KULTURA

Novi hrvatski Jazz u Oxygene-u – Roj Osa trio

Braća Alen i Nenad Sinkauz jedni su od predvodnika ovdašnje kreativne glazbene scene koja ne poznaje i ne priznaje granice. Uz Alena i Nenada Sinkauza ovaj trio čini još i bubnjar Marco Quarantotto, a svoju suradnju vide kao jedinstveni prostor autorskih ideja, koncepata, ali i intuicije i slobode

Objavljeno 13.03.2025
Darija Kovačić

Roj Osa

Nenad Sinkauz – gitare, elektronika
Alen Sinkauz – el. bas gitara, elektronika
Marco Quarantotto – bubnjevi

U nastavku Serije koncerata novog hrvatskog jazza u subotu, 29. ožujka, u klubu Oxygene (Županijska 7), s početkom u 21 sat, nastupit će trio Roj Osa.

Braća Alen i Nenad Sinkauz jedni su od predvodnika ovdašnje kreativne glazbene scene koja ne poznaje i ne priznaje granice. Uz Alena i Nenada Sinkauza ovaj trio čini još i bubnjar Marco Quarantotto, a svoju suradnju vide kao jedinstveni prostor autorskih ideja, koncepata, ali i intuicije i slobode. Glazba koju stvaraju kreće se po rubovima njihovog dosadašnjeg zajedničkog zvučnog stvaralaštva i prijateljstva koje traje trideset godina. Koriste digitalnu i analognu elektroniku, manipuliraju uživo električne i akustične instrumente kontrolirajući pritom maksimalni dinamički raspon zvučnih događaja.

https://www.youtube.com/watch?v=3EX0oyj0wAQ
https://www.youtube.com/watch?v=ef1C8nReL0s
https://kopatonrecords.bandcamp.com/track/molo-carbone

»Može se reći da su ”Azbestni krovovi” samo intro u razvoju nove koncertne zvijeri. Konkretno, koliko god pratio Roj osa (posljednji put u Kontejneru na zajedničkom nastupu s vizualnim umjetnikom Ivanom Marušićem Klifom) ništa me nije moglo pripremiti za sinoćnji sonični udar. Možda bi najprijemčiviji opis bio natpis: ”Oprez, pada žbuka!” na ulazu u Vintage Industrial pred koncert… Jer krenulo je silovito, skoro u nekoj prog metal maniri i s opojnim ritmom koji kao da je pulsirao sve jače i jače. Mazurek se u toj turbini ritma svojim arsenalom truba i zvučnim efektima gotovo nametnuo ne kao frontmen, već kao onomatopejski portal kroz koji prolaze vriskovi iz tisuću grla, a kako je koncert odmicao i on je sve više koristio vlastite urlike i krikove kad mu se činilo da truba ne može dati taj iskonski forte potreban u tim trenucima…

Nije to samo bio koncert, već nešto što bi se moglo prozvati ekspresnim povratkom duha NO Jazz Festivala, onog neuhvatljivog što bježi i riječima koje ga žele opisati, a koji su osjetili svi oni koji su taj festival u prošlosti pohađali. Roj osa i Mazurek kao da su s tom presumpcijom i izašli na pozornicu; ne da tu nešto eksperimentiraju i da eventualno mrko gledaju prema publici ako krene žamor u tihim dijelovima, već da polome sve pred sobom, da stvore fanfarični huk koji gromoglasno vraća NO Jazz Festival u vrhunske gabarite u kojima je bio. Skoro da mogu reći da ne znam tko bi mogao taj Festival koncertom tako predivno ponovno mogao tako fascinantno oživjeti.

Roj osa i Mazurek ruknuli su kao svjetska klasa. Takvog koncerta lako bi se mogao zaželjeti bilo koji festival, ne nužno impro karaktera…«
Zoran Stajčić, »Roj osa i Rob Mazurek otvorili povratnički NO Jazz Festival – Oprez, pada žbuka!«, Ravno do dna

»Za brojne bendove i izvođače običava se reći da koncertno predstavljaju recentni album, no s umjetnicima iz sfere eksperimentalne glazbe to je uvijek nešto što balansira između istine i laži. Stoga, je li Roj osa sinoć u Kontejneru predstavio recentni album ”Azbestni krovovi”? Odgovor je i da i ne. Da, jer su se mogli nazrijeti obrisi tri stvari s albuma ”Azbestni krovovi”. Dakle, obrisi. Ne, zato jer to nekako i spada u definiciju eksperimentalnog pristupa koji je tu sličan jazz pristupu, a to je da je svaka izvedba jedinstvena i unikatna. Tu su svi došli po iznenađenje; i publika i izvođači.«
Zoran Stajčić, »Roj osa u Kontejneru«, Ravno do dna

Alen Sinkauz je diplomirani muzikolog, skladatelj i izvođač te dobitnik pet Zlatnih arena Pula film festivala za filmsku glazbu. Sklada i oblikuje zvuk u glazbeno-scenskim, plesnim i kazališnim predstavama te radiofonijskim, prostorno-specifičnim i multidisciplinarnim izvedbenim projektima. Umjetnički je voditelj festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart.

