manastir, Osijek, Draž, Popovac i Kopačevo

Holivudska zvijezda traži glumačke partnere u Slavoniji – prijavite se!