Nenad Sinkauz djeluje kao skladatelj i izvođač u glazbenim, kazališnim, suvremenoplesnim, filmskim i multimedijskim projektima. Magistrirao je etnomuzikologiju u Padovi, a u svom umjetničkom radu istražuje nekonvencionalne glazbene forme i izričaje. Orijentiran je i na istraživanje improvizirane glazbe, a njegovi glazbeni korijeni potječu iz underground punk i metal scene 90-ih. Kroz izvedbu i kompoziciju, koje su u njegovom radu usko povezane, zanima ga dijalog akustičnih i elektroničkih instrumenata, hibridnost povezanosti glazbenih i kazališnih principa u izvedbi kao istraživački orijentir za nove izvedbene formate. Sinkauz aktivno nastupa u Hrvatskoj i inozemstvu već dva desetljeća te sklada glazbu za film i kazalište. Dobitnik je pet Zlatnih arena Pula film festivala za filmsku glazbu. 2002. godine osniva sastav East Rodeo, u sklopu kojega surađuje s nizom međunarodnih jazz i rock glazbenika, spajajući avant-rock, živu elektroniku, noise, eksperimentalnu i improviziranu glazbu. Sinkauz je autor i izvođač u hvaljenom audiovizualnom projektu …day of the year te suosnivač međunarodnog festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe Audioart u Puli. Trenutno, osim gostovanja s multidisciplinarnim projektom Aphasia redateljice Jelene Jureše, djeluje u eksperimentalnom bendu Roj Osa i improvizatorskom big bandu CRI Orchestra (oba pod vlastitom etiketom Kopaton Records), multimedijskom projektu Sicomat te bendu Truth ≠ Tribe koji spaja suvremenu klupsku glazbu, afričke i balkanske ritmove s energijom progresivnog rocka.

Marco Quarantotto rođen je u Puli. Magistrirao je jazz bubanj i udaraljke na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti – Institutu za jazz glazbu u Grazu, kod sveučilišnih profesora Alexa Deutscha, Mandreda Josela i Howarda Curtisa. 2009. godine seli se u London gdje nastavlja glazbenu karijeru i ostvaruje značajne suradnje s nizom renomiranih umjetnika. Snimio je preko četrdeset albuma: jazz, rock, eksperimentalne i etno glazbe. 2019. osniva autorski trio ŪROK čiji album prvijenac izdaje za Chant Records u New Yorku. 2020. godine vraća se u Hrvatsku i značajno intenzivira suradnje na glazbenoj i umjetničkoj sceni: s nizom improvizatora u CRI Orchestra, s Nenadom i Alenom Sinkauzom u bendu Roj Osa, s umjetnikom Danijelom Žeželjem, s Robert Mikuljan Quintetom, Jazzistra orkestrom i Leon Brenko triom.

Serija koncerata novog hrvatskog jazza pokrenuta je s namjerom razvijanja žive i dinamične programske platforme suvremenog jazza, a stvaraju je autori čiji glazbeni izričaji nastaju inovativnim povezivanjem stilova i tehnika jazza sa suvremenim promišljanjima i konceptima stvaranja glazbe, čime se ostvaruju novi žanrovski pomaci, estetski iskoraci i konceptualni eksperimenti. Riječju »novi« u izrazu »novi hrvatski jazz« htjelo se obuhvatiti i avangardnu, eksperimentalnu i slobodno improviziranu muziku, a koja dolazi iz jazz krugova.

Ulaz: 6 EUR

Organizator: Analogni ured

Program je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade »Kultura nova«, Hrvatskog društva skladatelja – ZAMP-a, Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije.

Imate više informacija o ovoj temi, želite li komentirati, napisati reakciju ili želite prijaviti pogrešku u tekstu?

VEZANE VIJESTI

Repertoar je obuhvatio sve faze bogate karijere benda, pa su se redale pjesme koje su obilježile više od četiri desetljeća rada – Dobro jutro, Plavi safiru, Još te volim, Kad hodaš te Život je nekad siv, nekad žut

[FOTO] Bajaga i Instruktori raspjevali Osijek:  Dvorana Gradski vrt puna emocija i hitova

Legendarni rock sastav Bajaga i Instruktori sinoć je održao spektakularan koncert u osječkoj dvorani Gradski vrt, pred publikom koja je Više…

Zabranjeno pušenje kao Neuštekani održat će i treći koncert, koji će se kao i prva dva, održati u Kulturnom centru Osijek, u Koncertnoj dvorani Franjo Krežma

Zabranjeno pušenje kao neuštekani – treći termin

Zbog velikog interesa i rasprodanih koncerta 21. i 22.11.2025. u Osijeku, Zabranjeno pušenje kao Neuštekani održat će i treći koncert, Više…

Svatko bi trebao zasjati tamo gdje je najbolji

Ususret koncertu Ivana Medić & Friends

Publika u Osijeku poznaje po mnogobrojnim ulogama, no nekako je u srca publike prvi puta ušla ulogom Marie Von Trapp Više…

VIŠE IZ KATEGORIJE

Ovogodišnje izdanje, koje traje od 16. do 19. listopada, još jednom potvrđuje Osijek kao grad otvoren novim umjetničkim promišljanjima i dijalogu između skladatelja, izvođača i publike

[FOTO] Otvorena je 62. Glazbena tribina Hrvatskog društva skladatelja u Osijeku

U Osijeku će se u okviru festivala kínēsis koji će se održati od 29. do 31. listopada predstaviti neki od najsmjelijih i najuzbudljivijih europskih glazbenika i sastava

[NAJAVA] kínēsis – festival avangardnog jazza, improvizirane i eksperimentalne muzike

Ne propustite pogledati film „SOKOL – Nezaustavljiv kao sudbina“, autentičnu i do sad neispričanu priču o životu Velimira Đereka Sokola, istinskog vukovarskog heroja i zapovjednika Sajmišta

Ove godine Vukovar se brani u kinu